Maar je gaat niet in op mijn tegenwerping, namelijk dat de kanttekenaren de tekst anders uitleggen dan jij hier doet. 2 Kor 6 sluit volgens hen niet iedere samenwerking/vorm van samenleven met niet-christenen uit, maar alleen die vormen van samenwerken/-leven, die gelovigen doen zondigen.Afgewezen schreef:Wat samenstemming heeft Christus met Bélial, of wat deel heeft de gelovige met de ongelovige?....
Daarom past zo'n ongelovige Simek niet in een programma van de EO, al is het mogelijk nog zo'n respectabele, aimabele man, waar wij als christenen - en natuurlijk vooral de refo's- zo'n voorbeeld aan kunnen nemen.
Even citerend uit eigen werk:
rekcor schreef:Zo ja, heb je de kanttekeningen gelezen?2 Kor 6:14 schreef:Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?
Dan is mijn vraag: in welke zonden worden wie gesterkt als ongelovige A aan gelovige B vraagt om te vertellen wie Jezus voor hem/haar is?Kanttekenaren schreef:Dat is een juk, of gemeenschap met degenen, die van ongelijke religie zijn, gelijk de afgodische heidenen waren. Waarmede hij niet allerlei gemeenschap verbiedt, want dat zou strijden met hetgeen hij gezegd heeft 1 Cor. 5:10, maar alleen zulke gemeenschap, waardoor zij ook tot de gemeenschap van hunne afgoderij of andere zonden zouden worden gebracht, of de ongelovigen in hunne zonden gesterkt
Want dat is het enige wat er gebeurt tijdens het programma in kwestie. Maar goed, dit kun je alleen weten als je de programma's hebt gezien, of er een objectieve beschrijving van hebt gelezen.