Monschau?
Schitterende foto`s
- Wilma van den Berg
Re: Schitterende foto`s
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Ik googlede op Ganzestad en vond Coevorden.artistiek schreef:Helaas... iets zuidelijker....Hendrikus schreef:Coevorden...artistiek schreef:Dank je.JolandaOudshoorn schreef: Heel mooi!! Dordecht?
Nee Ganzestad...
Hier nog een fragment uit de 'Ganzestad'
Van Meppel weet ik dat ze er een ganzenmarkt hebben.
Maar kennelijk lopen er nog meer ganzen in ons land

~~Soli Deo Gloria~~
Er zijn meer gansjes die Fik heten.
Ik schat op de binnenhaven van Goes.
Het ziet er inderdaad Zeeuws uit. Het heeft iets bekends voor me dus het zou goed kunnen zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
o, dan zouden het dus hanzen zijnTiberius schreef:Er zijn meer gansjes die Fik heten.

~~Soli Deo Gloria~~
Bij mijn weten zijn zwolle en kampen hanzesteden....Of Goes moet weer een ander soort hans zijn?Hendrikus schreef:o, dan zouden het dus hanzen zijnTiberius schreef:Er zijn meer gansjes die Fik heten.

It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Het is Kampen, volgens mij. In het Zeeuws is dat een Gansestad.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
ik denk ook Goes
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion schreef:artistiek schreef:En deze?
Wow!!!! Mooi zeg!! Schitterend.

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
In Goes zeggen ze Hoes, dus ik neem aan dat ze tegen ganzen ook hanzen zeggen.*girly* schreef:Bij mijn weten zijn zwolle en kampen hanzesteden....Of Goes moet weer een ander soort hans zijn?Hendrikus schreef:o, dan zouden het dus hanzen zijnTiberius schreef:Er zijn meer gansjes die Fik heten.
Of denk ik nu te simpel over Zeeuwen?

~~Soli Deo Gloria~~
Het zou me niet eens verbazen als daardoor het misverstand dat Goes en Hanzestad zou zijn, ze spreken de G inderdaad als een H uit. 
Hrappig

Hrappig
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Het zou me niet eens verbazen als daardoor het misverstand dat Goes en Hanzestad zou zijn, ze spreken de G inderdaad als een H uit.
Hrappig

Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
spreek geen Haags, men kan aan mijn uitspraak niet horen in welk deel ik van Nederland woon.
(Ik heb zo het idee dat verschillende forummers (die niet uit Zeeland komen) toch aan hun spraak te herkennen zijn uit welk gedeelte ze van het land
komen

Aan mijn uitspraak evenmin. Wel waar ik geboren ben.albion schreef:men kan aan mijn uitspraak niet horen in welk deel ik van Nederland woon.
Tiberius schreef:Aan mijn uitspraak evenmin. Wel waar ik geboren ben.albion schreef:men kan aan mijn uitspraak niet horen in welk deel ik van Nederland woon.

- jakobmarin
Ik bin hebor'n in Hoes en weun noe nog steeds in Zieëland en praete plat zieauws (voe de kenners: kram'ndieks). Me ak bevobbeld voe m'n werk mô praet'n, dan schakel ik over op ABN (gelukkig zonder accent).albion schreef:Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
spreek geen Haags, men kan aan mijn uitspraak niet horen in welk deel ik van Nederland woon.
(Ik heb zo het idee dat verschillende forummers (die niet uit Zeeland komen) toch aan hun spraak te herkennen zijn uit welk gedeelte ze van het land
komen) 't is maar een vermoeden....
Mijn kinderen spreken ook ABN, alleen ik had best gewild dat ze wat beter Zeeuws konden spreken, want het is echt prachtig als je je er wat in verdiept.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.