Hervormde vrouwen trekken samen op

refo

Bericht door refo »

Als een dominee uit z'n huis is gezet, hebben alle vrouwen weer werk. De pastorie moet opeknapt voor de nieuwe dominee met hulp van PKN vrouwen. De inmiddels van kerk veranderde dominee gaat in z'n nieuwe pastorie (beetje zoeken, hoor, dominee! staan genoeg huizen leeg!! niet nodeloos wachten en dan zielig doen!) aan de slag met behulp van HHK vrouwen.

Beide zaken zullen elkaar opvolgen, derhalve kan men elkaar goed helpen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door refo
Als een dominee uit z'n huis is gezet, hebben alle vrouwen weer werk. De pastorie moet opeknapt voor de nieuwe dominee met hulp van PKN vrouwen. De inmiddels van kerk veranderde dominee gaat in z'n nieuwe pastorie (beetje zoeken, hoor, dominee! staan genoeg huizen leeg!! niet nodeloos wachten en dan zielig doen!) aan de slag met behulp van HHK vrouwen.

Is dat on-topic of niet? :)
Sabra

Bericht door Sabra »

Het blijft zaak dat het een goed initiatief is van de vrouwen om te willen samenwerken. Dit is een stap die de mensen weer dichter bij elkaar brengt.

Mensen met een houding zoals Jelle moeten zich er maar niet mee bemoeien, die mensen staan verzoening in de weg.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Sabra
Het blijft zaak dat het een goed initiatief is van de vrouwen om te willen samenwerken. Dit is een stap die de mensen weer dichter bij elkaar brengt.

Mensen met een houding zoals Jelle moeten zich er maar niet mee bemoeien, die mensen staan verzoening in de weg.
Hervormde vrouwen trekken samen op, ook zonder Jelle ;)
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus

Hervormde vrouwen trekken samen op, ook zonder Jelle ;)
Zou de predikantsvrouw die haar huis is uitgezet ook mee doen?
Jelle

Bericht door Jelle »

Het blijft een slechte zaak om op zo'n onbenullige manier verzoening te zoeken.

Blijklbaar heeft men niet in de gaten wat er allemaal kapot gemaakt is.
Waarschijnlijk denkt men daar zomaar over heen te leven en door de boel een ander naampje te geven heeft men het idee de kou uit de lucht gehaald te hebben.

een beetje simpel gedacht over een groot probleem.
Jelle

Bericht door Jelle »

Dit is ontopic Refo.
Ten eerste is de dominee niet van kerkveranderd, die is hetzelfde gebleven, alleen is de andere club er uit weggelopen en hebben een nieuwe kerk gesticht.
Jelle

Bericht door Jelle »

Mensen zoals Sabra weten blijkbaar niet wat er allemaal kapot gemaakt is, en hoe deze christelijke vrouwen op straat en elders met elkaar omgaan.
Elkaar niet meer groeten op straat en noem maar op, en dan wel samenwerking zoeken?
Kom nou een beetje simpel gedacht.

Zolang beiden partijen elkaar nog steeds voor de rechter slepen kan je samenwerking wel vergeten, ook al wordt het onder een ander sausje gebracht.
Daphne

Bericht door Daphne »

Bij 'ons' is er helemaal geen HHK......
eindje verderop wel refo... zoekt en gij zult vinden....
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Sabra

Bericht door Sabra »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Mensen zoals Sabra weten blijkbaar niet wat er allemaal kapot gemaakt is, en hoe deze christelijke vrouwen op straat en elders met elkaar omgaan.
Elkaar niet meer groeten op straat en noem maar op, en dan wel samenwerking zoeken?
Waar leidt een dergelijke houding toe. En waarom zou je elkaar niet meer groeten?

Mensen met een dergelijke houding zijn blijkbaar niet in staat om een bepaald niveau te ontstijgen.

Diep treurig.

Zolang beiden partijen elkaar nog steeds voor de rechter slepen kan je samenwerking wel vergeten, ook al wordt het onder een ander sausje gebracht.
Dat neemt niet weg, dan je aan de andere kant de toenadering kunt zoeken door als vrouwenvereniging samen te werken.
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat ik nou zo jammer vind: ik plaats zo'n artikel omdat ik blij ben dat er iets positiefs gebeurt in de PKN m.b.t. de HHK en ze vliegen mekaar direct wéér in de haren!

Ik had het eerder over die vergadering waar ook HHK-afgevaardigden waren. IK hoorde net dat de spreker daar ook een HH-predikant was: Ds. G. Hendriks.

Ik kan het niet helpen, maar ik vind dat prachtig.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Jelle

Bericht door Jelle »

Dat neemt niet weg, dan je aan de andere kant de toenadering kunt zoeken door als vrouwenvereniging samen te werken.
Voor samenwerking zal er een bepaalde vertrouwens situatie moeten zijn en voor een dergelijk vertrouwen is de hele situatie nog een te heet hangijzer.
Er zijn nog teveel problemen die de kop op blijven steken.

Het geheel komt er op neer dat de buurmannen elkaar de hersens inslaan en dat de buurvrouwen samen een sportclubje oprichten. Nou ik denk dat dat niet gaat werken.
Eerst zullen die buurmannen hun problemen moeten oplossen wil er tussen die buurvrouwen vertrouwen en samenwerking kunnen komen.
refo

Bericht door refo »

Inderdaad hebben de mannen het voor het zegge, zeker in de HHK. Die lossen conflicten al eeuwen op met wapens. mannen hebben nu eenmaal een groter probleem met gezichtsverlies.

Overigens is het verschijnsel dat chrsitenen elkaar niet vertrouwen onbestaanbaar. Wat moet er dan van de rest van de wereld terechtkomen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Inderdaad hebben de mannen het voor het zegge, zeker in de HHK. Die lossen conflicten al eeuwen op met wapens. mannen hebben nu eenmaal een groter probleem met gezichtsverlies.

Of dat zo is weet ik niet, in elk geval zou het wel Bijbels zijn, de man het hoofd van het gezin.

Overigens is het verschijnsel dat chrsitenen elkaar niet vertrouwen onbestaanbaar. Wat moet er dan van de rest van de wereld terechtkomen?
Dat blijkt dus ook uit de vele scheuringen die zich al hebben afgespeeld ja.
Ik denk zeker ja dat het grootste wantrouwen bij christenen onderling ligt ja. Dat blijkt ook wel dat buitenkerkelijken vaak heel wat meer naasteliefde tot elkaar uitstralen dan dat christenen dat doen.

Trouwens het vertrouwen van christenen onder elkaar wordt steeds weer opnieuw beschaamd. en loopt daardoor vele deuken op.

Daarom denk ik dat een samenwerkig op dit moment nog tot de onmogelijkheden behoor, ook al zou het wel moeten.

Ik heb het al eerder gezegt, de situatie is op dit moment nog teveel: elkaar in de haren vliegen, elkaar afslachten, desnoods voor de rechter slepen, allemaal christelijk gedrag wat geen goede voorwaarden schept om de draad op te gaan nemen en toenadering te zoeken.
refo

Bericht door refo »

Nu is er nog een gemeenschappelijke basis: nog niet zo lang geleden ging men wel samen. Zat men wel samen op vergaderingen en weet ik veel wat voor activiteiten er waren.
Nu hebben de mannenbroeders van de PKN in hun wijsheid gemeend te moeten uittreden en wat gebeurt? Weer een nieuwe subcultuur. 'Eigen' dit en 'eigen' dat. En samengaan? Nee dat kan niet, want hunnie zijn begonne!

Kijk maar wat 1953 heeft voortgebracht en leg Saambinder en Wachter Sions naast elkaar. vergeet dan even de meditaties en begin met de achterkant. Zoek de overeenkomsten in de advertenties! Zelfs de grafstenen bestellen we bij verschillende ondernemers.

Laat de vrouwen anno 2005 toenaderen. Nu kan het nog. Het is al bijna te laat.
--------------
Plaats reactie