LEUKE ANEKDOTES

love

Bericht door love »

'en uw kinderen zullen als olifanten rondom uw tafel zijn'
Daar kan ook weleens
een waarheid in zitten....
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door dré
Het is al jaren geleden dat tijdens een leesdienst in de preek een vers uit psalm 128 werd geciteerd.

De ouderling las overigens gewoon door en hoorde waarschijnlijk niet wat hij zei.

Nog steeds moet ik laggen als ik dit vers lees of hoor.
uw kinderen als olijfplanten rondom uw tafel.

Heb je het niet toevallig zelf verkeerd verstaan?
Unionist

Bericht door Unionist »

Zo hadden wij ooit een ouderling die het had over "Hoogvliet" in plaats van "Hooglied"

Ook zei hij eens: Zelfs vindt de muis een huis...

In Canada maakten mijn ouders zo'n veertig jaar geleden het volgende mee. Een ouderling las een preek over Zach. 3: Jozua in zijn vuile klederen.
Nu staat er in het Engels: dirty garments, maar de man, net geïmmigreerd, las steevast: Dirty Germans....
love

Bericht door love »

Ook zei hij eens: Zelfs vindt de muis een huis..
Moet ineens denken wat ik ooit
las in een boek (biografie)

Een bruidspaar kreeg dit als trouwtekst mee..

De bruid was nml lang vrijgezel geweest.
dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door dré
Het is al jaren geleden dat tijdens een leesdienst in de preek een vers uit psalm 128 werd geciteerd.

De ouderling las overigens gewoon door en hoorde waarschijnlijk niet wat hij zei.

Nog steeds moet ik laggen als ik dit vers lees of hoor.
uw kinderen als olijfplanten rondom uw tafel.

Heb je het niet toevallig zelf verkeerd verstaan?
neenee daarvoor hadden teveel mensen het gehoord. ik kan zoiets overigens niet verzinnen. ben niet zo creatief.
dré
--------

Credo in unum Deo
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Zo hadden wij ooit een ouderling die het had over "Hoogvliet" in plaats van "Hooglied"

Ook zei hij eens: Zelfs vindt de muis een huis...

In Canada maakten mijn ouders zo'n veertig jaar geleden het volgende mee. Een ouderling las een preek over Zach. 3: Jozua in zijn vuile klederen.
Nu staat er in het Engels: dirty garments, maar de man, net geïmmigreerd, las steevast: Dirty Germans....
Blijft een lastige taal dat Engels.

Een Jood was kort voor de oorlog eindelijk naar Amerika geëmigreerd. Wilde hij sinaasappels kopen, vraagt de koopman: for juice? Maar de Jood verstaat: for Jews?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Unionist

Bericht door Unionist »

Gisteren zat ik in de kerk en heb nog even aan deze rubriek gedacht. 't Hoort niet, ik weet het, maar ik moest toch even lachen.

De dominee preekte over de herders en de engelen. Achter mij zat een ouder echtpaar dat nog nooit gehoord had, en af en toe leverde de vrouw fluisterend commentaar op de dominee en zijn preek. (Wat lijkt hij op zijn broer... en dat soort dingen)

Op een gegeven moment zei de predikant: Het is opvallend dat de engelen later niet meer genoemd worden. De herders zeggen: laat ons zien naar het woord dat de Heere geproken heeft. Het gaat dus niet om de boodschapper, blijf niet in de dominee steken vandaad, je mag hem vergeten als je het woord van de Heere maar onthoudt.

Hoor ik nog geen tien seconden later achter mij fluisteren: Wat een geweldige dominee hè, die Van Kooten!

Tja.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Unionist

Bericht door Unionist »

Hij was bij ons ook 5 min. te laat, althas de kerk begon 5 min. later.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Wat een geweldige dominee hè, die Van Kooten!
:)
love

Bericht door love »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Wat een geweldige dominee hè, die Van Kooten!
:)
Een echte preektijger dus!!
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Het gaat dus niet om de boodschapper, blijf niet in de dominee steken vandaad, je mag hem vergeten als je het woord van de Heere maar onthoudt.

Hoor ik nog geen tien seconden later achter mij fluisteren: Wat een geweldige dominee hè, die Van Kooten!

Tja.

:,:,:,:,:,:,:,:,:, kijk dit vind ik nou leuk :,:,:,:,:,:,:,:,:,:, :D

[Aangepast op 27/12/04 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
gravo

Bericht door gravo »

Ach je kent het wel. Je zit op een jeugdvereniging en er ontstaat een verhitte discussie, die uitloopt op een groot meningsverschil, dat zo z'n uitstraling heeft naar de gemeente. Hoe de boel te sussen?

Dat heb ik zelf eens meegemaakt. D'r waren twee kampen in de kerk en iedereen zocht z'n 'soortgenoten' op. De lichten bij de lichten en de zwaren bij de zwaren. (ik was een 'lichte' )

Zo gebeurde het, dat we op een avond bij een ouderling waren, die we als jeugd erg waardeerden. Hij stond aan onze 'kant'.

We kwamen te spreken over een andere ouderling die gemeend had om nogal bot de orde op de jeugdvereniging te moeten herstellen, door allerlei mensen als ketters en dwaalleraars (wij dus) aan te merken. Een soort 'fatwa' zouden we tegenwoordig zeggen.

En wij maar klagen over deze ouderling bij 'onze' ouderling.

Totdat hij opeens iets heel merkwaardigs zei, wat we echt helemaal niet begrepen.

Middenin het gesprek zei hij over de gewraakte ouderling L.:

Jongens, ik vind die ouderling L. écht een lieve man!

Stomverbaasd zaten we hem aan te kijken. Een lieve man. je moest eens weten hoe lief....enz. enz. We dreigden onze (redelijk sterke) positie in de kerkenraad kwijt te raken! Was 'onze' man overgelopen naar de andere kant?

Ja, zei de ouderling: een lieve man, maar...hij hield even op om ieders aandacht te krijgen om het effect nog groter te maken (wij hingen zoals gewoonlijk aan zijn lippen), maar....

...ik ken lievere!!!

Kijk, dat bedoel ik nu met een zachtmoedige, humorvolle en milde houding. Wél zeggen waar het op staat (ouderling L. was inderdaad wat te ver gegaan), maar geen polarisatie.

Met een stukje humor werden de scherpe kantjes er af gehaald. Ouderling L. kreeg geen steun voor z'n kruistocht, maar wij niet voor onze vergaande kritiek. Een wijze les.

gravo
wim

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
ineens moet ik aan adrianus denken
Ja, dat is ook een lieve man.
Plaats reactie