Kleine ergernissen [1]

Mister
Administrator

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mister »

De huidige prijs van Euro 95. Ik erger me nog meer aan de zogenaamde redenen van de hoge prijs.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

BJD schreef:winkelpersoneel bij de Praxis bij mij in't dorp
laat me raden: je vraagt of ze huppeldepup nog hebben (achterliggende reden van je vraag: het staat niet op de gebruikelijke plaats en/of het is in de aanbieding). Verveelde blik vanachter de kassa: 'alster nie staat, dan hebben wut nie'. :pan
BJD

Bericht door BJD »

Zita schreef:
BJD schreef:winkelpersoneel bij de Praxis bij mij in't dorp
laat me raden: je vraagt of ze huppeldepup nog hebben (achterliggende reden van je vraag: het staat niet op de gebruikelijke plaats en/of het is in de aanbieding). Verveelde blik vanachter de kassa: 'alster nie staat, dan hebben wut nie'. :pan
Nee.. er is momenteel een aanbieding. Alle elektrisch handgereedschap 25 % korting ivm vaderdag.. Nou, ik had een schuurmachine nodig... Kom ik bij de kassa... is die 25 % er niet afgehaald. Ik terug.. ja u had een bonnetje in moeten leveren. Als u naar de infobalie gaat moet u het product omruilen, krijgt u daar een bonnetje, komt u weer langs mij en dan krijgt u de korting..

De kassiere zal niet, voordat ik betaal even zeggen "Meneer, als u een bonnetje heeft krijgt u 25% korting.."

Vervolgens wil ze dus een bonnetje hebben, blijkt het bonnetje echt helemaal niets voor te stellen. Kijk, ik kan me voorstellen dat ze persoonlijk info van me willen hebben en dat ik dat dan op zo'n bonnetje moet invullen en dat ze dat dan gebruiken voor reklame doeleinden. Maar niets, een klein papiertje waar aleen op staat 25%.. Bij de klantenservice waren ze dus weer 5 minuten bij me bezig. Vervolgens moest de kassiere weer een aantal handelingen doen.. en dat voor zo'n niets zeggend bonnetje.

Maar vooral dat onklantvriendelijke gedrag dat je de klanten er bij het afrekenen niet even op attendeert dat er zulke aanbiedingen lopen.. dat ergert met nog het meesten...

En wat jij denk Zita.. dat doe ik al niet eens meer :hum En ik vraag al helemaal niet wat ik het beste kan gebruiken of tips.. Wat dat betreft kan ik in deze topic ook nog wel een keer over de Gamma beginnen... :cry
refo

Bericht door refo »

Het is de automatisering. Die leidt er toe dat mensen niet meer nadenken.

Personeel aan de kassa hoeft alleen nog te scannen en zonder bonnetje (met streepjes) geen korting. Dat kan technisch niet eens.
En je er op wijzen zorgt alleen voor vertraging. Als ze het al in de gaten had.

Overigens hebben veel winkels geen magazijn meer. Dus 'assutturnielighebbuwuhutnit' klopt steeds vaker.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Ik zit me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan 1 collega.
Die collega zingt als zangeres in een bandje, wat ze maar al te graag aan iedereen verteld. (ergernis nummer 1). Wanneer ze de telefoon op neemt, neemt ze vaak op met haar "artiestennaam" (ergernis nummer 2). Nu staat ondertussen ook nog de radio aan, die het liefst zo hard mogelijk moet. Komt er een bekend nummer voorbij gaat ze mee zingen, maar dan wel op een geheel andere wijs en op zo een luide toon dat ik me af en toe echt goed moet concentreren op mijn werk (ergernis nummer 3).
Sinds kort heeft ze muziek van "haar band" op dr telefoon staan en zit ze met 1 oordopje in achter haar computer mee te zingen. (ergernis nummer 4). Dit laatste vind ik zowiezo al niet kunnen. Je bent wel aan het werk voor een enorm bedrijf, waar je je eigen maar weinig fouten kan permitteren. Een andere collega die tegenover haar zit zei van de week ook al tegen me dat ze iets 3x moest vragen omdat ze het gewoon niet hoorde.

ALs ik vrij wil moet ik dat altijd met mijn directe collega overleggen. Als ik bijv. smorgens vraag, moet jij vanmiddag nog weg? Krijg ik standaard te horen: weet ik nog niet, misschien wel... (ergernis nummer 5) Om gek van te worden af en toe!! Vooral errug lastig met vakantieplanning.. Ben dit jaar in november al begonnen en in maart wist ik het pas!!
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Droelie schreef:Ik zit me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan 1 collega.
Die collega zingt als zangeres in een bandje, wat ze maar al te graag aan iedereen verteld. (ergernis nummer 1). Wanneer ze de telefoon op neemt, neemt ze vaak op met haar "artiestennaam" (ergernis nummer 2). Nu staat ondertussen ook nog de radio aan, die het liefst zo hard mogelijk moet. Komt er een bekend nummer voorbij gaat ze mee zingen, maar dan wel op een geheel andere wijs en op zo een luide toon dat ik me af en toe echt goed moet concentreren op mijn werk (ergernis nummer 3).
Sinds kort heeft ze muziek van "haar band" op dr telefoon staan en zit ze met 1 oordopje in achter haar computer mee te zingen. (ergernis nummer 4). Dit laatste vind ik zowiezo al niet kunnen. Je bent wel aan het werk voor een enorm bedrijf, waar je je eigen maar weinig fouten kan permitteren. Een andere collega die tegenover haar zit zei van de week ook al tegen me dat ze iets 3x moest vragen omdat ze het gewoon niet hoorde.

ALs ik vrij wil moet ik dat altijd met mijn directe collega overleggen. Als ik bijv. smorgens vraag, moet jij vanmiddag nog weg? Krijg ik standaard te horen: weet ik nog niet, misschien wel... (ergernis nummer 5) Om gek van te worden af en toe!! Vooral errug lastig met vakantieplanning.. Ben dit jaar in november al begonnen en in maart wist ik het pas!!
Gooi het eens op tafel. Benoem wat je dwars zit. Mogelijk heeft ze er totaal geen erg in dat ze ergernis veroorzaakt. Nu krop je het op en heb je alleen jezelf ermee. Of doe hetzelfde met jouw muziek ('Urk zingt' o.i.d.) ;)
Jongere

Bericht door Jongere »

Droelie schreef:waar je je eigen maar weinig fouten kan permitteren.
Fouten, dat moet je niet hebben nee.
albion

Bericht door albion »

Jongere schreef:
dialect noemen we dit... :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

albion schreef:
Jongere schreef:
dialect noemen we dit... :huhu
:haha

Ik heb vanmiddag met 2 collega's gepraat en die ervaren precies hetzelfde. Het probleem is alleen dat ik niet met haar hoef te samenwerken dus als ik er wat van zal zeggen zal er niet veel gebeuren. Nu gaat 1 van de 2 collega's voor 3 weken naar amerika en neemt een andere collega haar werk over. En die collega kennende.. Die zal zn mond wel open trekken!! Ben benieuwd!!!
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
*girly*

Bericht door *girly* »

Grrrrr dit is geloof ik geen kleine ergernis meer...Ik was zo kwaad toen 'k terugkwam van de VW-dealer...M'n Lupo begint te roesten aan de dakrand, en ik kreeg de tip van iemand om dan ff langs de VW-dealer te gaan, want er zit 10 jaar garantie op de carrosserie...
Dus ik met m'n goeie gedrag langs de VW-dealer, word ik eerst langs 3 'recepties' gestuurd, ben ik eindelijk bij de goeie, moet die man z'n collega dr voorbellen want 'die gaat er over..' hij belt z'n collega: er staat hier een vróúw aan de balie...blablabla...
Komt meneer eindelijk 'vrolijk' aangesjokt, mag ik het verhaal voor de 4e x herhalen, loopt ie met me mee naar m'n auto, vraagt ie me nóg een x of ik écht niet weet hoe die roest ontstaan kan zijn... :oO
Staan we bij m'n auto, moppert onze vriendelijke meneer even dat m'n auto niet schoon is...Nee duh...ik moet m'n auto nog wassen, maar ga 'm niet speciaal voor de VW-dealer wassen, dat de velgen bijna zwart zijn, boeit niet, krijg je met die sportvelgen :haha de lak e.d. was nog wel aardig schoon! Maar goed...hij poetst wat over de roestplekjes, kijkt naar de sterretjes in m'n voorruit en trekt opeesn de conclusie: Steenslag!!! Geen garantie!
Naaah 't zit half onder de dakrand, maar nee het is steenslag, tsssss ze doen alsof vrouwen achterlijk zijn :banghead
VWdealers:
:pan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
jvdg

Bericht door jvdg »

*girly* schreef:Grrrrr dit is geloof ik geen kleine ergernis meer...Ik was zo kwaad toen 'k terugkwam van de VW-dealer...M'n Lupo begint te roesten aan de dakrand, en ik kreeg de tip van iemand om dan ff langs de VW-dealer te gaan, want er zit 10 jaar garantie op de carrosserie...
Dus ik met m'n goeie gedrag langs de VW-dealer, word ik eerst langs 3 'recepties' gestuurd, ben ik eindelijk bij de goeie, moet die man z'n collega dr voorbellen want 'die gaat er over..' hij belt z'n collega: er staat hier een vróúw aan de balie...blablabla...
Komt meneer eindelijk 'vrolijk' aangesjokt, mag ik het verhaal voor de 4e x herhalen, loopt ie met me mee naar m'n auto, vraagt ie me nóg een x of ik écht niet weet hoe die roest ontstaan kan zijn... :oO
Staan we bij m'n auto, moppert onze vriendelijke meneer even dat m'n auto niet schoon is...Nee duh...ik moet m'n auto nog wassen, maar ga 'm niet speciaal voor de VW-dealer wassen, dat de velgen bijna zwart zijn, boeit niet, krijg je met die sportvelgen :haha de lak e.d. was nog wel aardig schoon! Maar goed...hij poetst wat over de roestplekjes, kijkt naar de sterretjes in m'n voorruit en trekt opeesn de conclusie: Steenslag!!! Geen garantie!
Naaah 't zit half onder de dakrand, maar nee het is steenslag, tsssss ze doen alsof vrouwen achterlijk zijn :banghead
VWdealers:

En hoe gaat dit aflopen?
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Ichtus schreef:
fluitje schreef:... of mayo ...
uhm, mayo aan je benen??
't schijnt best lekker voor je huid te zijn :langue :
Mayonaisemasker
Het klinkt vies maar het is echt waar: mayonaise verwent je gezicht en haar. Het beste kan je de mayonaise zelf maken, dat is heel gemakkelijk:

* Klop één eierdooier en één eetlepel azijn tot een gladde massa.
* Voeg druppel per druppel drie eetlepels olijfolie toe terwijl je met de garde blijft kloppen.

Je kan de mayonaise alleen gebruiken of als basis voor een fruit- of groentenmasker, zoals met avocado, aardbeien, tomaten of komkommer.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

jvdg schreef:
*girly* schreef:Grrrrr dit is geloof ik geen kleine ergernis meer...Ik was zo kwaad toen 'k terugkwam van de VW-dealer...M'n Lupo begint te roesten aan de dakrand, en ik kreeg de tip van iemand om dan ff langs de VW-dealer te gaan, want er zit 10 jaar garantie op de carrosserie...
VWdealers:

En hoe gaat dit aflopen?
Verhaal op papier zetten en richting Pon sturen in Leusden (importeur)
*girly*

Bericht door *girly* »

Mister schreef:
jvdg schreef:
VWdealers:

En hoe gaat dit aflopen?
Verhaal op papier zetten en richting Pon sturen in Leusden (importeur)
Zou dat nog wat uithalen denk je? Ik ga binnenkort ff bij nog een andere VW-dealer langs, kijken wat die zegt, want die van gister nam me totaaaal niet serieus....
M 'n vriend gaat dan mee, die heeft z'n woordje gauw klaar, dus wie weet haalt dat nog weat uit!!
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gesloten