kinderevangelisatie

Plaats reactie
JolandaOudshoorn

kinderevangelisatie

Bericht door JolandaOudshoorn »

Soms kan het je aangrijpen, als je in je dorp of stad loopt. Zoveel kinderen die niet of nauwelijks van het evangelie hebben gehoord! Wat kan je doen, als gemeente, maar ook persoonlijk om ook die kinderen op een goede manier met het Evangelie in aanraking te brengen. Gebed is het eerste, maar daar kan het niet bij blijven. Wat ik zie in mijn omgeving, is dat veel initiatieven na verloop van tijd de doelgroep missen. Neem de VBW (vakantie Bijbel Week), bedoelt voor de niet-kerkelijke kinderen. Maar het grootste deel van de kinderen die komen, zijn kinderen uit de eigen gemeente, en dat weerhoudt (ouders van kinderen) om te komen.
Hoe kan je zoiets aanpakken? Wie heeft er tips, ideeen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Re: kinderevangelisatie

Bericht door MarthaMartha »

Ik begrijp je Jo. Ik heb jarenlang in een allochtone wijk hier elke zondagmiddag een bijbelverhaal verteld. De eerste keer gaan en met kinderen een praatje aanknopen, vertellen dat je een week later om 4 uur terugkomt bij "die boom" en een verhaal gaat vertellen.... en dan volhouden. Er zijn heel wat kinderen die regelmatig kwamen. (maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook heel wat boze ouders op m'n nek heb gehad). Op een gegeven moment kwamen er geen kinderen meer en ben ik ermee gestopt. Het is ook wel kwetsbaar als het nergens ondergebracht is, maar aan de andere kant ook iets van doen wat je hand vindt om te doen...

In de Gereformeerde Gemeente hier in Veenendaal hebben ze elke zatermorgen een club, kinderen uit eigen gemeente (of van reformatorische school) mogen ook echt niet komen, daardoor blijft het een club van 'soortgelijke' kinderen. Die club bestaat al heel wat jaren. Misschien kan je zo met je gemeente iets doen?

En de heel simpele dingen he, als ze met halloween langs komen een zakje snoepjes meegeven met een folder/verhaal/boekje erin, hetzelfde als ze voor het fooitje van de krant / folders komen aan het eind van het jaar, maar die zijn alweer ouder natuurlijk.

Ik vind dit ook moeilijk Jo.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Marnix

Bericht door Marnix »

Wij hebben in Arnhem dit interkerkelijke project:

http://www.gkv-arnhem.nl/kinderevangelisatie

Schijnt wel goed te draaien. Misschien een mooi voorbeeld wat beteft Kinderevangelisatie.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

Mijn zus woont in een wijk waar van alles woont (verschillende soorten gelovigen en ook ongelovigen). Zij organiseert 1 keer per jaar (zo rond kerst) een soort van clubje waar alle kinderen van het plein (waar ze aan wonen) mogen komen. s' Ochtends de jongste kinderen en s'middags de oudere kinderen. Ze knutselt en leest een gedeelte uit de kinderbijbel (het kerstverhaal) voor en geeft ze een christelijk boekje mee. Dan gaat ze met alle kinderen langs de mensen die aan het plein wonen en nodigt ze uit voor een pleinontmoeting (met chocolade melk, wijn en voor de kinderen is er marshmallows). Zo wil ze het geloof ook uit dragen.
Plaats reactie