Raakt (nagenoeg) iedere getrouwde man de regie kwijt?

Mannen die zeggen de regie kwijt zijn

Ten diepste zijn de opmerkingen een vorm van weemoed en zouden de mannen willen dat ze een stuk van de regie kwijt zijn en zou willen dat zijn wederhelft meer de regie zou nemen.
10
33%
Mannen vinden het niet erg de regie kwijt te zijn maar doen alsof omdat het anders niet mannelijk is
15
50%
Mannen raken gewoon de regie kwijt en worden als klei in de handen van een pottenbakker.
5
17%

Totaal aantal stemmen: 30

Luther
Contacteer:

Re: Raakt (nagenoeg) iedere getrouwde man de regie kwijt?

Bericht door Luther »

fluitje schreef:Ik wil het graag anders zeggen.

Ik ben het hoofd, maar mijn vrouw is de nek waar alles om draait.
Misschien mag ik een nog serieuzere aanvulling doen.
Dr. W. van Vlastuin schrijft in een boekje over het huwelijk dat de bruidegom en de bruid in de Bijbel steeds beeld staan voor Christus en Zijn bruidskerk. Welnu, aldus dr. Van Vlastuin, dan dient de man in het huwelijk dus een christus te zijn voor zijn vrouw. En wat zegt Hij over Zichzelf: Ik ben niet gekomen om gediend te worden maar om te dienen.
Op die wijze dienen we hoofd te zijn over onze vrouw: dienend, voetenwassend, en toch voorop gaand.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Democritus

Bericht door Democritus »

Luther schreef: Op die wijze dienen we hoofd te zijn over onze vrouw: dienend, voetenwassend, en toch voorop gaand.
Totaal mee eens. Dit voorkomt iedere vorm van tirannie.
Paul Washer zegt ook ergens. Wanneer een man kan gaan denken over het aangaan van een relatie is wanneer:
- Hij financieel in staat is zijn gezin te onderhouden
- Geestelijk leiding kan geven aan zijn gezin
en als belangrijkste:
- Zijn leven wil afleggen voor zijn vrouw om deze te dienen.

Ik vond dit wel een eye-opener.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
jvdg

Bericht door jvdg »

Democritus schreef:
Luther schreef: Op die wijze dienen we hoofd te zijn over onze vrouw: dienend, voetenwassend, en toch voorop gaand.
Paul Washer zegt ook ergens. Wanneer een man kan gaan denken over het aangaan van een relatie is wanneer:
en als belangrijkste:

Mooi, kan Martha stoppen met werken. :? :?
Democritus

jvdg schreef:
Democritus schreef:
en als belangrijkste:

Zeg ik dat? Er staat alleen iets over voorwaarden die aan een man worden gesteld. Niet over de gevolgen die dat heeft. :nananere
jvdg

Bericht door jvdg »

Democritus schreef:
jvdg schreef:
Democritus schreef:
en als belangrijkste:

Zeg ik dat? Er staat alleen iets over voorwaarden die aan een man worden gesteld. Niet over de gevolgen die dat heeft.
Dat zei je idd niet, maar ik stipte de mogelijkheid aan.
Martha heeft het toch al zwaar te verduren bij jou, dus ik wilde haar een wapentje in de hand drukken. :yahoo
Democritus

jvdg schreef: Dat zei je idd niet, maar ik stipte de mogelijkheid aan.
Martha heeft het toch al zwaar te verduren bij jou, dus ik wilde haar een wapentje in de hand drukken. :yahoo
Gaan we stoken :jongle en vanwaar dit wantrouwen?
Daphne

Bericht door Daphne »

Democritus schreef:
jvdg schreef: Mooi, kan Martha stoppen met werken. :? :?
Zeg ik dat?
:fouet
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
Democritus schreef:
en als belangrijkste:

:haha :haha :haha :super ::merci ::merci
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Daphne schreef:
Democritus schreef:
jvdg schreef: Mooi, kan Martha stoppen met werken. :? :?
Zeg ik dat?
:fouet
Stil maar, jij mag ook stoppen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Democritus schreef:Na het lezen van diverse opmerkingen van mannen inzake het kwijt zijn van de regie over hun leven en dat deze is overgegaan naar zijn wederhelft kwam bij ons (MM en Demo) de vraag op: raakt (nagenoeg) iedere getrouwde man de regie over zijn leven kwijt?

Ondergetekende wordt aan alle kanten hiervoor gewaarschuwd. Dank voor deze hartelijke waarschuwingen mannen.... geweldig dat jullie een soortgenoot proberen te behoeden voor deze val. Derhalve is deze poll een gewichtige zaak en zal zeker van pas komen bij het overrekenen van de 'kosten' inzake het continueren van een relatie en het omzetten naar een permanente vorm van een relatie. :jongle

Uiteraard heb ik MM het vuur aan schenen gelegd (zeker nalv een opmerking van Luther) inzake haar snode plannen met als gevolg het verliezen van de regie. Echter al pratend ontstonden er een paar vragen. Deze vragen zijn verwerkt in de poll.

Wij konden ons in enige mate indenken dat het aangaan van een relatie tot gevolg heeft dat aan weerszijde een gedeelte van de regie over je eigen leven uit handen wordt genomen. Maar als wij al de horror verhalen van de diverse mannen lezen dan besluipt ons het gevoel dat deze mannen onder de tafel zitten.

Maar wij vroegen of ons af of het werkelijk zo erg is. Daarom zijn de opties voor de poll.
- Ten diepste zijn de opmerkingen een vorm van weemoed en zouden de mannen willen dat ze een stuk van de regie kwijt zijn en dat zijn wederhelft meer de regie zou moeten nemen.
- Mannen vinden het niet erg de regie kwijt te zijn maar doen alsof omdat het anders niet mannelijk is
- Mannen raken gewoon de regie kwijt en worden als klei in de handen van een pottenbakker.
Zou hij nu hier nog aandenken op dit moment???
Ik weet, mijn Verlosser leeft
gertje

Bericht door gertje »

JolandaOudshoorn schreef:
Democritus schreef:Na het lezen van diverse opmerkingen van mannen inzake het kwijt zijn van de regie over hun leven en dat deze is overgegaan naar zijn wederhelft kwam bij ons (MM en Demo) de vraag op: raakt (nagenoeg) iedere getrouwde man de regie over zijn leven kwijt?

Ondergetekende wordt aan alle kanten hiervoor gewaarschuwd. Dank voor deze hartelijke waarschuwingen mannen.... geweldig dat jullie een soortgenoot proberen te behoeden voor deze val. Derhalve is deze poll een gewichtige zaak en zal zeker van pas komen bij het overrekenen van de 'kosten' inzake het continueren van een relatie en het omzetten naar een permanente vorm van een relatie. :jongle

Uiteraard heb ik MM het vuur aan schenen gelegd (zeker nalv een opmerking van Luther) inzake haar snode plannen met als gevolg het verliezen van de regie. Echter al pratend ontstonden er een paar vragen. Deze vragen zijn verwerkt in de poll.

Wij konden ons in enige mate indenken dat het aangaan van een relatie tot gevolg heeft dat aan weerszijde een gedeelte van de regie over je eigen leven uit handen wordt genomen. Maar als wij al de horror verhalen van de diverse mannen lezen dan besluipt ons het gevoel dat deze mannen onder de tafel zitten.

Maar wij vroegen of ons af of het werkelijk zo erg is. Daarom zijn de opties voor de poll.
- Ten diepste zijn de opmerkingen een vorm van weemoed en zouden de mannen willen dat ze een stuk van de regie kwijt zijn en dat zijn wederhelft meer de regie zou moeten nemen.
- Mannen vinden het niet erg de regie kwijt te zijn maar doen alsof omdat het anders niet mannelijk is
- Mannen raken gewoon de regie kwijt en worden als klei in de handen van een pottenbakker.
Zou hij nu hier nog aandenken op dit moment???
:haha :haha :haha
Lourens

Bericht door Lourens »

Als hij straks even op zijn telefoon kijkt zal hij het zich wel herinneren. Alleen hij kan niet meer terug!!!
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

fluitje schreef:Als hij straks even op zijn telefoon kijkt zal hij het zich wel herinneren. Alleen hij kan niet meer terug!!!
We hebben het hem gisterenavond maar eens zelf laten voorlezen :D
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie