Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Lassie

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Lassie »

Het leek er net op dat je biologische producten geldklopperij vondt. Vandaar mijn reactie.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Lassie schreef:Het leek er net op dat je biologische producten geldklopperij vondt. Vandaar mijn reactie.
Je moet toch echt niet vergeten, dat de initiatiefnemers van dit soort producten of bepaalde certificeringen er iig niet slechter van worden. Het is big business.
Het is in bij de consument en men krijgt meer voor hun product, dat is de rede van veel van dit soort initiatieven. Er zijn maar enkele wereldverbeteraars waar het werkelijk om het milieu te doen is. En die kunnen er meestal niet van rond komen.
Lassie

Bericht door Lassie »

Wilhelm schreef:
Lassie schreef:Het leek er net op dat je biologische producten geldklopperij vondt. Vandaar mijn reactie.
Je moet toch echt niet vergeten, dat de initiatiefnemers van dit soort producten of bepaalde certificeringen er iig niet slechter van worden. Het is big business.
Het is in bij de consument en men krijgt meer voor hun product, dat is de rede van veel van dit soort initiatieven. Er zijn maar enkele wereldverbeteraars waar het werkelijk om het milieu te doen is. En die kunnen er meestal niet van rond komen.
Daar ben ik het niet mee eens.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Lassie schreef:
Wilhelm schreef:
Daar ben ik het niet mee eens.

Dan moet je je toch eens verdiepen in deze materie.
Lassie

Bericht door Lassie »

Wie zegt dat ik dat niet doe en gedaan heb?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Lassie schreef:Wie zegt dat ik dat niet doe en gedaan heb?

Dat weet ik niet, maar vanuit mijn werk heb ik te maken , danwel niet allereerst met biologische maar meer met social certificeringen, het is een pot nat, en natuurlijk gebeuren er wel goede dingen , maar de grondhouding is veelal puur commercieel.
Gian

Bericht door Gian »

Eko is een idee.
Nog steeds worden er eko champignons verkocht. Niemand kan me vertellen wat het verschil is, en tot enkele jaren geleden groeiden ze op normale mest ipv bio-poep.
Daar zijn mensen schatrijk mee geworden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een huishoudtip:
WARMWATERKRAAN
Vaak duurt het best lang voordat het water uit de kraan warm is. Vang het koude water op en gebruik het om de planten water te geven of de groenten mee te wassen.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een natuurtip:
ADOPTEER EEN KIP
Ziet u ook liever scharrelkippen dan een legbatterij? Stimuleer dan de kippen en biologisch-dynamische kippenhouderij door een kip te adopteren. Voor 29,50 euor per jaar wordt u 'adoptieouder' van een scharrelkip. De kip blijft van de boer, u krijgt elke maand scharreleieren die u op kunt halen bij de natuurwinkel. Kijk voor meer informatie op http://www.adopteereenkip.nl
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:Vandaag een natuurtip:
ADOPTEER EEN KIP
Ziet u ook liever scharrelkippen dan een legbatterij? Stimuleer dan de kippen en biologisch-dynamische kippenhouderij door een kip te adopteren. Voor 29,50 euor per jaar wordt u 'adoptieouder' van een scharrelkip. De kip blijft van de boer, u krijgt elke maand scharreleieren die u op kunt halen bij de natuurwinkel. Kijk voor meer informatie op http://www.adopteereenkip.nl
In lijn hiermee wil ik de actie 'Adopteer een mier' opzetten. Van ons vakantieadres hebben we zo'n 5000 mieren meegenomen in onze bagage.
Ze zijn nog allen in leven.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef:
Gijs83 schreef:Vandaag een natuurtip:
ADOPTEER EEN KIP
In lijn hiermee wil ik de actie 'Adopteer een mier' opzetten. Van ons vakantieadres hebben we zo'n 5000 mieren meegenomen in onze bagage.
Ze zijn nog allen in leven.
:humhihi :humhihi :humhihi

sterkte!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een huishoudtip:
BRONWATER VERSUS KRAANWATER
Het lijkt voor veel mensen intussen bij de standaarduitrusting te horen: het flesje bronwater. Bronwater staat voor schoon en gezond. In werkelijkheid is water uit de fles dertig tot honderd keer meer belastend voor het milieu dan kraanwater en bovendien wel duizend keer duurder. Nederlands kraanwater behoort tot schoonste ter wereld. Uit onderzoek is gebleken dat kraanwater net zo gezond, zo niet gezonder is dan bronwater en wis u dat met ongeveer de helft van het geld dat uitgegeven wordt aan al dat bronwater, het drinktekort overal ter wereld opgelost zou kunne worden?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:Vandaag een huishoudtip:
BRONWATER VERSUS KRAANWATER
Het lijkt voor veel mensen intussen bij de standaarduitrusting te horen: het flesje bronwater. Bronwater staat voor schoon en gezond. In werkelijkheid is water uit de fles dertig tot honderd keer meer belastend voor het milieu dan kraanwater en bovendien wel duizend keer duurder. Nederlands kraanwater behoort tot schoonste ter wereld. Uit onderzoek is gebleken dat kraanwater net zo gezond, zo niet gezonder is dan bronwater en wis u dat met ongeveer de helft van het geld dat uitgegeven wordt aan al dat bronwater, het drinktekort overal ter wereld opgelost zou kunne worden?
ik neem aan dat ik niet de enige ben in Nederland die het flesje water bij z'n standaarduitrusting heeft zitten, en toch maar drie keer per jaar ofzo een flesje koopt... Het gros van die flesjes wordt zuunig thuis gevuld met kraanwater.
Lassie

Bericht door Lassie »

Het verschilt wel per regio hoe het kraanwater is (soms is het zoo vies dat ik liever flessen/pakken uit de winkel haal dan uit de kraan).
*girly*

Bericht door *girly* »

Op de middelbare school dronk ik alleen water wat thuis uit de kraan was gekomen, want 't water op school was 'hard' en dat proefde je echt wel!
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Plaats reactie