Spreuk van de dag
- Johann Gottfried Walther
Re: Spreuk van de dag
Het Woord zullen ze laten staan, en daar zullen we ze niet voor bedanken.
(Dr. M. Luther)
(Dr. M. Luther)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
In een wereld waar
Wikipedia inmiddels de
werkelijkheid bepaalt,
kan ik misschien maar
beter een moderator
worden,
maar de waarheid is me
niet zoveel tijd waard.

Wikipedia inmiddels de
werkelijkheid bepaalt,
kan ik misschien maar
beter een moderator
worden,
maar de waarheid is me
niet zoveel tijd waard.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- JolandaOudshoorn
"prediking moet zo'n verandering in het leven van de hoorder brengen, zodat hij nooit meer dezelfde is"
Dr M Lloyd Jones
Dr M Lloyd Jones
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Niet op ieders voorhoofd staat,
hoe het met haar of hem van binnen gaat,
menigmaal heeft menig hart,
midden onder het lachen de grootste smart.
hoe het met haar of hem van binnen gaat,
menigmaal heeft menig hart,
midden onder het lachen de grootste smart.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Enkel met het hart kan men goed zien. Het essentiële is onzichtbaar voor de ogen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët schreef:Enkel met het hart kan men goed zien. Het essentiële is onzichtbaar voor de ogen.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Je staat niet in de file, je bent de file. 

fijn als je dat kan geloven!!!albion schreef:Een mens lijdt dikwijls het meest
door het lijden dat hij vreest,
doch dat nooit op zal dagen.
Zo heeft men meer te dragen
dan God te dragen geeft
En komt het leed in huis
dan helpt God altijd weer
en geeft Hij kracht naar kruis.
Nic. Beets
laat iedereen in z'n waarde! elk mens is anders
In 'Thuiskomst' van Randy Alcorn las ik gisteren ook nog een mooie spreuk.
Een volgeling van Yesu is als een os: gereed voor de ploeg of gereed voor het offer.
Een volgeling van Yesu is als een os: gereed voor de ploeg of gereed voor het offer.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- Johann Gottfried Walther
Herhaling van een al genoemde
Niet bidden is erger als de leeuwenkuil.
Niet bidden is erger als de leeuwenkuil.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
zojuist gelezen in t rd,
"Mensen met een lastige jeugd, kunnen toch heel sterk zijn."
Ik durf te beweren dat zij vaak juist sterker zijn dan anderen!henriët schreef:zojuist gelezen in t rd,

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Aanvulling:... als ze hun masker afdoen en hun zwakke plekken aan kunnen wijzen.henriët schreef:zojuist gelezen in t rd,
- JolandaOudshoorn
dat vind ik niet. het kan zo zijn, maar in heel veel gevallen, zo niet de meeste, zie je dat mensen die in hun jeugd beschadigd zijn, later niet goed kunnen functioneren. Alleen met de aanvulling van Luther zie dat deze mensen soms wel sterker zijn dan een ander.vlinder schreef:Ik durf te beweren dat zij vaak juist sterker zijn dan anderen!henriët schreef:zojuist gelezen in t rd,
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik ken een aantal mensen waar mijn stelling op gaat. Die zouden nooit zo sterk zijn geweest als ze in hun jeugd niet iets erg hadden meegemaakt. Ik weet ook heus wel dat er veel situaties zijn waar dat niet op gaat. Kijk alleen maar naar de uitspraken van een rechter bij een crimineel: slechte jeugd gehad. Maar het telt ook vaak de andere kant op.JolandaOudshoorn schreef:dat vind ik niet. het kan zo zijn, maar in heel veel gevallen, zo niet de meeste, zie je dat mensen die in hun jeugd beschadigd zijn, later niet goed kunnen functioneren. Alleen met de aanvulling van Luther zie dat deze mensen soms wel sterker zijn dan een ander.vlinder schreef:Ik durf te beweren dat zij vaak juist sterker zijn dan anderen!henriët schreef:zojuist gelezen in t rd,
Inderdaad met toevoeging van Luther! En daarnaast denk ik vaak ook met een uitgestoken hand van iemand die hen kan en wil helpen in welke vorm dan ook...
Daarnaast is het denk ik ook zo dat ze een voorbeeld moeten zien van een gezin waar het wel goed gaat en dat ze moeten leren om weer vertrouwen in mensen te krijgen, want vaak zijn ze wel heel erg beschadigd.
Maar ik heb altijd respect voor mensen die er bovenop komen en dan sterker zijn geworden dan ze voorheen waren!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.