vroeger was alles beter.... of niet?

refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Vroeger, ja vroeger...... dit is voor iedereen die voor 1970 geboren is.

Als je na 1970 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken.
Ik heb een probleem, namelijk dat ik in 1970 ben geboren. Val ik nu tussen wal en schip?
In je profiel staat 1990
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door refo
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Vroeger, ja vroeger...... dit is voor iedereen die voor 1970 geboren is.

Als je na 1970 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken.
Ik heb een probleem, namelijk dat ik in 1970 ben geboren. Val ik nu tussen wal en schip?
In je profiel staat 1990
Rond die tijd ben ik ook geboren.
Andre

Bericht door Andre »

15 jaar en al vier kids??????/
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik ben absoluut van na 1970 (stel je voor... :P) dus voor mij heeft het geen zin over het verleden te gaan zwijmelen. Als Jongere probeer ik het heden zo goed te maken als mogelijk is.
vlinder

Bericht door vlinder »

Gelukkig niet van voor 1970, maar als ik het zo hoor, ben ik blij niet in die tijd geboren te zijn. 'k Zou me haast zielig moeten vinden.

Aan zoveel gevaren ontsnapt, geeft wel een opgelucht gevoel..........
Marjan

Bericht door Marjan »

Toch was dat allemaal opstand tegen het gevestigd gezag, je zou niet blij zijn als zulke dingen heden ten dage weer gebeurden.
(naar aanleiding van Rens' verhaal)

[Aangepast op 14/3/05 door Marjan]
Jelle

Bericht door Jelle »

het zijn wel de OSW'ers die vóór 1970 geboren zijn die hier reageren :D

(ik heb nu even niet gereageerd)

Héééé ouwe , je hebt wel gereageerd. ha ha
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik heb die mail ook gekregen maar ik ben van 1968, dus toen was het al niet meer zo volgens mij! Maar vroeger was alles anders en misschien minder gehaast dan nu.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik vond 't verhaal erg rooskleurig. Het is niet zo dat het toen een en al jolijt was en nu een en al treurnis.
Jelle

Bericht door Jelle »

Was ik maar terug in die goede oude tijd. Ik kan er nog steeds naar terug verlangen.
Het was goed, er was veel kattekwaad, en sex? daar hadden we nog noot wat over gehoord. dat jongetjes er anders uit zagen dan meisjes daar kwam ik pas veel later achter.
Wat was het heerlijk om met een ouwe bak van een auto op je 16e al heerlijk over de weg te scheuren met 60 km per uur en geen agent die je wat in de weg lag.
Wat was het fijn om naar school te gaan je je lekker voort te laten trekken, met je fiets, door een boerenbrik die in gouda naar de markt moest en juist op de zelfde tijd dat ik daar ook heen moest.
Wat was het heerlijk polsstokspringen en dan met een natte broek thuiskokem terwijl ma juist gewaarschuwd had om bij het water weg te blijven.
Wat was het fijn om vast even de koeien te melken voor de boer kwam, hahaha.
En wat was het nog fijner dan even lekker aan de bel te trekken en dan op een afstand heelijk te gaan staan lachen.
Nee geef mij de oude tijd maar, was je ziek? dan gingen we toch naar school en als het echt niet meer kon werden we naar huis gestuurd.
Centrale verwarming? nee kenen we niet we kregen als het koud was een kruik mee naar bed en smorgens waren de ramen bevroren en was de rand van je deken bevroren doordat je tegen je deken aan ademden.
kwamen we uit bed dan had moeder een kleine potkachel branden, zijn buikje was roodgloeiend geworden zoveel hout werd er in gestookt en we wisten allemaal dat je met je pootjes van die kachel af moest blijven omdat hij erg heet was.
Op zaterdag gingen we in de teil die op tefel gezet was en werden we gewassen. douches waren er niet en badkamers ook niet.
Een koppie water over je hoofd was alles.

Heerlijk toch die goeie ouwe gezellige tijd. ik verlang er naar terug.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Nou niet alles lijkt me zo knusjes hoor uit je verhaal Jelle! Bah één keer per week in de teil, daar moet je toch niet meer aan denken!!!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Andre
15 jaar en al vier kids??????/
andre, je zou ergens het woordje wederom moeten invoegen
dan wordt het wel duidelijk
dat is inderdaad een ander daglicht!
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Was ik maar terug in die goede oude tijd. Ik kan er nog steeds naar terug verlangen.
Het was goed, er was veel kattekwaad, en sex? daar hadden we nog noot wat over gehoord. dat jongetjes er anders uit zagen dan meisjes daar kwam ik pas veel later achter.
Wat was het heerlijk om met een ouwe bak van een auto op je 16e al heerlijk over de weg te scheuren met 60 km per uur en geen agent die je wat in de weg lag.
Wat was het fijn om naar school te gaan je je lekker voort te laten trekken, met je fiets, door een boerenbrik die in gouda naar de markt moest en juist op de zelfde tijd dat ik daar ook heen moest.
Wat was het heerlijk polsstokspringen en dan met een natte broek thuiskokem terwijl ma juist gewaarschuwd had om bij het water weg te blijven.
Wat was het fijn om vast even de koeien te melken voor de boer kwam, hahaha.
En wat was het nog fijner dan even lekker aan de bel te trekken en dan op een afstand heelijk te gaan staan lachen.
Nee geef mij de oude tijd maar, was je ziek? dan gingen we toch naar school en als het echt niet meer kon werden we naar huis gestuurd.
Centrale verwarming? nee kenen we niet we kregen als het koud was een kruik mee naar bed en smorgens waren de ramen bevroren en was de rand van je deken bevroren doordat je tegen je deken aan ademden.
kwamen we uit bed dan had moeder een kleine potkachel branden, zijn buikje was roodgloeiend geworden zoveel hout werd er in gestookt en we wisten allemaal dat je met je pootjes van die kachel af moest blijven omdat hij erg heet was.
Op zaterdag gingen we in de teil die op tefel gezet was en werden we gewassen. douches waren er niet en badkamers ook niet.
Een koppie water over je hoofd was alles.

Heerlijk toch die goeie ouwe gezellige tijd. ik verlang er naar terug.
vaak onthoud je de mooie dingen van die tijd.
De minder fijnen dingen vergeet men dan gauw.
Plaats reactie