Inderdaad. Als Jezus verzocht werd door de duivel in Mattheüs 4(die (eenzijdig)bijbelverzen citeerde!!) zei Hij steeds, maar er staat ook geschreven.Auto schreef:En Handelingen 1 vs 14: "Deze allen waren eendrachtelijk volhardende in het bidden en smeken, met de vrouwen, en Maria, de moeder van Jezus, en met Zijn broederen." ?-DIA- schreef:Beetje vreemd allemaal...
Fratsen lees ik nergens van, dan alleen van de farizeeën die op de hoeken van de straat stonden... Deze opmerking (zo leeert de ervaring) is vuurgevaarlijk op dit forum, maar toch vind ik dat dit aspect op een forum dat reformatorisch wil zijn niet onbelicht hoeft te blijven...
nacht van gebed
Re: nacht van gebed
- JolandaOudshoorn
Ik heb mijn zoon toch even meegenomen. Het was goed, ook om zo verbonden te blijven bij onze broeders en zusters. Het maakt je weer beschaamd en dankbaar. Wat hebben we het hier goed en toch klagen we veel.
Na afloop ook nog een goed gesprek gehad met een zuster uit de gemeente.
Na afloop ook nog een goed gesprek gehad met een zuster uit de gemeente.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dia..-DIA- schreef:Beetje vreemd allemaal...
Op zich is gebed goed, noodzakelijk zelfs.
Maar ik lees: Maar gij, wanneer gij bidt, gaat in uw binnenkamer, en uw deur gesloten hebbende, bidt uw Vader...
---- SNOEI --- [Niet op deze toon spreken en commentaar over het forumbeleid graag onder de aandacht van de moderators brengen]
maar toch vind ik dat dit aspect op een forum dat reformatorisch wil zijn niet onbelicht hoeft te blijven...
wat zou ik je toch gunnen dat je eens een kijkje neemt in het buitenland.
en dan in een land waar christenen vervolgd worden, en hoe rijk daar de Geest is en werkt.
Het vuurgevaarlijke wat jij meent..
kan wel eens uit een heel andere hoek komen dan je zelf denkt.
Sterkte in de strijd van het leven,en van harte Gods hulp en zegen gewenst.
Vraagt naar de Heere en Zijner sterkte!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Jammer dat je er niet was DIA.
je had iig de moeite de kunnen nemen om te komen kijken.
dan kon je een eerlijk oordeel vellen.
het was goed samen met andere christenen, uit verschillende gemeenten ( van gergem tot evangelisch) bij elkaar te zijn.
wat een zegen om in vrijheid elkaar te ontmoeten.
niet voor te stellen wat anderen mee moeten maken. door de dvd kreeg je er wel wat meer zicht op, maar echt begrijpen kunnen we ten diepste niet.
je had iig de moeite de kunnen nemen om te komen kijken.
dan kon je een eerlijk oordeel vellen.
het was goed samen met andere christenen, uit verschillende gemeenten ( van gergem tot evangelisch) bij elkaar te zijn.
wat een zegen om in vrijheid elkaar te ontmoeten.
niet voor te stellen wat anderen mee moeten maken. door de dvd kreeg je er wel wat meer zicht op, maar echt begrijpen kunnen we ten diepste niet.
afgelopen nacht moest ik werken.. ben ik om 24:00 uur even langs gereden waar het volgens de site van Open doors in die plaats was..
Er stonden wel geteld twee auto's...en het leek er erg rustig.. Werd het op andere plaatsen wel druk bezocht?
Er stonden wel geteld twee auto's...en het leek er erg rustig.. Werd het op andere plaatsen wel druk bezocht?
hier werd t voor de 8ste keer georganiseerd. Er waren aan het begin van de avond al zo'n 20,25 mensen en er kwamen er steeds meer bij.BJD schreef:afgelopen nacht moest ik werken.. ben ik om 24:00 uur even langs gereden waar het volgens de site van Open doors in die plaats was..
Ik vond het wel beschamend...kwamen twee ruige kerels aan (lang haar etc.) en als ik eerlijk ben: ik was hoogmoedig
En toen ging een van hen bidden en het was zó rijk. Hij kende God als zijn Vader, Jezus als Verlosser en de Heilige Geest woont in hem. En dat terwijl ik gedacht had...die zijn zeker op de verkeerde plek

Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Jaja, hmprff: nu komt het er maar op aan: ofwel je vindt het geweldig dat onze God ook volgelingen heeft met lange haren, die kunnen getuigen wie Christus voor hen is - ofwel je schudt je wijze hoofd en mompelt iets over fratsen en farizeërs...hmprff schreef:Ik vond het wel beschamend...kwamen twee ruige kerels aan (lang haar etc.) en als ik eerlijk ben: ik was hoogmoedig
En toen ging een van hen bidden en het was zó rijk. Hij kende God als zijn Vader, Jezus als Verlosser en de Heilige Geest woont in hem. En dat terwijl ik gedacht had...die zijn zeker op de verkeerde plek
~~Soli Deo Gloria~~
Ik zou er wel wat op willen zeggen, maar ik heb een waarschuwing gekregen... Ergens moest ik denken aan wat we lezen van Petrus en Johannes, die ook scherpelijk gedreigd werden. Ik weet het niet, maar het kwam me bij het lezen van de bedreiging (zo kwam het wel over) direct in het hart...Hendrikus schreef:Jaja, hmprff: nu komt het er maar op aan: ofwel je vindt het geweldig dat onze God ook volgelingen heeft met lange haren, die kunnen getuigen wie Christus voor hen is - ofwel je schudt je wijze hoofd en mompelt iets over fratsen en farizeërs...hmprff schreef:Ik vond het wel beschamend...kwamen twee ruige kerels aan (lang haar etc.) en als ik eerlijk ben: ik was hoogmoedig
19 Maar Petrus en Johannes, antwoordende, zeiden tot hen: Oordeelt gij, of het recht is voor God, ulieden meer te horen dan God.
20 Want wij kunnen niet laten te spreken, hetgeen wij gezien en gehoord hebben.
21 Maar zij dreigden hen nog meer, en lieten ze gaan, niets vindende, hoe zij hen straffen zouden, om des volks wil; want zij verheerlijkten allen God over hetgeen er geschied was.
22 Want de mens was meer dan veertig jaren oud, aan welken dit teken der genezing geschied was.
Omdat ik niet rebels ben, en het niet verkeerd heb bedoeld, houdt ik me daar ook aan. omdat we de overheden gehoorzamen moeten. maar het valt niet mee om alles maar door te kunnen laten gaan... wat recht in strijd is met de leer die ons door de vaderen is overgeleverd...
Maar ja, het zal wel weer verkeerd begrepen worden... erg jammer... Hopelijk dat de weg nog terug gevonden wordt...
„Zo zegt de HEERE: Staat op de wegen, en ziet toe, en vraagt naar de oude paden, waar toch de goede weg zij, en wandelt daarin; zo zult gij rust vinden voor uw ziel.”
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA- schreef:Ik zou er wel wat op willen zeggen, maar ik heb een waarschuwing gekregen... Ergens moest ik denken aan wat we lezen van Petrus en Johannes, die ook scherpelijk gedreigd werden. Ik weet het niet, maar het kwam me bij het lezen van de bedreiging (zo kwam het wel over) direct in het hart...Hendrikus schreef:Jaja, hmprff: nu komt het er maar op aan: ofwel je vindt het geweldig dat onze God ook volgelingen heeft met lange haren, die kunnen getuigen wie Christus voor hen is - ofwel je schudt je wijze hoofd en mompelt iets over fratsen en farizeërs...hmprff schreef:Ik vond het wel beschamend...kwamen twee ruige kerels aan (lang haar etc.) en als ik eerlijk ben: ik was hoogmoedig
19 Maar Petrus en Johannes, antwoordende, zeiden tot hen: Oordeelt gij, of het recht is voor God, ulieden meer te horen dan God.
20 Want wij kunnen niet laten te spreken, hetgeen wij gezien en gehoord hebben.
21 Maar zij dreigden hen nog meer, en lieten ze gaan, niets vindende, hoe zij hen straffen zouden, om des volks wil; want zij verheerlijkten allen God over hetgeen er geschied was.
22 Want de mens was meer dan veertig jaren oud, aan welken dit teken der genezing geschied was.
Omdat ik niet rebels ben, en het niet verkeerd heb bedoeld, houdt ik me daar ook aan. omdat we de overheden gehoorzamen moeten. maar het valt niet mee om alles maar door te kunnen laten gaan... wat recht in strijd is met de leer die ons door de vaderen is overgeleverd...
Maar ja, het zal wel weer verkeerd begrepen worden... erg jammer... Hopelijk dat de weg nog terug gevonden wordt...
„Zo zegt de HEERE: Staat op de wegen, en ziet toe, en vraagt naar de oude paden, waar toch de goede weg zij, en wandelt daarin; zo zult gij rust vinden voor uw ziel.”
Petrus en Johannes konden niet zwijgen over de naam Jezus....
het ging hen niet om de leer die door de vaderen overgeleverd was; want daar was voor Jezus geen plaats
ik herken je beschaming wel...hmprff schreef:
Ik vond het wel beschamend...kwamen twee ruige kerels aan (lang haar etc.) en als ik eerlijk ben: ik was hoogmoedig
ik heb ook wel heimelijk neergekeken op mensen en als ik ze dan hoorde bidden voelde ik mezelf steeds kleiner worden