Elke operatie kan mislukken en kan dus levensverkortend zijn, daarom moet je het niet laten. En wat houdt enige levensverlenging in? Spreek je dan over weken, maanden, jaren??-DIA- schreef:JolandaOudshoorn schreef:Heel veel sterkte ermee. Ik zou een aantal aanreikingen willen geven. Wat adviseert het medisch team? Wat is haar doel met de beperkte levensverlenging, als ze voor de operatie zou gaan? In welke zin wordt het moeilijk (pijn, geestelijke achteruitgang, etc)-DIA- schreef:Zoals beloofd zou ik de belangstellenden op de hoogte houden.
Mijn moeder staat voor een menselijk gesproken, onmogelijke keuze.
Morgen wil de dokter weten wat ze wil:
Niets doen... (en dan gaat het zeker fout, en wordt het heel erg meoilijk)
of
Opereren, maar dat is heel riskant, en zou slechts (als de operatie zou lukken) enige beperkte levensverlenging kunnen geven.
Dat was het. Menselijker wijze en onmogelijke keuze.
Ze kan geen eten meen binnenkrijgen, dus dan wordt het meer en meer verzwakken en zonder eten kan een mens niet zo lang in leven blijven...
Er wordt wel geneigd om toch voor de operatie te kiezen, maar dat is heel riskant (ze is 92 jaar en heel zwak) en de huisarts heeft aangegeven dat de operatie wel zou kunnen slagen, maar toch ook dan is het een kwestie van maar enige levensverlenging, en bij een mislukken zou het juist een verkorten zijn...
Ik vind het eigenlijk maar rare termen, levensverlenging of berkorting. Onze tijden zijn toch in Gods hand??