Oorspronkelijk gepost door refo
de toon is wel een beetje:
- Ik heb geen internet.
- Jongeren willen een reactie, maar wat mij betreft reageer ik niet.
- Hebben we een probleem dan?
- Waarom zou je bidden als er geen probleem is?
- Ze hebben niet de juiste gestalte
- We hebben voorbidders nodig. Maar dat komt vanzelf.
Ds P. Mulder kennende gaat hij op de vragen die men stelt in de daniel serieus in. als ik dit artikel lees zie ik ook een aantal mooie dingen Ds mulder spreek over de Houding in het gebed en t.o.v het gebed. Hij heeft gelijk
dat als wij bidden wij eigenlijk zwijgen moeten vanwege Gods Heiligheid. Wie kan bestaan voor Gods aangezicht? Toch zegt hij niet Bid maar niet!!! Alleen wijst hij erop dat we nederig tot hem moeten komen.
Daarnaast is zijn vraag Wat hebben de jongeren, die deze site hebben opgezet, voor ogen? Wat is hun ideaalbeeld? Welk referentiekader hanteren ze? Als ze bijvoorbeeld schrijven dat "het kerkverband wegzinkt in verwarring of verstarring", weten ze dan wel goed waar ze het over hebben? Want voor welke problemen moeten we bidden. Misschien bekijkt hij de problematieke wel anders als de Jongeren. Er zijn er veel tegenwoordig die weten hoe het vroeger was en dat de Ger-gem nu een andere leer verkondigt. Ook als is dat hun noot laten we dan zoals daniel bidden. Dat is wat hij adviseert. En dat is ook de juiste gestalten want wij zijn Medeverantwoordelijk voor de kerkelijke situatie!!! Want wij zijn niet zonder zonden.
het niet goed dat tot gebed opgeroepen en aangezet wordt? Spreekt daaruit geen goede bedoeling; zelfs liefde tot de kerk? Laten wij allen bidden! En laten we toezien hoe we bidden. En hoe we niet bidden. Dat we toch mogen bidden om gebed, om de Geest der gebeden. Niet ons organiseren; evenmin ons niet organiseren brengt uitkomst. De Heere Christus bidt voor Zijn kerk. Daarom is er verwachting naar 's Heeren raad en welbehagen. Wat een genade als we daarin mogen delen. De Heere zij ons genadig, denke aan ons. Om Jezus wil. Ontwaak Noordenwind en kom Gij Zuidenwind.
[Aangepast op 6/4/05 door timo]