want?Gijs83 schreef:Dit keer zal menig forummer het niet eens zijn met Paul Washer, denk ik.Bert Mulder schreef:Liefde heel wat anders dan dating”
22-07-2009 11:31 | Van een medewerker
Het huwelijk is een instelling van God, stelt Washer.
AMBT DELDEN – „De kerk en het gezin zijn allebei instellingen van God. Daarom valt de wereld deze aan”, stelt Paul Washer. Hij is deze week een van de sprekers tijdens de gezinsconferentie van stichting Heart Cry over huwelijk, gezin en opvoeding.
Het huwelijk is een instelling van God, stelt Washer. „Het belangrijkste in het huwelijk is dat man en vrouw steeds dichter bij Christus komen. Dan komen ze ook dichter bij elkaar.” De Amerikaanse evangelist Washer noemt het voorbeeld van de spaken van een wiel, die elkaar bij het middelpunt steeds dichter naderen.
In het huwelijk moeten volgens de Amerikaanse evangelist onvoorwaardelijke liefde, genade en vergeving centraal staan. „Ik ben gehouden om mijn vrouw onvoorwaardelijk lief te hebben, zoals Christus de Zijnen liefheeft. Dat is heel iets anders dan de tegenwoordige dating, waarbij de man of de vrouw aan allerlei voorwaarden moet voldoen. God wil juist een man of vrouw geven die niet aan alle voorwaarden voldoet. Als een jongen met een meisje wil trouwen vanwege haar schoonheid, dan vraag ik me af wat er gebeurt als die schoonheid er niet meer is. Als een meisje wil trouwen met een jongen omdat ze zo goed met hem kan praten, dan vraag ik me af wat er gebeurt als dat niet meer kan. Een vrouw of een man is er niet voor bedoeld om in alle noden te voorzien. Dat kan God alleen.”
Verkering
Voordat jongeren verkering krijgen, zou een jongen eerst aan zijn ouders moeten vragen of hij geschikt is om te trouwen. Vervolgens zou hij aan de vader van het meisje toestemming moeten vragen voor verkering met zijn dochter, vindt Washer.
Washer begrijpt de seksuele gevoelens van een stel dat verkering heeft heel goed. Hij gelooft niet dat het een Bijbelse weg is om toe te geven aan die gevoelens, maar deze zorgvuldig te begeleiden. Stellen moeten niet te veel alleen zijn, omdat ze dan in een situatie kunnen komen die ze zelf niet willen. Washer stelt voor om de deur open te laten als een jongen en een meisje samen zijn, of uit te gaan met anderen. „Volwassenen weten dat ze zich zelf in dat opzicht niet kunnen vertrouwen. Hoe zouden ze dan hun kinderen wel kunnen vertrouwen? De Bijbel zegt: Vlucht weg van de verleiding.”
Ouders dienen bij hun kinderen te zijn, aldus de evangelist. Baby’s moeten volgens hem door de moeder opgevoed worden en niet in een crèche of peuterspeelzaal, waar ze door anderen worden opgevoed die vaak geen christelijke achtergrond hebben. „Maar”, zegt hij, „kinderen hebben niet alleen hun moeder nodig, maar ook hun vader. Als ik na mijn werk thuiskom, laat mijn vrouw de zorg voor de kinderen aan mij over totdat ze naar bed gaan.”
Ten slotte geeft hij zijn mening over de godsdienstige opvoeding van kinderen. „Breng hun niet alleen de verhalen uit de Bijbel bij, maar vertel hun vooral over Christus, Die de zonde op Zich nam. Leer hun dat het christelijke leven niet saai is, maar dat het vertrouwen op Jezus, het liefhebben van God en mensen een blij leven geeft.”
Ben ik geheel mee eens!
Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Ik wel!Gijs83 schreef:Dit keer zal menig forummer het niet eens zijn met Paul Washer, denk ik.Bert Mulder schreef:Liefde heel wat anders dan dating”
AMBT DELDEN – „De kerk en het gezin zijn allebei instellingen van God. Daarom valt de wereld deze aan”, stelt Paul Washer. Hij is deze week een van de sprekers tijdens de gezinsconferentie van stichting Heart Cry over huwelijk, gezin en opvoeding.
Het huwelijk is een instelling van God, stelt Washer. „Het belangrijkste in het huwelijk is dat man en vrouw steeds dichter bij Christus komen. Dan komen ze ook dichter bij elkaar.” De Amerikaanse evangelist Washer noemt het voorbeeld van de spaken van een wiel, die elkaar bij het middelpunt steeds dichter naderen.
In het huwelijk moeten volgens de Amerikaanse evangelist onvoorwaardelijke liefde, genade en vergeving centraal staan. „Ik ben gehouden om mijn vrouw onvoorwaardelijk lief te hebben, zoals Christus de Zijnen liefheeft. Dat is heel iets anders dan de tegenwoordige dating, waarbij de man of de vrouw aan allerlei voorwaarden moet voldoen. God wil juist een man of vrouw geven die niet aan alle voorwaarden voldoet. Als een jongen met een meisje wil trouwen vanwege haar schoonheid, dan vraag ik me af wat er gebeurt als die schoonheid er niet meer is. Als een meisje wil trouwen met een jongen omdat ze zo goed met hem kan praten, dan vraag ik me af wat er gebeurt als dat niet meer kan. Een vrouw of een man is er niet voor bedoeld om in alle noden te voorzien. Dat kan God alleen.”
Verkering
Voordat jongeren verkering krijgen, zou een jongen eerst aan zijn ouders moeten vragen of hij geschikt is om te trouwen. Vervolgens zou hij aan de vader van het meisje toestemming moeten vragen voor verkering met zijn dochter, vindt Washer.
Washer begrijpt de seksuele gevoelens van een stel dat verkering heeft heel goed. Hij gelooft niet dat het een Bijbelse weg is om toe te geven aan die gevoelens, maar deze zorgvuldig te begeleiden. Stellen moeten niet te veel alleen zijn, omdat ze dan in een situatie kunnen komen die ze zelf niet willen. Washer stelt voor om de deur open te laten als een jongen en een meisje samen zijn, of uit te gaan met anderen. „Volwassenen weten dat ze zich zelf in dat opzicht niet kunnen vertrouwen. Hoe zouden ze dan hun kinderen wel kunnen vertrouwen? De Bijbel zegt: Vlucht weg van de verleiding.”
Ouders dienen bij hun kinderen te zijn, aldus de evangelist. Baby’s moeten volgens hem door de moeder opgevoed worden en niet in een crèche of peuterspeelzaal, waar ze door anderen worden opgevoed die vaak geen christelijke achtergrond hebben. „Maar”, zegt hij, „kinderen hebben niet alleen hun moeder nodig, maar ook hun vader. Als ik na mijn werk thuiskom, laat mijn vrouw de zorg voor de kinderen aan mij over totdat ze naar bed gaan.”
Ten slotte geeft hij zijn mening over de godsdienstige opvoeding van kinderen. „Breng hun niet alleen de verhalen uit de Bijbel bij, maar vertel hun vooral over Christus, Die de zonde op Zich nam. Leer hun dat het christelijke leven niet saai is, maar dat het vertrouwen op Jezus, het liefhebben van God en mensen een blij leven geeft.”
Ben ik geheel mee eens!
Leg eens uit..Gijs83 schreef:Dit keer zal menig forummer het niet eens zijn met Paul Washer, denk ik.Bert Mulder schreef:Liefde heel wat anders dan dating”
Verkering
Ben ik geheel mee eens!
want?[/quote]BJD schreef:
Dit keer zal menig forummer het niet eens zijn met Paul Washer, denk ik.
Veel mensen denken dat buitenshuis werken wel kan, dat geeft Paul Washer hier toch duidelijk dat dat zijn mening niet is of begrijp ik hem verkeerd?
Als postbode werk je ook buitenshuis 

- zusterelly
Veel mensen denken dat buitenshuis werken wel kan, dat geeft Paul Washer hier toch duidelijk dat dat zijn mening niet is of begrijp ik hem verkeerd?[/quote]Gijs83 schreef:want?BJD schreef:
Misschien is het een idee Gijs, om je postings goed na te lezen...
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gijs83 schreef: Dit keer zal menig forummer het niet eens zijn met Paul Washer, denk ik.
Sorry Gijs, maar hier kan ik het ook helemaal mee eens zijn. Zeker het stuk over de verkering.BJD schreef: Leg eens uit..
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Het is hier al zo vaak gezegd: als vrouwen ophouden met buitenshuis te werken stort ons hele zorgsysteem in elkaar en kun je de scholen wel sluiten, bij gebrek aan personeel.Gijs83 schreef:Veel mensen denken dat buitenshuis werken wel kan, dat geeft Paul Washer hier toch duidelijk dat dat zijn mening niet is of begrijp ik hem verkeerd?
Mijn vrouw werkt ook, ze heeft haar universitaire opleiding niet voor niks gevolgd, ze gebruikt haar gaven ten dienste van de naaste en onze kinderen zijn niets tekort gekomen.
~~Soli Deo Gloria~~
Veel mensen denken dat buitenshuis werken wel kan, dat geeft Paul Washer hier toch duidelijk dat dat zijn mening niet is of begrijp ik hem verkeerd?[/quote]Gijs83 schreef:want?BJD schreef:
ik haal het er niet uit.
Ik ben het met het gehele stuk van Paul Washer eens, en bid en hoop dat hier in nederland ook visie voor mag komen.Bert Mulder schreef:[Voordat jongeren verkering krijgen, zou een jongen eerst aan zijn ouders moeten vragen of hij geschikt is om te trouwen. Vervolgens zou hij aan de vader van het meisje toestemming moeten vragen voor verkering met zijn dochter, vindt Washer.
Dating of verkering hebben zonder dat men al serieus aan het voor bereiden is om te gaan trouwen is gewoon vleselijk en werelds. Het zelfde geld voor vele vormen van intimiteit zoals zoenen voor het huwelijk is vleselijk, omdat deze vorm van intimiteit (zoenen vertaald kan worden als aanbidding) alleen thuis hoort binnen het (huwelijks) verbond en er niet buiten, want men heeft daar geen recht op. Dit even als toevoeging.
Het is echt uit de hand gelopen. Ze zoenen elkaar als ze nog niet eens verkering hebben!!!!!mayflower schreef:Ik ben het met het gehele stuk van Paul Washer eens, en bid en hoop dat hier in nederland ook visie voor mag komen.Bert Mulder schreef:[Voordat jongeren verkering krijgen, zou een jongen eerst aan zijn ouders moeten vragen of hij geschikt is om te trouwen. Vervolgens zou hij aan de vader van het meisje toestemming moeten vragen voor verkering met zijn dochter, vindt Washer.
Dating of verkering hebben zonder dat men al serieus aan het voor bereiden is om te gaan trouwen is gewoon vleselijk en werelds. Het zelfde geld voor vele vormen van intimiteit zoals zoenen voor het huwelijk is vleselijk, omdat deze vorm van intimiteit (zoenen vertaald kan worden als aanbidding) alleen thuis hoort binnen het (huwelijks) verbond en er niet buiten, want men heeft daar geen recht op. Dit even als toevoeging.
De ene week zitten ze bij de een op de knie en denk je dat ze verkering hebben, de volgende week zitten ze bij de andere op de knie terwijl ze gezellig met de jongen van de vorige week keuvelen. Niet zo moeilijk doen, noemen ze dat. Moet kunnen.
- jakobmarin
Niet mogen zoenen vóór het huwelijk: op welke bijbelteksten baseer je dat?mayflowe schreef:(...) zoenen voor het huwelijk is vleselijk, omdat deze vorm van intimiteit (zoenen vertaald kan worden als aanbidding) alleen thuis hoort binnen het (huwelijks) verbond en er niet buiten, want men heeft daar geen recht op.
Ik kan het me eerlijkgezegd niet voorstellen, zeker niet vanuit de cultuur in het oosten, omdat daar zelfs mannen elkaar zoenen als begroeting.
Waarom zou een jongen en meisje, die verkering hebben en van plan zijn een huwelijk te starten, niet mogen zoenen?
Ik heb het dan niet over elkaar ontmoeten op een avond in 't cafe en elkaar lichamelijk genot te schenken door (tong)zoenen, waar overigens vaak helemaal geen sprake is van 'zoenen voor het huwelijk', omdat dat huwelijk er helemaal niet van komt.
En dan nog een kanttekening: bleef het maar bij zoenen (hoe slecht dat ook is buitenom verkering), maar vaak hebben ze al seks op 14, 15 jarige leeftijd....
Laatst gewijzigd door jakobmarin op 24 jul 2009, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Ik voel me niet aangesprokenjakobmarin schreef:Niet mogen zoenen vóór het huwelijk: op welke bijbelteksten baseer je dat?albion schreef:(...) zoenen voor het huwelijk is vleselijk, omdat deze vorm van intimiteit (zoenen vertaald kan worden als aanbidding) alleen thuis hoort binnen het (huwelijks) verbond en er niet buiten, want men heeft daar geen recht op.

- jakobmarin
Dan kan ik je opmerking over het niet zoenen buiten een huwelijk lastig serieus nemenalbion schreef:Ik voel me niet aangesprokenjakobmarin schreef:Niet mogen zoenen vóór het huwelijk: op welke bijbelteksten baseer je dat?albion schreef:(...) zoenen voor het huwelijk is vleselijk, omdat deze vorm van intimiteit (zoenen vertaald kan worden als aanbidding) alleen thuis hoort binnen het (huwelijks) verbond en er niet buiten, want men heeft daar geen recht op.

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
nee want dat heb ik ook niet geschrevenjakobmarin schreef:Dan kan ik je opmerking over het niet zoenen buiten een huwelijk lastig serieus nemenalbion schreef:Ik voel me niet aangesprokenjakobmarin schreef:Niet mogen zoenen vóór het huwelijk: op welke bijbelteksten baseer je dat?albion schreef:(...) zoenen voor het huwelijk is vleselijk, omdat deze vorm van intimiteit (zoenen vertaald kan worden als aanbidding) alleen thuis hoort binnen het (huwelijks) verbond en er niet buiten, want men heeft daar geen recht op.