Raakt (nagenoeg) iedere getrouwde man de regie kwijt?

Mannen die zeggen de regie kwijt zijn

Ten diepste zijn de opmerkingen een vorm van weemoed en zouden de mannen willen dat ze een stuk van de regie kwijt zijn en zou willen dat zijn wederhelft meer de regie zou nemen.
10
33%
Mannen vinden het niet erg de regie kwijt te zijn maar doen alsof omdat het anders niet mannelijk is
15
50%
Mannen raken gewoon de regie kwijt en worden als klei in de handen van een pottenbakker.
5
17%

Totaal aantal stemmen: 30

Democritus

Raakt (nagenoeg) iedere getrouwde man de regie kwijt?

Bericht door Democritus »

Na het lezen van diverse opmerkingen van mannen inzake het kwijt zijn van de regie over hun leven en dat deze is overgegaan naar zijn wederhelft kwam bij ons (MM en Demo) de vraag op: raakt (nagenoeg) iedere getrouwde man de regie over zijn leven kwijt?

Ondergetekende wordt aan alle kanten hiervoor gewaarschuwd. Dank voor deze hartelijke waarschuwingen mannen.... geweldig dat jullie een soortgenoot proberen te behoeden voor deze val. Derhalve is deze poll een gewichtige zaak en zal zeker van pas komen bij het overrekenen van de 'kosten' inzake het continueren van een relatie en het omzetten naar een permanente vorm van een relatie. :jongle

Uiteraard heb ik MM het vuur aan schenen gelegd (zeker nalv een opmerking van Luther) inzake haar snode plannen met als gevolg het verliezen van de regie. Echter al pratend ontstonden er een paar vragen. Deze vragen zijn verwerkt in de poll.

Wij konden ons in enige mate indenken dat het aangaan van een relatie tot gevolg heeft dat aan weerszijde een gedeelte van de regie over je eigen leven uit handen wordt genomen. Maar als wij al de horror verhalen van de diverse mannen lezen dan besluipt ons het gevoel dat deze mannen onder de tafel zitten.

Maar wij vroegen of ons af of het werkelijk zo erg is. Daarom zijn de opties voor de poll.
- Ten diepste zijn de opmerkingen een vorm van weemoed en zouden de mannen willen dat ze een stuk van de regie kwijt zijn en dat zijn wederhelft meer de regie zou moeten nemen.
- Mannen vinden het niet erg de regie kwijt te zijn maar doen alsof omdat het anders niet mannelijk is
- Mannen raken gewoon de regie kwijt en worden als klei in de handen van een pottenbakker.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
gertje

Re: Raakt (nagenoeg) iedere getrouwde man de regie kwijt?

Bericht door gertje »

:humhihi :humhihi :humhihi
Lassie

Bericht door Lassie »

ga slapen joh.... :humhihi
NRC

Bericht door NRC »

Dit is moeilijk Nederlandse topic. Ik meen Nederlands nog te lezen, maar dit is greek voor me.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

wat verstaat men onder 'regie'?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Democritus

Bericht door Democritus »

Bert Mulder schreef:wat verstaat men onder 'regie'?
regie moet je zien als het behouden van het initiatief.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Democritus schreef:
Bert Mulder schreef:wat verstaat men onder 'regie'?
regie moet je zien als het behouden van het initiatief.
Ik kan niet over andere mannen spreken, maar voor mij geld dat niet dus.

Niet in belangrijke zaken iig.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Denk dat MM meer initiatief neemt/ zal nemen ;) :haha
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
helma

Bericht door helma »

Demo, je moet niet zeuren :nananere
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

helma schreef:Demo, je moet niet zeuren :nananere
:haha :haha :haha :haha
ik denk dat de eerste twee opties het vaakst voorkomen.
The Groom's still waiting at the altar
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wees maar dankbaar, wanneer je in liefde tot elkaar beslissingen kan nemen. Ik kom genoeg situaties tegen, waarbij dat niet (meer) kan. Man en vrouw zijn elkaar gegeven tot een hulpe tegenover, nietwaar?

Als ik jullie mag adviseren, lees dan het huwelijksformulier eens samen door. Lees daarbij ook de artikelenserie van ds. Zweitstra hierover in de Om Sions Wil.
Avi

Bericht door Avi »

Tiberius schreef:Wees maar dankbaar, wanneer je in liefde tot elkaar beslissingen kan nemen. Ik kom genoeg situaties tegen, waarbij dat niet (meer) kan. Man en vrouw zijn elkaar gegeven tot een hulpe tegenover, nietwaar?

Als ik jullie mag adviseren, lees dan het huwelijksformulier eens samen door. Lees daarbij ook de artikelenserie van ds. Zweitstra hierover in de Om Sions Wil.
Sluit ik me helemaal bij aan.
Het huwelijk is geen spelletjes. Er zijn geen winnaars en/of verliezers.
Ik raadt huwelijkscatechese aan. :)
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Smytegelt

Bericht door Smytegelt »

De man raakt de regie niet kwijt maar komt er achter dat de vrouw zichzelf beter inschat in het voeren van de regie.
Omwille van diplomatie en ter voorkoming de dag door te moeten brengen op het hoek van het doek is het raadzaam de vrouw in de waan te laten beter te zijn in de regie. Ondertussen ligt de daadwerkelijke regie uiteraard bij de man zoals dat betaamd.

Het moge duidelijk zijn dat dit niet serieus gemeend is.
Neem samen de regie en wees allebei de minste als zijnde een hand en voet voor elkaar.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik is nog een optie: Mannen waarschuwen andere mannen vaak in bijzijn van vrouwen zodat deze op de kast vliegen....

Ik denk dat het te maken heeft met de rolverdeling binnen het huwelijk. Als je als vrouw aan je man onderdanig bent en hem bemint en dient, moet het niet moeilijk zijn om je bij zijn keuzes neer te leggen. Meestal zit je namelijk wel op dezelfde golflengte.

Mannen plagen graag, maar ik vraag me af of ze het echt menen.
We denk ik dat mannen aan het idee moeten wennen dat ze niet meer bij hun moeder of thuis wonen en een ander persoon zich in hun leven gaat mengen. Vrouwen zien dit vaker als romantisch terwijl mannen meer denken van; Mijn leven is nu ook goed, wat staat mij te wachten?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Ach , mijn waarde Demo.
Er zijn hier al verschillende reacties, waarvan de een de meer serieuze kant en de ander de humoristiche kant van deze uiterst belangrijke zaak belicht.
Wel, als ervaringsdeskundige, wil ik ook nog mijn licht over deze gewichtvolle zaak laten schijnen.

Zodra de man het toestond om de vrouw een broek te laten dragen , heeft de vrouw de broek aan.
Bepaalde bevollkingsgroepen hebben, terecht, deze ontwikkeling tegen willen houden , en als strijders voor de waarheid verzet men zich met hand en tand tegen de overheersing van de vrouw.
Maar helaas, het lijkt een onmogelijke strijd, en ook de vrouw met rok, lijkt in veel gevallen de figuurlijke broek aan te hebben in de relationele sfeer.

Ons als mannen past een duidelijke opstelling :
- doe alsof je deze verhoudingen accepteert, maar probeer op een subtiele wijze de vrouw toch zo te sturen zoals jij dat wilt. Meestal heeft dit een gewenst effect.
- daarnaast moet je trachten om een scheiding te maken in verantwoordelijkheden. Geef de vrouw verantwoording in keuken en huishoudelijke apparaten, prijs haar daar voor, en wees hier in onderdanig als ze iets van je vraagt, en je zult zien dat jij op een volkomen natuurlijke wijze dan in werkelijk wezenlijke zaken de verantwoording kunt nemen.

Heel veel sterkte in deze strijd.

Let wel, er zijn ook vele mannen waarvoor het het beste is dat de vrouw, die vaak verstandiger is , de regie neemt, uiteraard in samenspraak.
Volgens mij is dat bij mij het geval..... ;)

Dit alles met inachtneming van de posting van Tiberius, want die onderschrijf ik uiteraard van harte.
Plaats reactie