Mijn vakantie - Foto's

bazz

Bericht door bazz »

marsm104 schreef:Kijk eens aan, stelletje levensgenieters!

Maar bazz, wat is er mis met je composities? Het zijn leuke foto's hoor! En anders eens rondkijken op fotografie forums... daar zijn genoeg tips en truuks te leren!

En Matthijs, zijn er ook plekjes op de wereld, waar jij nog niet bent geweest? Rasechte bourgondiër!
ik plaats natuurlijk ook alleen degenen die echt goed gelukt zijn 8) maar bijvoorbeeld de foto van de roeiboot, daar had de roeiboot beter wat meer naar rechtsonder kunnen staan, al had ik daar wat weinig keuze, omdat ik zelf ook in zo'n bootje zat, dus ik kon zelf mijn positie niet bepalen :)

nog een paar dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze laatste is qua compositie ook niet goed, al vind ik de kleuren en de sfeer wel weer leuk. ik moest hier alleen een geimproviseerd statief gebruiken, vanwege een lange sluitertijd, en ik kreeg de kaarsjes niet lager in de foto zonder hem instabiel te maken.

edit: even een en ander gerepareerd
Laatst gewijzigd door bazz op 24 aug 2006, 02:51, 1 keer totaal gewijzigd.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik zie er maar eentje....

Maar onthou met landschaps foto's altijd: horizon op 1/3 of 2/3. Niet in het midden. Krijg je veel leukere composities.

Nog zo'n regeltje: Zorg voor iets op de voorgrond, bij een landschapsfoto. Als is het een steen, een roeiboot of desnoods een lelijke volvo ;). Ook zo'n saaie steen zorgt voor diepte.

Het zijn een paar van die regeltjes. En als je dan rondrijdt in dat mooie landschap, kom je vanzelf wel zulke plaatjes/uitzichten tegen.

En barryvrouw.. waarom zou het jou niet lukken zulke foto's te maken? Als je je camera een beetje kent, kan je met élke camera leuke foto's maken. Ben je geen dure rommel voor nodig!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
vlinder

Bericht door vlinder »

Bazz, je fotoś linken door naar de elsevier site. Misschien kun je een link plaatsen naar de fotoś ipv deze icoontjes...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
bazz

Bericht door bazz »

marsm104 schreef:Ik zie er maar eentje....

Maar onthou met landschaps foto's altijd: horizon op 1/3 of 2/3. Niet in het midden. Krijg je veel leukere composities.

Nog zo'n regeltje: Zorg voor iets op de voorgrond, bij een landschapsfoto. Als is het een steen, een roeiboot of desnoods een lelijke volvo ;). Ook zo'n saaie steen zorgt voor diepte.

Het zijn een paar van die regeltjes. En als je dan rondrijdt in dat mooie landschap, kom je vanzelf wel zulke plaatjes/uitzichten tegen.

En barryvrouw.. waarom zou het jou niet lukken zulke foto's te maken? Als je je camera een beetje kent, kan je met élke camera leuke foto's maken. Ben je geen dure rommel voor nodig!
ah, bedankt voor de tips. ik fotografeer momenteel compleet op gevoel, ik heb nagenoeg geen theoretische achtergrond, dus een klein cursusje zou geen kwaad kunnen. Maar ja, ik lijd aan het teveel-hobby's-syndroom, dus ik moet even kijken of ik daar tijd voor vrij kan maken.
refo

Bericht door refo »

1/3 - 2/3 is een vusitregel. Beter is de horizon op 61,8% of 38,2% te houden. Dan heb je de echte 'gulden snede'.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

refo schreef:1/3 - 2/3 is een vusitregel. Beter is de horizon op 61,8% of 38,2% te houden. Dan heb je de echte 'gulden snede'.
volgens mij is de gulden snede een kruispunt van 2 lijnen. :roll:
Leonius

Bericht door Leonius »

Miscanthus schreef:
refo schreef:1/3 - 2/3 is een vusitregel. Beter is de horizon op 61,8% of 38,2% te houden. Dan heb je de echte 'gulden snede'.
Maar dat klopt toch dan ook? ;)
Miscanthus

Leonius schreef:
Miscanthus schreef:
Maar dat klopt toch dan ook? ;)
ehm, ja als je 1/3 verticaal en 2/3 horizontaal ziet wel..... :oops:
Miscanthus

waar kun je trouwens eenvoudig je foto's uploaden zodat je ze ook bijv. op refoforum kunt laten zien?
Leonius

Bericht door Leonius »

Miscanthus schreef:waar kun je trouwens eenvoudig je foto's uploaden zodat je ze ook bijv. op refoforum kunt laten zien?
Fotopic.net of anders (en eigenlijk beter) photobucket.com

H.Gr.,
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Miscanthus schreef:waar kun je trouwens eenvoudig je foto's uploaden zodat je ze ook bijv. op refoforum kunt laten zien?
en http://imageshack.us/ natuurlijk!
jakobmarin

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door jakobmarin »

Hier wat vakantie fotos van afgelopen 2 weken, die we doorbrachten op chr. camping http://www.valdor.lu:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

jakobmarin schreef:Hier wat vakantie fotos van afgelopen 2 weken, die we doorbrachten op chr. camping http://www.valdor.lu:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zulke 'oudhedes' laat maar zitten, heb ik toch :nonnon interesse in. :fi
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Zulke 'oudhedes' laat maar zitten, heb ik toch :nonnon interesse in. :fi
Cultuurbarbaar :pan :haha

Kom maar op hoor met die oudheden, er zijn ook mensen die dat wél interessant vinden.
~~Soli Deo Gloria~~
Auto

Bericht door Auto »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Zulke 'oudhedes' laat maar zitten, heb ik toch :nonnon interesse in. :fi
Cultuurbarbaar :pan :haha

Kom maar op hoor met die oudheden, er zijn ook mensen die dat wél interessant vinden.
Inderdaad een cultuurbarbaar .... wie de geschiedenis niet kent zal het heden niet verstaan.
Plaats reactie