Het zijn nu juist niet de vrouwen in de GB gemeenten die met de scheuring te maken hebben. De kerkenraden bestaan uit mannen.Oorspronkelijk gepost door Jelle
Of dat dat mogelijk is weet ik niet, Bij ons is wel geprobeerd om samen een vrouwenvereniging te vormen, maar dat is niet gelukt dus heeft de HNHK een eigen vrouwenvereniging.
Het zou wel moeten kunnen maar ik denk dat er in sommige plaatsen teveel heeft plaatsgevonden.
En ik denk als jou dominee door de PKN net uit zijn pastorie gekinkerd is en op straat gezet dat de sfeer dan niet bepaald goed is om dan als vrouwenvereniging samen tegaan.
Ik denk dat dat een beetje teveel gevraagt is.
Hervormde vrouwen trekken samen op
Oorspronkelijk gepost door LecramDan heb jij nog nooit vrouwen op je werk meegemaakt ......Oorspronkelijk gepost door nicname
...vrouwen zijn minder haatdragend:+
:,:,:,
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Ik hoor in PKN discussies veel over eenheid. Maar waar hoor ik iets over het feit dat de waarheid wordt aangerand? Wat is eenheid zonder een gemeenschappelijke geloofsbasis.
Dus eenheid PKN en HHK zal er niet komen, tenzij de PKN de geref. belijdenis weer als uitgangspunt neemt.
Eenheid in de bonden juich ik toe.
Dus eenheid PKN en HHK zal er niet komen, tenzij de PKN de geref. belijdenis weer als uitgangspunt neemt.
Eenheid in de bonden juich ik toe.
Sorry, maar dit slaat echt als een tang op een varken.Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Ik hoor in PKN discussies veel over eenheid. Maar waar hoor ik iets over het feit dat de waarheid wordt aangerand? Wat is eenheid zonder een gemeenschappelijke geloofsbasis.
Ten eerste: de basis van het geloof is Jezus Christus. Daar is geen belijdenis geschrift voor nodig. Daarmee kan je met iedere gelovige geloofsgemeenschap hebben, ook die de 3FvE niet onderschrijven.
Ten tweede onderschrijft de vrouwenbond de 3FvE.
Dergelijke standpunten die jij hanteert staan iedere vorm van eenheid in de weg.
Nu zitten jullie te kissebissen over de vrouwen, maar wat gaat de jeugd doen? Weet iemand dat al?
Met vriendelijke groet, Egbert.
Dus een gelovige kan de leer van de wedergeboorte, vrije wil, uitverkiezing van Dordt loochenen. Iemand kan openlijk de kinderdoop verwerpen en kinderen aan het Avondmaal laten, iemand kan homoseksuele relaties inzegenen enkel en alleen om het feit dat hij "Jezus Christus" als basis neemt?Ten eerste: de basis van het geloof is Jezus Christus. Daar is geen belijdenis geschrift voor nodig. Daarmee kan je met iedere gelovige geloofsgemeenschap hebben, ook die de 3FvE niet onderschrijven.
Elke ketter heeft zijn letter en in het laatste der dagen zullen vele valse Christussen opstaan.
Verder is er maar 1 eenheid en dat is die van de waarheid. Die waarheid is Waarheid: Jezus Christus. Maar dat is de Christus der Schriften. Immers er staat geschreven: Uw Woord is de waarheid. Christus en Zijn leer zijn niet te scheiden.
O, weet je wat ik denk: De 3FvE staan voor de ware eenheid.Dergelijke standpunten die jij hanteert staan iedere vorm van eenheid in de weg.
De 3FvE zijn TEGEN de valse oecumene. Wat is valse oecumene? Dat is een zooitje dwaalleraars die allemaal zeggen dat ze Jezus Christus prediken, maar ondertussen het over een andere Jezus hebben dan die uit de Schriften.
Je verdraait de boel, RJ. Ik schreef dat Jezus de basis is van het geloof. Iemand die zijn leven in Zijn handen geeft wordt behouden. Ongeacht de dwaling.Oorspronkelijk gepost door RefojongereDus een gelovige kan de leer van de wedergeboorte, vrije wil, uitverkiezing van Dordt loochenen. Iemand kan openlijk de kinderdoop verwerpen en kinderen aan het Avondmaal laten, iemand kan homoseksuele relaties inzegenen enkel en alleen om het feit dat hij "Jezus Christus" als basis neemt?Ten eerste: de basis van het geloof is Jezus Christus. Daar is geen belijdenis geschrift voor nodig. Daarmee kan je met iedere gelovige geloofsgemeenschap hebben, ook die de 3FvE niet onderschrijven.
Elke ketter heeft zijn letter en in het laatste der dagen zullen vele valse Christussen opstaan.
Verder is er maar 1 eenheid en dat is die van de waarheid. Die waarheid is Waarheid: Jezus Christus. Maar dat is de Christus der Schriften. Immers er staat geschreven: Uw Woord is de waarheid. Christus en Zijn leer zijn niet te scheiden.O, weet je wat ik denk: De 3FvE staan voor de ware eenheid.Dergelijke standpunten die jij hanteert staan iedere vorm van eenheid in de weg.
De 3FvE zijn TEGEN de valse oecumene. Wat is valse oecumene? Dat is een zooitje dwaalleraars die allemaal zeggen dat ze Jezus Christus prediken, maar ondertussen het over een andere Jezus hebben dan die uit de Schriften.
Die tweede opmerking vind ik wat hypocriet. Hoeveel jaar hebben die zich nu HHK noemen samen in een kerk gezeten met personen die jij noemt? Toen kon er toch ook 1 gereformeerde vrouwenbond zijn?
Je moet niet net doen of je beter bent.
Hierin ben ik het met RJ eens. Eenheid kan niet ten koste van de waarheid. En:Oorspronkelijk gepost door Refojongere
elke ketter heeft z'n letter.
Daarom is de geloofsbelijdenis nuttig. Om aan te geven wat je gelooft.
De duivel gelooft nl. ook.
En wat de vrouwenvereniging betreft: ze zijn geen kerk maar een vereniging. Daarom kunnen verschillende verenigingen samenwerken. Ik zou ook de verenigingen van GerGem e.d. willen uitnodigen om mee te doen.
Doordat men in de kerkgeschiedenis deze term te pas en te onpas heeft gebruikt, zitten we nu met 10 keer gereformeerd en heb je nu een smorgasboard van reformatorische kerken waaruit je kunt kiezen om lid te worden. Door de kerkelijke onenigheid wordt de waarheid maar al te vaak verduisterd.Eenheid kan niet ten koste van de waarheid.
[Aangepast op 19/5/05 door elbert]
Het zijn intussen de formulieren van verdeeldheid geworden. Probeer eens de kerken op twee handen te tellen die de 3 forms onderschrijven. Dat lukt niet. Neem je voeten erbij. Ook dan lukt het niet.Oorspronkelijk gepost door GerrieMaar er zijn toch formulieren van enigheid!Oorspronkelijk gepost door elbert
Door de kerkelijke onnenigheid wordt de waarheid maar al te vaak verduisterd.