Zelf portretten kiezen voor portrettengalerij NHM
ARNHEM (ANP) - In het toekomstige Nationaal Historisch Museum (NHM) in Arnhem komt een nationale portrettengallerij met afbeeldingen van personen die een inspiratiebron zijn van de huidige generatie Nederlanders. Iedereen kan op de site jijmaaktgeschiedenis.nl zijn of haar eigen keuze voordragen, aldus het museum woensdag.
Het NHM wil weten met wie Nederlanders zich identificeren of in wie zij een bron van inspiratie zien. De antwoorden vormen de basis van de Nationale portrettengallerij. Het nog te bouwen rijksmuseum vroeg al enkele bekende Nederlanders naar hun keuze. DJ Tiësto koos voor Maurits van Oranje, die met het turfschip Breda - de thuisstad van de dj - heroverde op de Spanjaarden. Schrijver Arnon Grunberg koos voor collega Karel van het Reve. Carry Tefsen koos daarentegen voor haar eigen moeder.
bron
portretten kiezen voor portrettengalerij NHM
Re: portretten kiezen voor portrettengalerij NHM
Nou ik kies voor het portret hier ter linkerzijde...

sela schreef:Zelf portretten kiezen voor portrettengalerij NHM
ARNHEM (ANP) - In het toekomstige Nationaal Historisch Museum (NHM) in Arnhem komt een nationale portrettengallerij met afbeeldingen van personen die een inspiratiebron zijn van de huidige generatie Nederlanders. Iedereen kan op de site jijmaaktgeschiedenis.nl zijn of haar eigen keuze voordragen, aldus het museum woensdag.
Het NHM wil weten met wie Nederlanders zich identificeren of in wie zij een bron van inspiratie zien. De antwoorden vormen de basis van de Nationale portrettengallerij. Het nog te bouwen rijksmuseum vroeg al enkele bekende Nederlanders naar hun keuze. DJ Tiësto koos voor Maurits van Oranje, die met het turfschip Breda - de thuisstad van de dj - heroverde op de Spanjaarden. Schrijver Arnon Grunberg koos voor collega Karel van het Reve. Carry Tefsen koos daarentegen voor haar eigen moeder.
bron
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
stemmen dan maar, wie weet.. 

ik heb zelf gekozen voor "Majoor" Boshard/t
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
ik ben er nog niet helemaal uit. een oud iemand? of juist bas van der vlies?
Zo jong is Bas nou ook weer niet.sela schreef:ik ben er nog niet helemaal uit. een oud iemand? of juist bas van der vlies?

hmm.. om het correct te zeggen, iemand uit vorige eeuwen die niet meer leeft
of iemand van vandaag..