Openbaar vervoer

questionmark

Re: Openbaar vervoer

Bericht door questionmark »

Zegt u het maar...
Hoe zit dhet met het gebruik van elektriciteit op zondag? Of watervoorziening? Daar werken mensen ook voor op zondag.
Hoe ver gaat de 'noodzakelijkheid'?
2 Petrus 1:16
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Even de vorige pagina's doornemen :)
The Groom's still waiting at the altar
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef:De vraag is of openbaar vervoer een noodzakelijk werk is op de sabbat (het is in ieder geval geen werk van barmhartigheid).
Het is noodzakelijk om noodzakelijk werkenden te vervoeren... :haha
Dat denk ik niet, want stel als de busmaatschappij reformatorisch was, dan zouden de bussen niet op zondag rijden en dan had men niet de mogelijkheid om daarmee te reizen. Wat dan de oplossing zou zijn is best moeilijk.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Gijs83 schreef:
Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef:De vraag is of openbaar vervoer een noodzakelijk werk is op de sabbat (het is in ieder geval geen werk van barmhartigheid).
Dat denk ik niet, want stel als de busmaatschappij reformatorisch was, dan zouden de bussen niet op zondag rijden en dan had men niet de mogelijkheid om daarmee te reizen. Wat dan de oplossing zou zijn is best moeilijk.
Het was ook ironisch bedoeld. ;)
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik heb zo het gevoel dat ook in dit topic alle zienswijzen de revue al hebben gepasseerd..
Zelfs v.w.b. de off-topic draden.

Het herhalen van zetten is al begonnen.

Pat.
Jongere

Bericht door Jongere »

Als er geen andere mogelijkheden zijn zou ik het geen probleem te vinden om met de bus te reizen.
In hoeverre die mogelijkheden zich uitbreiden (tot en met je baan opgeven) is iets voor jullie eigen geweten.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Gijs83 schreef:
Afgewezen schreef:
Reformatorische bussen.....hoe zien die eruit? :)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Jongere schreef:Als er geen andere mogelijkheden zijn zou ik het geen probleem te vinden om met de bus te reizen.
In hoeverre die mogelijkheden zich uitbreiden (tot en met je baan opgeven) is iets voor jullie eigen geweten.
Toch is het verbazingwekkend dat velen daar kennelijk weinig moeite mee hebben. Ik heb de indruk dat hier iets behoorlijk verschoven is. En ik geloof niet dat we daar blij mee moeten zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bonny schreef:Reformatorische bussen.....hoe zien die eruit? :)
Afbeelding
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

:haha :haha :haha
Bureaucraat

Bericht door Bureaucraat »

Afgewezen schreef: Toch is het verbazingwekkend dat velen daar kennelijk weinig moeite mee hebben. Ik heb de indruk dat hier iets behoorlijk verschoven is. En ik geloof niet dat we daar blij mee moeten zijn.
Heeft die verschuiving die jij meent te constateren enkel betrekking op het reizen met het openbaar vervoer op zondag, of doel je op een meer algemene verandering van opvattingen?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

[quote="Afgewezen"]
Toch is het verbazingwekkend dat velen daar kennelijk weinig moeite mee hebben. Ik heb de indruk dat hier iets behoorlijk verschoven is. En ik geloof niet dat we daar blij mee moeten zijnquote]

Heb je ook problemen met lands wegen te gebruiken op zondag? Daarvoor moet ook de politie en anderen werken....

Heb je ook problemen met je wc gebruiken?
je electriciteit?
je gas?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Bert Mulder schreef:
Afgewezen schreef: Toch is het verbazingwekkend dat velen daar kennelijk weinig moeite mee hebben. Ik heb de indruk dat hier iets behoorlijk verschoven is. En ik geloof niet dat we daar blij mee moeten zijn
Heb je ook problemen met lands wegen te gebruiken op zondag? Daarvoor moet ook de politie en anderen werken....

Heb je ook problemen met je wc gebruiken?
je electriciteit?
je gas?
Nee, maar dat zijn dingen van een geheel andere orde. Nogmaals, ik denk dat men in onze kringen toch niet snel zal kiezen voor het beroep van machinist of conducteur. Want dát vindt men dan toch te ver gaan...
Upquark

Bericht door Upquark »

Ik neem aan dat je bedoelt omdat je dan ook op zondag geacht wordt te werken. Tja... ik heb wel het idee dat we dan over pakweg 20 jaar helemaal niet meer kunnen werken.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Upquark schreef:Ik neem aan dat je bedoelt omdat je dan ook op zondag geacht wordt te werken. Tja... ik heb wel het idee dat we dan over pakweg 20 jaar helemaal niet meer kunnen werken.
Ja ja, allemaal sluipweggetjes om de vraag waar het om gaat, te ontlopen. Hoe komt het dat wij in onze gezindte ineens geen moeite meer blijken te hebben met OV op zondag? Dat is hééél bizar.
Gaan we voortaan ook maar boodschappen doen op zondag? Effe gauw een dingetje dat je vergeten bent, weet je wel?
Enzovoort?
Plaats reactie