nacht van gebed

Gabrielle

nacht van gebed

Bericht door Gabrielle »

As vrijdag op zaterdagnacht is er weer de nacht van gebed.

samen met christenen uit verschillende kerken en gemeenten, bidden voor onze broeders en zusters die in verdrukking en vervolging moeten leven.

Kijk even op de site van Open Doors of er ook bij jou in de buurt een bijeenkomst is,.
http://www.opendoors.nl/htm/?p=nvg

van harte aanbevolen.
MariaW

Re: nacht van gebed

Bericht door MariaW »

Gabrielle schreef:
van harte aanbevolen.
Avi

Bericht door Avi »

Bij ons werden er folders uitgedeeld bij de uitgang van de kerk.
Ik probeer mijn pubers er warm voor te krijgen.
Maar... :nonnon
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Avi schreef:Bij ons werden er folders uitgedeeld bij de uitgang van de kerk.
Maranathagebouw zag ik, weet jij de tijden?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Avi

Bericht door Avi »

MarthaMartha schreef:
Maranathagebouw zag ik, weet jij de tijden?
Maranathagebouw? Je kunt naar de site gaan van Open Doors. Daar staan alle plaatsen op en adressen. Het is een landelijk
iets. Vandaar dat in veel kerken iets uitgedeeld is waarschijnlijk.
Ik kan wel kijken voor jou. Maar dan moet ik eerst je woonplaats weten 8|
Laatst gewijzigd door Avi op 03 jun 2009, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

welke reden geven ze op? Ik merk dat heel veel mensen het moeilijk vinden om in het openbaar hardop te bidden. Dan wijs ik hen erop dat dat niet hoeft. Een stukje meeleven (ze laten altijd een aantal filmpjes zien van die landen daar) en meebidden is al fijn. En je komt er altijd verrijkend van terug. dat geld trouwens voor iedere gebedssamenkomst, het verrijkt altijd! Alleen daarom al zal ik het iedereen van harte aanbevelen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

Wie gaat vanavond/vannacht nog bidden?? Ik ben van plan om aan het begin van de avond met mijn zoon te gaan en misschien later op de avond met mijn vriendin
hmprff

Bericht door hmprff »

JolandaOudshoorn schreef:Wie gaat vanavond/vannacht nog bidden?? Ik ben van plan om aan het begin van de avond met mijn zoon te gaan en misschien later op de avond met mijn vriendin
het begint pas om half 10, dus ik ben er alleen het eerste stukje (kben morgen de hele dag weg nl).
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
helma

Bericht door helma »

een van onze dochters is er heen
JolandaOudshoorn

Het begin van de avond is al voorbij, ik ga dus later op de avond.
Als we om welke reden dan ook niet gaan, dan is het wellicht goed om onze broeders en zusters vanavond extra op te dragen in ons persoonlijk gebed!
hmprff

Bericht door hmprff »

ik ben er twee uur geweest en het was heel mooi en goed!! Een in Gods Naam en het gebed, biddend voor onze verdrukte en vervolgde broers en zussen en dan met name voor de geheime gelovigen in moslimlanden.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik ga nu slapen, maar ik heb hier meegebeden. Ik geloof dat het niet uitmaakt dat ik niet bij een meeting kon zijn, onze gebeden gaan toch gezamenlijk!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Beetje vreemd allemaal...

Op zich is gebed goed, noodzakelijk zelfs.

Maar ik lees: Maar gij, wanneer gij bidt, gaat in uw binnenkamer, en uw deur gesloten hebbende, bidt uw Vader...
---- SNOEI --- [Niet op deze toon spreken en commentaar over het forumbeleid graag onder de aandacht van de moderators brengen]
maar toch vind ik dat dit aspect op een forum dat reformatorisch wil zijn niet onbelicht hoeft te blijven...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Auto

Bericht door Auto »

-DIA- schreef:Beetje vreemd allemaal...
Fratsen lees ik nergens van, dan alleen van de farizeeën die op de hoeken van de straat stonden... Deze opmerking (zo leeert de ervaring) is vuurgevaarlijk op dit forum, maar toch vind ik dat dit aspect op een forum dat reformatorisch wil zijn niet onbelicht hoeft te blijven...
En Handelingen 1 vs 14: "Deze allen waren eendrachtelijk volhardende in het bidden en smeken, met de vrouwen, en Maria, de moeder van Jezus, en met Zijn broederen." ?

En Handelingen 1 vs 15: "En in dezelve dagen stond Petrus op in het midden der discipelen, en sprak (er was nu een schare bijeen van omtrent honderd en twintig personen):"

Petrus gaat dan spreken en als Petrus klaar is: vs 24 "En zij baden en zeiden: Gij Heere! Gij Kenner der harten van allen, wijs van deze twee een aan, dien Gij uitverkoren hebt;"
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Beetje vreemd allemaal...

Op zich is gebed goed, noodzakelijk zelfs.

Maar ik lees: Maar gij, wanneer gij bidt, gaat in uw binnenkamer, en uw deur gesloten hebbende, bidt uw Vader...
---- SNOEI --- [Niet op deze toon spreken en commentaar over het forumbeleid graag onder de aandacht van de moderators brengen]
maar toch vind ik dat dit aspect op een forum dat reformatorisch wil zijn niet onbelicht hoeft te blijven...
Ach, we weten wie het zegt.

Er staat ook "En zij waren volhardende in de leer der apostelen, en in de gemeenschap, en in de breking des broods, en in de gebeden". Denk je nou echt dat de breking des broods wel geschiedde "in de gemeenschap", maar de gebeden niet?
--- SNOEI ---
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie