Mijn vader had ook gehoord dat hij binnen 3 jaar op straat staat. Hij baalt er erg van. Heeft veel pensioen opgebouwd, werkt er nu ruim 30 jaar en het is nog net even 10 jaar te vroeg om met pensioen te gaan.....Hendrikus schreef:Voor jou dreigt ook geen gevaar, lijkt me. Maar de beroepspostbodes hebben minder fraaie vooruitzichten. Ze worden te duur.judith schreef:Ikniesnapnie....Hendrikus schreef:Voor zolang het nog duurt...judith schreef:Morgen weer werken, en deze week nog helemaal met die postbode mee lopen, en volgende week, en daarna, daarna en daarna...enz,RD schreef: „De functie van postbode wordt uitgekleed", aldus de bonden. TNT stuurde zijn medewerkers woensdag een folder waarin het postbedrijf de reorganisatie op een rijtje zet. Hierin wordt het aantal voltijdspostbodes, die de eigen post nog op huisnummer sorteren, drastisch teruggebracht. Daarvoor in de plaats komen goedkopere en vaak parttime werkende postbezorgers, die de post op huisnummer gesorteerd aangereikt krijgen en alleen nog maar de post hoeven rond te brengen.
Hoe is je stemming op dit moment?
Re: Hoe is je stemming op dit moment?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
't Had ook € 20.000 kunnen zijn.Lassie schreef:verbaads........ mijn man krijgt een mailtje van een kennis of hij ff 8.000 euro wil voorschieten.![]()
![]()
![]()
Toch nog weer een meevaller.
tsja, tis maar hoe je ernaar kijkt...jvdg schreef:'t Had ook € 20.000 kunnen zijn.Lassie schreef:verbaads........ mijn man krijgt een mailtje van een kennis of hij ff 8.000 euro wil voorschieten.![]()
![]()
![]()

Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
tsja... maar als hij dit toe laat dan komen er meer van dat soort vragen...jvdg schreef:'t Had ook € 20.000 kunnen zijn.Lassie schreef:verbaads........ mijn man krijgt een mailtje van een kennis of hij ff 8.000 euro wil voorschieten.![]()
![]()
![]()
Mooi Lassie, als het onderpand maar echt 100% zekerheid geeft, de rentevergoeding goed is en de inflatie niet stoort kun je er nog aardig wijzer van worden.Lassie schreef:tsja... maar als hij dit toe laat dan komen er meer van dat soort vragen...jvdg schreef:'t Had ook € 20.000 kunnen zijn.Lassie schreef:verbaads........ mijn man krijgt een mailtje van een kennis of hij ff 8.000 euro wil voorschieten.![]()
![]()
![]()
Van Lassie's Toverrijst naar Lassie's Hypotheek Bank!!!
Ik denk allebei. Het gaat straks allemaal part-time, maar ze willen het niet(figuurlijk) van vandaag op morgen doen. Het is de bedoeling dat er uiteindelijk zo'n 50 overslagpunten in Nederland, daar gaat alles voorbereid en gesorteerd worden. Dus het kantoor waar jij nu werkt ga op termijn verdwijnen. Daarnaast komen er zo'n 2000 depots(vaak garageboxen) waar je je post kunt ophalen die daar dan gebracht zijn. En ze gaan ook met zgn. piek- en daldagen werken. Op piekdagen is er dus (veel) meer post als op daldagen. Op piekdagen zijn de bestelroutes korter dan op daldagen. Op piekdagen zijn er dus meer mensen nodig.judith schreef:Worden die postbodes te duur, of gewoon de TNT?Hendrikus schreef:Voor jou dreigt ook geen gevaar, lijkt me. Maar de beroepspostbodes hebben minder fraaie vooruitzichten. Ze worden te duur.judith schreef:
Ikniesnapnie....
Leuk dat het vandaag goed gegaan is! Vandaag was er bij ons weinig post en 2 HAH-folders: AH en Gamma. Volgende week zul je daar de Karwei nog bij hebben. Dan loop je er echt langer over! Morgen zul je behoorlijk wat post waar de meeste refo's niet achter kunnen. Diverse TV-bladen zitten er op woensdag bij: Veronica(de meest wereldse mag ik wel zeggen), VARA, NCRV, Visie(v/d EO) en misschien ook nog Televizier en tegenwoordig ook de Mikro-gids(v/d K(atholieke)RO). Bij ons staat morgen op de planning HAH-folder(schrik niet) een klein foldertje van de PABO(dat is een erotisch postorderbedrijf). Vaak staat er iets op van: 'Een sexy surprise', maar er staat wel waarschuwing dat je hem niet openen als je geen belangstelling of beneden de 18 jaar bent. Je kunt er niet achter staan, maar iedereen moet het toch bezorgen. Gelukkig is het niet zo vaak(ik denk 3-4x per jaar). Zaterdags is tegenwoordig standaard een reclamefolder vd C1000 erbij. De rest is maar afwachten!
Ik vond de woensdag altijd wel prettig om postbode te zijn, met die TV-gidsen. Dat sorteert lekker makkelijk. Of hoeven jullie niet meer om 5.00 te gaan beginnen met straatsortering...Gijs83 schreef:Ik denk allebei. Het gaat straks allemaal part-time, maar ze willen het niet(figuurlijk) van vandaag op morgen doen. Het is de bedoeling dat er uiteindelijk zo'n 50 overslagpunten in Nederland, daar gaat alles voorbereid en gesorteerd worden. Dus het kantoor waar jij nu werkt ga op termijn verdwijnen. Daarnaast komen er zo'n 2000 depots(vaak garageboxen) waar je je post kunt ophalen die daar dan gebracht zijn. En ze gaan ook met zgn. piek- en daldagen werken. Op piekdagen is er dus (veel) meer post als op daldagen. Op piekdagen zijn de bestelroutes korter dan op daldagen. Op piekdagen zijn er dus meer mensen nodig.judith schreef:Worden die postbodes te duur, of gewoon de TNT?Hendrikus schreef:Voor jou dreigt ook geen gevaar, lijkt me. Maar de beroepspostbodes hebben minder fraaie vooruitzichten. Ze worden te duur.judith schreef:
Ikniesnapnie....
Leuk dat het vandaag goed gegaan is! Vandaag was er bij ons weinig post en 2 HAH-folders: AH en Gamma. Volgende week zul je daar de Karwei nog bij hebben. Dan loop je er echt langer over! Morgen zul je behoorlijk wat post waar de meeste refo's niet achter kunnen. Diverse TV-bladen zitten er op woensdag bij: Veronica(de meest wereldse mag ik wel zeggen), VARA, NCRV, Visie(v/d EO) en misschien ook nog Televizier en tegenwoordig ook de Mikro-gids(v/d K(atholieke)RO). Bij ons staat morgen op de planning HAH-folder(schrik niet) een klein foldertje van de PABO(dat is een erotisch postorderbedrijf). Vaak staat er iets op van: 'Een sexy surprise', maar er staat wel waarschuwing dat je hem niet openen als je geen belangstelling of beneden de 18 jaar bent. Je kunt er niet achter staan, maar iedereen moet het toch bezorgen. Gelukkig is het niet zo vaak(ik denk 3-4x per jaar). Zaterdags is tegenwoordig standaard een reclamefolder vd C1000 erbij. De rest is maar afwachten!
(Ja, ja, Luther is ook nog 2 jaar part-time postbode geweest. Heel leuk. Zomers aan elkaar de verhaaltjes op de vakantiekaarten aan elkaar voorlezen en dan brullen van de lach...)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Waar werkte je toen? In Wittenberg?Luther schreef:Gijs83 schreef:Ik vond de woensdag altijd wel prettig om postbode te zijn, met die TV-gidsen. Dat sorteert lekker makkelijk. Of hoeven jullie niet meer om 5.00 te gaan beginnen met straatsortering...judith schreef:Ik denk allebei. Het gaat straks allemaal part-time, maar ze willen het niet(figuurlijk) van vandaag op morgen doen. Het is de bedoeling dat er uiteindelijk zo'n 50 overslagpunten in Nederland, daar gaat alles voorbereid en gesorteerd worden. Dus het kantoor waar jij nu werkt ga op termijn verdwijnen. Daarnaast komen er zo'n 2000 depots(vaak garageboxen) waar je je post kunt ophalen die daar dan gebracht zijn. En ze gaan ook met zgn. piek- en daldagen werken. Op piekdagen is er dus (veel) meer post als op daldagen. Op piekdagen zijn de bestelroutes korter dan op daldagen. Op piekdagen zijn er dus meer mensen nodig.Hendrikus schreef:
Worden die postbodes te duur, of gewoon de TNT?
(Ja, ja, Luther is ook nog 2 jaar part-time postbode geweest. Heel leuk. Zomers aan elkaar de verhaaltjes op de vakantiekaarten aan elkaar voorlezen en dan brullen van de lach...)

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nee, in Wittenberg hadden ze maar één postbode. Die had alleen maar post uit Rome bij zich en je moest er eerst nog voor betalen ook.-DIA- schreef:Waar werkte je toen? In Wittenberg?
Johann Tetzel heette hij...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hierna kwam er een ander met een brief en die timmerde hij maar aan de kerkdeur.Luther schreef:Nee, in Wittenberg hadden ze maar één postbode. Die had alleen maar post uit Rome bij zich en je moest er eerst nog voor betalen ook.-DIA- schreef:Waar werkte je toen? In Wittenberg?
Johann Tetzel heette hij...
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ik verkeer in een goede stemming! 

Zelf ben ik postbezorger, dat betekent dat ik alleen post bezorg, dus niet sorteer, dat wordt voor mij gedaan!!! Het is zo dat de eerste voorsortering bij ons om 6.15 uur begint. De volgende ronde begint dan om half acht. De fijne post(zie rechtsonder in envelop waar een postcode+huisnummer staat) wordt tegenwoordig gesorteerd door de huisnummersorteermachine. De grove post zet de postbode er nog tussen. Grote zetrekken zijn inmiddels verdwenen! Ook sorteert 1 postbode tegenwoordig meerdere wijken.Luther schreef: Ik vond de woensdag altijd wel prettig om postbode te zijn, met die TV-gidsen. Dat sorteert lekker makkelijk. Of hoeven jullie niet meer om 5.00 te gaan beginnen met straatsortering...
O o o, dus de postbodes van tegenwoordig zijn ook niet meer wat het geweest is.Gijs83 schreef:Zelf ben ik postbezorger, dat betekent dat ik alleen post bezorg, dus niet sorteer, dat wordt voor mij gedaan!!! Het is zo dat de eerste voorsortering bij ons om 6.15 uur begint. De volgende ronde begint dan om half acht. De fijne post(zie rechtsonder in envelop waar een postcode+huisnummer staat) wordt tegenwoordig gesorteerd door de huisnummersorteermachine. De grove post zet de postbode er nog tussen. Grote zetrekken zijn inmiddels verdwenen! Ook sorteert 1 postbode tegenwoordig meerdere wijken.Luther schreef: Ik vond de woensdag altijd wel prettig om postbode te zijn, met die TV-gidsen. Dat sorteert lekker makkelijk. Of hoeven jullie niet meer om 5.00 te gaan beginnen met straatsortering...
Verdrietig.
Ik heb weer iemand hopeloos gemaakt door hoe ik in elkaar zit. En ik kan t niet echt oplossen ben ik bang.
Ik heb weer iemand hopeloos gemaakt door hoe ik in elkaar zit. En ik kan t niet echt oplossen ben ik bang.