11 september 2001

Christiaan

Bericht door Christiaan »

memento schreef:
Johannes 3:16 schreef:Kijktip omtrent 11 september:

Het complot van 11 september

Vijf jaar na de aanslag op het World Trade Center in New York gelooft bijna de helft van de Amerikanen niet in een officiële lezing van de gebeurtenissen en wil een nieuw onderzoek. Op het internet gonst het van de complottheorieën die zich baseren op onverklaarbare vragen en mysteries. Vrijwel geen enkele politicus of journalist wil zijn handen er aan vuil maken en doet het af als onzin. Een onderzoek naar wat er waar kan zijn van deze complottheorieën, met medewerking van wetenschappers, luchtvaartdeskundigen en explosievenexperts.
Gezien recentelijke video op Al Jazera, een pro-islamitische zender, waarin Bin Laden samen met de kapers te zien is, lijkt het idee dat de USA achter de aanslagen zit, niet logisch.
Zeker niet.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Een indrukwekkende documentaire. Duur: 13:27

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... tember.xml

Kopieer de link en plak 'm weer in de adresbalk van je broswer.

Matthijs
Petrus

Bericht door Petrus »

Tamarinde en ik hebben samen, opnieuw verbijsterd, met "ingehouden adem" zitten kijken naar deze video.

Heel aangrijpend, ook nu opnieuw.
jakobmarin

Re: 11 september 2001

Bericht door jakobmarin »

Morgen is het 8 jaar geleden en ik wil mijn kids (toen nog baby) er iets van laten zien.

Weet iemand een goede documentaire online te vinden?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

jakobmarin schreef:Morgen is het 8 jaar geleden en ik wil mijn kids (toen nog baby) er iets van laten zien.

Ik heb gisteren de docu 102 minutes that changed the USA gekeken. Opnieuw weer rillingen over de rug. Het is ook zo bizar als die torens instorten...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

Morgen trouwen onze beste vrienden! :sorc
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jvdg

Bericht door jvdg »

vlinder schreef:Morgen trouwen onze beste vrienden! :sorc
Héél fijn, voor hen en jullie!

Maarre...... ik hoop van harte dat dit off-topic is. :bobo
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik heb gisteren in de klas weer stilgestaan bij de gebeurtenissen op 11 september 2001, nu 8 jaar geleden. En dan vanuit de ontwikkelingen die gevolgd zijn. We hebben samen gelezen Markus 13: 1-10.
1 En als Hij uit den tempel ging, zeide een van Zijn discipelen tot Hem: Meester, zie, hoedanige stenen, en hoedanige gebouwen!
2 En Jezus, antwoordende, zeide tot hem: Ziet gij deze grote gebouwen? Er zal niet een steen op den anderen steen gelaten worden, die niet afgebroken zal worden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik heb nog altijd een foto uit de krant op mijn prikbord (thuis ;) ) hangen, met zo'n rokend gebouw erop.
Opdat wij niet vergeten...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:Ik heb nog altijd een foto uit de krant op mijn prikbord (thuis ;) ) hangen, met zo'n rokend gebouw erop.
Opdat wij niet vergeten...
Ik heb voor mijn kinderen een jaar later het boekje van mw. A. Vogelaar-van Amersfoort gekocht: Vallende torens. Wat mij betreft een heel goed boekje voor jinderen/jongeren met het complete verhaal.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

JolandaOudshoorn schreef:
jakobmarin schreef:Morgen is het 8 jaar geleden en ik wil mijn kids (toen nog baby) er iets van laten zien.

Ik heb gisteren de docu 102 minutes that changed the USA gekeken. Opnieuw weer rillingen over de rug. Het is ook zo bizar als die torens instorten...
Inderdaad bizar.
Hier is ook nog een docu.
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... query=9+11
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Luther schreef:Ik heb gisteren in de klas weer stilgestaan bij de gebeurtenissen op 11 september 2001, nu 8 jaar geleden. En dan vanuit de ontwikkelingen die gevolgd zijn. We hebben samen gelezen Markus 13: 1-10.
1 En als Hij uit den tempel ging, zeide een van Zijn discipelen tot Hem: Meester, zie, hoedanige stenen, en hoedanige gebouwen!
2 En Jezus, antwoordende, zeide tot hem: Ziet gij deze grote gebouwen? Er zal niet een steen op den anderen steen gelaten worden, die niet afgebroken zal worden.
Zie niet zo in wat dat Schriftgedeelte er mee te maken heeft....

Zo eerder aan zoiets denken:

Lukas 21:9
En wanneer gij zult horen van oorlogen en beroerten, zo wordt niet verschrikt; want deze dingen moeten eerst geschieden, maar nog is terstond het einde niet.

of misschien:

Openbaring 16:19
En de grote stad is in drie delen gescheurd, en de steden der heidenen zijn gevallen. En het grote Babylon is gedacht geworden voor God, om haar te geven den drinkbeker van den wijn des toorns Zijner gramschap.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Christiaan schreef:Waar waren jullie op 11 september 2001?
In de kamer, werd gebeld door mijn broer
Christiaan schreef:en waren jullie geschrokken wan het bericht wat er gebeurt was?
Ja, nogal...
Christiaan schreef:Of werden je bang??

Onroerd... of hoe kun je dat omschrijven...

Kort daarop preekte in Rijssen-West een dominee (ik kan me niet meer herinneren wie, heel gek, ik meen een dominee die in Ameika had gestaan!), en vertelde erg ontrooerd en emotioneel hoe hij was bepaald bij wat we lezen in Openbaringen: dat de vrede van de aarde werd weggenomen...

PS. Rijssenaren, die nog weten wie er toen in Rijssen-West preekte, kunnen julle me het misschien zeggen?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:PS. Rijssenaren, die nog weten wie er toen in Rijssen-West preekte, kunnen julle me het misschien zeggen?
Bel even de scriba, waarschijnlijk kan hij die preek je zo toemailen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:PS. Rijssenaren, die nog weten wie er toen in Rijssen-West preekte, kunnen julle me het misschien zeggen?
Bel even de scriba, waarschijnlijk kan hij die preek je zo toemailen.
Het zou (wat ik ergens denk) ds A.M den Boer kunnen zijn geweest. Eerst dacht ik ds. A.W. Verhoef, maar die was
toen al oveleden... Maar ik weet het dus niet echt. Ik zou er achter kunnen komen. Ik hoorde dat kennissen die preek
op een cassettebandje hebben, maar heb er nog niet weer naar geinformeerd. Dat zal denk ik nog wel eens weer
ter sprake komen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie