actie C1000 GoGo's

Plaats reactie
helma

actie C1000 GoGo's

Bericht door helma »

Afbeelding

De nieuwe C1000 actie: de GoGo’s crazy bones.leuke poppetjes, makkelijk te verzamelen en ook in de speelgoedwinkels te koop voor een klein prijsje. Het lijkt zo onschuldig, maar is dat ook zo? Hieronder allereerst de beschrijving volgens de officiële website Magicboxint:

Meer dan 2000 jaar geleden ... Nee, het is geen vergissing, meer dan 2000 jaar geleden speelden jongens en meisjes van het oude Griekenland en Rome een spelletje met botten - werpen en springen ze in het dorp op pleinen en in hun eigen huis. We weten dit omdat sommige oude schilderijen op marmer werden ontdekt in een stad genaamd Resina die dateren van meer dan 2000 jaar, waarin kinderen dit spel spelen.

Dit oude tijdverdrijf bekend als "Tabas" is levend gehouden door de eeuwen heen en als je je ouders of grootouders vraagt, zijn we zeker dat ze je zullen vertellen over spelletjes die ze speelden met stokken of kiezels.

Het GoGo's Crazy Bones album staat bol van informatie over alle GoGo's games en karakters. Er is ruimte voor alle stickers van de GoGo's en bevat 32 pagina's, alle uitvoeringen van de personages, hun speciale vaardigheden en hun favoriete spellen. Het is de essentiële partner voor een GoGo's Crazy Bones collectie!

Go Go bones wordt uitgegeven door Magicboxint, dezelfde uitgever van Dragonballzen Pokemon. Maar waar staan de GoGo’s voor? Is het een onschuldig poppetje of is er ook in dit geval weer een actie die een bijsmaak heeft. Er zijn verschillende poppetjes die je kunt sparen, allemaal hebben ze een eigen karakter.

Waar het nu dus op neer komt is dit:

Elk poppetje heeft zijn eigen karakter. De één heeft een grote lach, de ander kan goed ruiken, maakt de luchtverontreiniging schoon, maakt andere GoGo's optimistisch, kan tegen andere GoGo's aanbotsen zonder blauwe plekken te krijgen, ziet dingen die de andere niet kunnen zien door de kracht van Planet X, voorspelt wanneer het gaat regenen etc.

Hieronder wat karakters:
Ichero is wel eng, een hypnotiseur lijkt het wel. Daar staat bij de beschrijving: Kijk niet te diep in zijn ogen, anders wordt je overweldigd door zijn grote mentale kracht.

Gaiji neemt controle over de situatie hij is een expert in crowd controle. (soort van hersenspoelen van een grote menigte.)

Fist heeft een geheimzinnige kracht in zijn vuist.

Ghost, niet iedereen durft hem aan te kijken.

Mummy kan genezen.

Vampo (vampier)vliegt ’s nachts.

Tan Chia specialiteit freefighting.

Ieder poppetje heeft dus een soort van gave. Het lijkt mij dus eigenlijk wel vrij occult, maar dat kun je aan de gezichtjes al wel zien. Dit zijn maar een aantal van de te verkrijgen karakters.

In Groot Brittannië zijn deze poppetjes verboden op de scholen omdat het ’t gedrag van de kinderen beïnvloed. De kinderen begonnen te stelen, ruzie te maken om de poppetjes en ze werden er door afgeleid in de klas.

Het geeft wel aan wat voor invloed deze poppetjes hebben op de kinderen, dit samen met de toch veelal occulte inslag van de karakters (zeker gezien de andere acties van deze uitgever), lijkt het mij een product waar we onze kinderen niet aan bloot moeten stellen door het zelf te verzamelen. Natuurlijk ontkomen we er niet aan dat onze kinderen hier mee in aanraking komen, maar we hoeven het zelf ook niet te gaan stimuleren of in huis te halen.

Bron: RejoiceNow.nl
helma

Re: actie C1000 GoGo's

Bericht door helma »

Ander

Bericht door Ander »

bij ons staat een hele rij kinderen bij de uitgang te bedelen om die dingen. Mijn dochter van 2 vindt ze wel grappig. Ik heb echter altijd wel bedenkingen bij dit soort acties en zie er niet zoveel kwaad in wanneer mijn dochter met die poppetjes speelt. We moeten ook maar niet al te bang zijn voor de duivel.

('k Heb ze vanavond wel weggegooid, overigens)
henriët

Bericht door henriët »

Ander schreef:bij ons staat een hele rij kinderen bij de uitgang te bedelen om die dingen. Mijn dochter van 2 vindt ze wel grappig. Ik heb echter altijd wel bedenkingen bij dit soort acties en zie er niet zoveel kwaad in wanneer mijn dochter met die poppetjes speelt. We moeten ook maar niet al te bang zijn voor de duivel.

('k Heb ze vanavond wel weggegooid, overigens)
ik moet eerlijk zeggen dat toen ik de folder zag ik eerst eens goed naar die poppetjes keek, en ik vond ze een beetje 'raar'. Toen we bij de kassa kwamen, kregen we er eentje, ik heb m aan Jetje gegeven en gezegd, moet je eerst maar eens kijken wat je er van vindt. Ze vond t niet zo. Ik vond het dus ook niet zo, ergens vond ik ze een soort van 'eng'van die rare enge gezichten/tekentjes. Dus wij laten ze mooi liggen, nu ik dit las, ben ik er helemaal blij mee.
Bij de kassa reageren ze heel verbaasd.. wil je géén gogo s???? nee dus.
Ik vroeg aan Jetje, en als ze op school nou allemaal van die poppetjes hebben, en jij hebt ze niet, vind je dat dan niet vervelend?
Nee, zei ze, ik vind ze toch niets aan.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mmmmmmm.....

Ze zijn er hier wild van...
Ik ben ze aan het sparen voor de bingo van de jongensclub...
zeker weten dat de dol zijn op zo'n prijsje...

toch nog maar eens over nadenken dan.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:Mmmmmmm.....

op de Johannes Calvijnschool is een brief meegegeven aan de ouders over de occulte achtergrond van de Gogo's...
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

ik kwam vanmiddag bij een c1000 waar ze dranghekken hadden geplaatst, zodat je nog een beetje fatsoenlijk je boodschappen in kon pakken, voor het grut je om de oren vloog. Ik gaf mijn gogo aan het aardigst uitziende meisje. Bleek dat ik alle voorrangsregels over het hoofd had gezien; 't gaf enorme toestanden. :humhihi
jan33willem

Bericht door jan33willem »

Misschien ervan afzien omdat je andere mensen niet voor het hoofd wilt stoten of vanwege bezwaren tegen commerciele acties die zich op kinderen richten en de hele hype eromheen, maar plastic poppetjes met vreemde gezichtjes als occult bestempelen is grote onzin.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:

op de Johannes Calvijnschool is een brief meegegeven aan de ouders over de occulte achtergrond van de Gogo's...
oké, in dat geval hoef ik er niet meer over na te denken, de meeste kinderen zitten op die school, dus dan kunnen we beter 1 spoor trekken.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens

Bericht door Rens »

Ja hoor...............zucht, daar gáán we weer.............alles wat er maar iets ánders uitziet dan anders maar meteen "occult" verklaren...............als een kudedier met de (gelovige) massa meebrullen en achter de rest aanhobbelen............en waaróm? omdat de een of andere, alergisch aangelegde, organisatie aan komt kachelen met dit soort (vergezochte) verklaringen.............om doodmoe van te worden zeg............

het is alle tijden dat kinderen ruzie maken om iets wat andere kinderen hebben........maar zoiets hebben jullie natuurlijk nooit gedaan toen jullie kind waren zeker?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
henriët

Bericht door henriët »

Rens schreef:Ja hoor...............zucht, daar gáán we weer.............alles wat er maar iets ánders uitziet dan anders maar meteen "occult" verklaren...............als een kudedier met de (gelovige) massa meebrullen en achter de rest aanhobbelen............en waaróm? omdat de een of andere, alergisch aangelegde, organisatie aan komt kachelen met dit soort (vergezochte) verklaringen.............om doodmoe van te worden zeg............

het is alle tijden dat kinderen ruzie maken om iets wat andere kinderen hebben........maar zoiets hebben jullie natuurlijk nooit gedaan toen jullie kind waren zeker?
nee rens, dan heb je het toch niet goed begrepen, het is in dit geval niet.. daar gaan we weer.
we moeten ook de realiteit blijven zien toch?
En we mogen onze kinderen toch beschermen voor verkeerde invloeden?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie