Wilhelm schreef:pierre27 schreef: Bert, ik kan me hier wel voor een groot gedeelte in vinden, het is een dwaling die we veelal tegenkomen dat de Zaligmaker voor iedereen beschikbaar is.
Ach Hij zegt het toch zelf : Wie tot Mij komt, zal ik geenszins uitwerpen ?
Zullen we dan eenmaal voor Zijn Rechterstoel staan, en het moeten zeggen : U was niet beschikbaar voor mij ?
De discussie is al vele malen gevoerd, ik doe er niet meer aan mee, maar ik vind het erg, werkelijk dat dit zo ontkent wordt.
Als we in ons ongeloof zo doorblijven leven zal het eenmaal tegen ons getuigen . Je hebt Mijn gewilligheid niet geloofd, je hebt Mij vertrapt en verworpen.
Hij staat met uitgebreidde armen iedereen te nodigen , en zelf de grootste zondaar is welkom bij Hem.
En wat een onuitsprekelijke genade als we door het geloof Hem mogen omhelzen, en Hem mogen eigenen. Onverdient, enkel genade.
Laten we toch stoppen met God te wantrouwen , Zijn Evangelie aanbod te ontkennen en af te slaan. Maar werp je toch voor zijn voeten neer, ik hoorde het pas nog een student zeggen , met de aanbieding van genade in de prediking is het zo : of je valt er voor of je struikelt er over.
We kunnen als hoorders niet om Zijn nodiging heen , en niet neutraal blijven. Elke keer onder de prediking maken we weer een keus. Waak dan voor verharding en smeek om die onberouwelijke keus die alleen zaligmakend is.
Ik ontken jouw woorden niet maar ik vind dat ook jij de mens een te grote rol geeft in het bekeren. Voorwaarden van dorstig en hongerend(Jesaja 55) lees ik in weinig postings.