Als jij accepteert dat je zoon op zaterdagavond om 12: uur thuiskomt, waarom zou je het dan nog willen veranderen?Luther schreef:Absoluut niet!refo schreef:Het woord 'accepteren' klopt niet. Dat heeft jakobmarin goed. Juist het niet-accepteren schept reden voor een (gewenste) verandering.
Het niet-accepteren schept een blokkade. Je voert dan nog het verkeerde gevecht.
Spreuk van de dag
- jakobmarin
Re: Spreuk van de dag
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- Johann Gottfried Walther
Uit een preek:
"De Heilige Geest maakt ons niet ellendig, maar ontdekt ons aan de ellende,
en, de Heilige Geest maakt ons niet arm, maar ontdekt ons aan onze armmoede.
Om het vragen op te roepen naar de Man van smarten en naar het volbrachte werk aan het kruis."
Om het vragen op te roepen naar de Man van smarten en naar het volbrachte werk aan het kruis."
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
- jakobmarin
Prachtig. Bunyan zegt soortgelijk dingen in zijn 'Komen tot Jezus Christus'.Johann Gottfried Walther schreef:Uit een preek:
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
-
Re:
Zeg eens snel hardop (en let op de juiste klemtoon):Ma Vis schreef:toentomatentomatentomatentovrat
TIMENTOMATENTOMATENTOMATENTIMVRAT
BARNEVELD
BENEVELD
PIJPETUITJE
INKEPINKJE
Humor is verdriet dat op z'n kop staat.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- zusterelly
De meeste gevangenen zitten niet achter tralies, maar gekneld in de waandenkbeelden, angsten en vooroordelen van een oppervlakkig bestaan.
Simon Vinkenoog (1928-2009)
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
En welk bestaan zou Simon Vinkenoog op het oog hebben, denk je? Wat zou hij een oppervlakkig bestaan vinden vraag ik me af.zusterelly schreef:De meeste gevangenen zitten niet achter tralies, maar gekneld in de waandenkbeelden, angsten en vooroordelen van een oppervlakkig bestaan.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- zusterelly
Heb op zijn website gekeken http://www.simonvinkenoog.nl en je kan niet zeggen dat hij zelf een oppervlakkig bestaan heeft geleid. (tenminste gezien ten opzichte van de gemiddelde nederlander)albion schreef:En welk bestaan zou Simon Vinkenoog op het oog hebben, denk je? Wat zou hij een oppervlakkig bestaan vinden vraag ik me af.zusterelly schreef:De meeste gevangenen zitten niet achter tralies, maar gekneld in de waandenkbeelden, angsten en vooroordelen van een oppervlakkig bestaan.
Deze zin intrigeerde me omdat ik het eigenlijk helemaal niet begreep en toch "pakte" het me. Ik kan het niet duidelijker zeggen...
Ik denk er al een poos over. Wat vind ik een oppervlakkig bestaan: een bestaan zonder relatie met God, (zou een definitie kunnen zijn.)
Maar dan: vooroordelen van een oppervlakkig bestaan...... Nee ik kom er nog niet uit...
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
mens zijn is wandelen op de weg naar de eeuwige bestemming
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik dacht dat Vinkenoog dat juist helemaal niet had, maar ik zal ook eens even gaan kijken.zusterelly schreef:
Wat vind ik een oppervlakkig bestaan: een bestaan zonder relatie met God, (zou een definitie kunnen zijn.)
Maar dan: vooroordelen van een oppervlakkig bestaan...... Nee ik kom er nog niet uit...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
"Niet het gebrek aan liefde, maar het gebrek aan vriendschap maakt ongelukkige huwelijken."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Johann Gottfried Walther
"Wij moeten nooit de waarheden aan de bevindingen, maar wel de bevindingen aan de waarheid, beproeven."
Oefenaar Th. Avinck
Oefenaar Th. Avinck
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
ik neem aan dat je die laatste komma er zelf bij hebt bedacht?Johann Gottfried Walther schreef:"Wij moeten nooit de waarheden aan de bevindingen, maar wel de bevindingen aan de waarheid, beproeven."
Oefenaar Th. Avinck
~~Soli Deo Gloria~~
De komma van JGW, zogezegd.Hendrikus schreef:ik neem aan dat je die laatste komma er zelf bij hebt bedacht?Johann Gottfried Walther schreef:"Wij moeten nooit de waarheden aan de bevindingen, maar wel de bevindingen aan de waarheid, beproeven."
Oefenaar Th. Avinck
Pythagoras, Kohlbrugge, hij kon ook niet achterblijven hèTiberius schreef:De komma van JGW, zogezegd.Hendrikus schreef:ik neem aan dat je die laatste komma er zelf bij hebt bedacht?Johann Gottfried Walther schreef:"Wij moeten nooit de waarheden aan de bevindingen, maar wel de bevindingen aan de waarheid, beproeven."
Oefenaar Th. Avinck

~~Soli Deo Gloria~~