invulling Christelijke feesten voor kinderen
- Miscanthus
invulling Christelijke feesten voor kinderen
Dit topic over Sinterklaas doet me trouwens wel weer de vraag rijzen wat onze Christelijke feesten voor de kinderen inhoudt.
Israel had duidelijke feesten, in opdracht van God, wij hebben niets meer overgehouden dan pakjesavond?
Alleen de heidenen vieren feest op hun manier, en wij vieren maar niks meer want de heidenen doen het en dus zal het wel heidens zijn?
Kortom, ik ben op zoek naar een praktische invulling van de Christelijke feestdagen voor de kinderen. Symboliek is met de beeldenstorm overboord gekieperd, maar rond deze dagen vind ik dat toch bijzonder jammer.
Wie heeft dat ook?
Israel had duidelijke feesten, in opdracht van God, wij hebben niets meer overgehouden dan pakjesavond?
Alleen de heidenen vieren feest op hun manier, en wij vieren maar niks meer want de heidenen doen het en dus zal het wel heidens zijn?
Kortom, ik ben op zoek naar een praktische invulling van de Christelijke feestdagen voor de kinderen. Symboliek is met de beeldenstorm overboord gekieperd, maar rond deze dagen vind ik dat toch bijzonder jammer.
Wie heeft dat ook?
-
- Contacteer:
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Dit topic over Sinterklaas doet me trouwens wel weer de vraag rijzen wat onze Christelijke feesten voor de kinderen inhoudt.
Wie heeft dat ook?
ik vind dit typisch een orck-topic!
- Miscanthus
Sorry dat is niet met Pasen , maar met Palmpasen. Het heet ook een Palmpasen en vergeet vooral de suikereitjes niet!!!Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Kun je weer gebruiken in je proefschrift...
Maar Orc, lopen jouw kinderen met pasen ook met broodhaantjes en Corylustakken?
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
- Miscanthus
De Kerststal is vooral voor kinderen maar ook voor groten een voorbeeld van een Heilsfeit Geboort des Heren duidelijk te maken,en hoort danmet Kerstmis in elke kerk en kapel te staan.
De Kerststal heeft ook nog een opbouw en is pas compleet in de Kerstnacht.Voor kinderen wordt zo het kerstgebeuren ,te beginnen in de Advent gespeeld op grond van de geschiedenis van de Geboorte van Jezus zoals we die kunnen vinden in de Heilige Schrift.
De Kerststal heeft ook nog een opbouw en is pas compleet in de Kerstnacht.Voor kinderen wordt zo het kerstgebeuren ,te beginnen in de Advent gespeeld op grond van de geschiedenis van de Geboorte van Jezus zoals we die kunnen vinden in de Heilige Schrift.
Eh... ik ga het toch niet voorstellen aan onze kerkenraad. Ik ben bang dat zij dat toch iets anders zien.Adorote schreef:De Kerststal is vooral voor kinderen maar ook voor groten een voorbeeld van een Heilsfeit Geboort des Heren duidelijk te maken,en hoort danmet Kerstmis in elke kerk en kapel te staan.
Wij moeten niet wijzer zijn dan God, Dewelke Zijn Christenen niet door stomme beelden a, maar door de levende verkondiging Zijns Woords wil onderwezen hebbenAdorote schreef:De Kerststal is vooral voor kinderen maar ook voor groten een voorbeeld van een Heilsfeit Geboort des Heren duidelijk te maken,en hoort danmet Kerstmis in elke kerk en kapel te staan.
Tiberius schreef:Wij moeten niet wijzer zijn dan God, Dewelke Zijn Christenen niet door stomme beelden a, maar door de levende verkondiging Zijns Woords wil onderwezen hebbenAdorote schreef:De Kerststal is vooral voor kinderen maar ook voor groten een voorbeeld van een Heilsfeit Geboort des Heren duidelijk te maken,en hoort danmet Kerstmis in elke kerk en kapel te staan.
Je begrijp er weer niets van,maar dat is jammer voor jou, doe er wat aan ,zou heel goed voor jou zijn.
Dan begrijp ik er ook niets van. Ik zou bijna vragen om het eens uit te leggen dan, maar dat druist tegen de forumregels in.Adorote schreef:Je begrijp er weer niets van,maar dat is jammer voor jou, doe er wat aan ,zou heel goed voor jou zijn.
God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst