Ik zou wel wensen dat je het eens in de geestelijke zin zou mogen leren gaan zien en verstaan. Dat Joodse volk moet eens gaan leren sterven aan het doen van de werken der wet. NIET eerder als dan, zal Christus Zich aan hen opnieuw openbaren, als de geboren en de gekomen Messias. Ze zijn de werken der wet toegevallen, net als het geestelijke verkoren Israël wat nog gezaligd moet worden, die dus nog onder het zegel der verkiezing liggen. Ook zij zijn de werken der wet toegevallen, en moeten daarom, net als het aardse volk der Joden, aan het einde van de wet worden gebracht. Hierin zit werkelijk geen verschil, alleen moet je ene aards en het andere geestelijk zien en verstaan. Maar wanneer een verkoren ziel, c.q. een geestelijke Jood, aan het einde van het Wet is gebracht, Rom. 10:4, heeft hij in Christus een thuiskomen in dat hemelse Kanaän. Precies eender moet je het verstaan aangaande het aardse volk der Joden. Hun thuiskomen is dat aardse land Kanaän wat God aan Abrahams zaad heeft beloofd. Dat heeft hij hen geschonken door hen te verlossen uit hun diensthuis van Egypteland, middels een weg van bloedstorting en gerechtigheid, Exodus 12.Afgewezen schreef:Kijk, nu ga je tenminste met me in gesprek. Dat waardeer ik.DWW schreef:@ Afgewezen
Je schreef dat de staat Israël nooit opgericht had mogen worden. Dat vond ik verschrikkelijk om te lezen.Nee, maar ik denk ook niet dat we een Joodse staat en een natie moeten willen. Dat het Joodse volk er is, is een andere kwestie.DWW schreef:De Joodse staat en natie kan nooit bestaan zonder een land.De staat Israël had er nooit had mogen komen. Niet op deze manier! Want men heeft zich willen vergrijpen aan Gods beloften búíten Jezus Christus om. Daar kan nooit zegen op rusten.DWW schreef:Dat volk is in de gehele geschiedenis inderdaad een zwerfvolk geweest. Ze zijn door God uit het diensthuis van Egypte verlost geworden, uit Babylon verlost geworden. Telkens was hun bestemming, het land dat God aan het zaad van Abraham had beloofd, namelijk Kanaän. Het grondgebied waar Israël nu met enkele van zijn vijanden, woont en hoereert. Want, ze zoeken een vrede waar geen vrede te vinden is. God Zelf, heeft namelijk hen die vijandschap gezet. Dat heb ik met dit bovenstaande stuk willen verduidelijken. Dat Joodse volk heeft inderdaad de Christus verworpen, maar dat hebben de geestelijke verkoren Joden ook. Maar wanneer het uur der minne daar is, zegt God, IK wil en zij zullen. Daartoe kan HIJ alles gebruiken, om zijn geliefde verkoren volk, op dat plekje te brengen. Ik kan daarom niet begrijpen hoedanig jij je uitspraak staande kan blijven houden, door te zeggen dat de Joodse staat er nooit had mogen komen.
Lees hier hoe God die beloftenissen keer op keer heeft willen bevestigen : http://www.dewoesteweg.nl/wp-content/up ... -jacob.pdf