denkertje21 schreef:Auto schreef:Denkertje21 kan jij je toon even matigen en op een normale manier discusieren? NIET OP DE PERSOON
Alle verwijzingen naar de persoon zijn teruggebracht naar de opvatting.
Ik geloof niet dat mijn toon te grof was, maar als jij dat vindt, neem ik dat direct aan.
Even voor het goede begrip: ik kom hier niet als 'buitenkerkelijke bevechter van homo-emancipatie' aanzetten.
Ik ben als belijdend lid van één der Reformatorisch kerken (ja ja, uit jullie lijstje) zeer begaan met dit onderwerp.
Omdat het mezelf treft en omdat ik inmiddels al te veel jongeren in de kerk heb gezien die er nu niet meer komen omdat er geen begrip was, maar slechts een haroordeel. Dat raakt me omdat ook zij een ziel hebben die voor de eeuwigheid is geschapen en omdat ook hun naam ooit in één adem is genoemd met de Naam van de Drieënige God.
Ik denk dat je gelijk hebt.
"4 Eer zij zich te slapen legden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sódom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af. "
geeft aan dat er ook vrouwen bij waren, het GANSE VOLK.
(Het lijkt me sterk dat Lot woonde en zich happy voelde in een homo-stad)
zei riepen allen zeer onrespecterende woorden, zonder bepaalde reden, het waren zo'n beetje de "rotjongens" uit Amsterdam .
Maar tegen G'd's engelen mag dat niet gezegd worden en om aan te geven dat de stad echt door en door rot en decadent was, was besloten dat ze vernietigd moest worden.
De discipelen weten te melden dat G'd zelf homo's heeft overgegeven in hun verwerpelijke neiging tot lust tot elkander.
Net zoiets als mensen met kleptomanie?
Moet een homo zich ertegen verzetten, of is hij door "den pottebakker" tot ornament van oneer geschapen?
Het is een enorme last en kruis om met deze geaardheid geboren te worden, deze mensen verdienen ons aller hulp en liefde.
de wetten in Leviticus waren voor de joodse priesters alleen.
Of gooit iedereen zijn overgbleven eten op de 2de dag ook weg, op straffe van steniging?