Ik heb Psalm 66:6 gezongen i.p.v. vers 9. Zoals op het bord stond. Tja, mijn vader zette luid vers 6 in, dus toen moest ik wel mee! Mijn zusje(die ergens anders zit) had overigens ook vers 6 gezongen.-DIA- schreef:Morgendienst
Psalmen:
Ps. 94 : 7, 8
Ps. 119 : 83
Ps. 66 : 5, 9
Ps. 18 : 9
Ps. 73 : 12
Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
één S is wel genoeg hoor-DIA- schreef: Thema:
CHRIUSTUS'S KERK IN DIT LEVEN
~~Soli Deo Gloria~~
Ik heb er niks van gemerkt!Gijs83 schreef:Ik heb Psalm 66:6 gezongen i.p.v. vers 9. Zoals op het bord stond. Tja, mijn vader zette luid vers 6 in, dus toen moest ik wel mee! Mijn zusje(die ergens anders zit) had overigens ook vers 6 gezongen.-DIA- schreef:Morgendienst
Psalmen:
Ps. 94 : 7, 8
Ps. 119 : 83
Ps. 66 : 5, 9
Ps. 18 : 9
Ps. 73 : 12
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Je LEEST het iig nog... Hoeveel zouden er zijn die het niet eens zouden willen lezen!Hendrikus schreef:één S is wel genoeg hoor-DIA- schreef: Thema:
CHRIUSTUS'S KERK IN DIT LEVEN
En... ja, ik had de overtollige S niet gemerkt, is het toch nog ergens goed voor:
Nu weet ik dat het gelezen ( g e s p e l d ) wordt!!

wat een mooi thema Dia!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dominee C.A. v. D. heeft al aangekonigd dat het volgende thema zou zijn:henriët schreef:wat een mooi thema Dia!
Christus' kerk na dit leven.
's morgens in de CGK van 's-Gravenmoer een mooie leespreek over de genezing van de verlamde, waarbij de mensen in Kapernaum, die net een aantal wonderlijke genezingen hadden meegemaakt, toch zeggen: Zo hebben we het nog nooit gezien.
's Middags in Arnhem een "vriendendienst", dit keer een klassieke dienst, met Viola de Gamba, Klavecimbel, Blokfluit, Kistorgel met muziek van Hume, Bach, Marais, Kellner. Erg mooi en goed voor de afwisseling
Het thema was "stilte" en Psalm 131 stond centraal.
En na afloop koffie drinken en broodjes eten op het kerkplein, in het zonnetje.
's Middags in Arnhem een "vriendendienst", dit keer een klassieke dienst, met Viola de Gamba, Klavecimbel, Blokfluit, Kistorgel met muziek van Hume, Bach, Marais, Kellner. Erg mooi en goed voor de afwisseling

En na afloop koffie drinken en broodjes eten op het kerkplein, in het zonnetje.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zo iemand dorst heeft, die kome tot Mij!
Daar ging de preek over.
Daar ging de preek over.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Wij hadden 's morgens een vermoeiende preek van dominee Hoogland. Het ging over de wezenkerk, voor Pinksteren, die uitziet naar een openbaring van de Middelaar.
's Avonds een mooie preek van dominee Van Aalst. Beide diensten waren leesdiensten.
Vorige week hebben wij op kamp ook nog een interessante lezing gehad van dominee W. Visscher over de eindtijd, de tekenen der tijden en de wederkomst. Ik denk dat hij een van de predikanten is binnen de GerGem die er grondig over nagedacht heeft. Hij heeft in ieder geval heel opvallende en verrassende opvattingen..
's Avonds een mooie preek van dominee Van Aalst. Beide diensten waren leesdiensten.
Vorige week hebben wij op kamp ook nog een interessante lezing gehad van dominee W. Visscher over de eindtijd, de tekenen der tijden en de wederkomst. Ik denk dat hij een van de predikanten is binnen de GerGem die er grondig over nagedacht heeft. Hij heeft in ieder geval heel opvallende en verrassende opvattingen..
Dominee HOOGLAND?freek schreef:Wij hadden 's morgens een vermoeiende preek van dominee Hoogland. Het ging over de wezenkerk, voor Pinksteren, die uitziet naar een openbaring van de Middelaar.
Wij hadden gisteren een (lees)preek van ds. A. Hoogerland!
En 2 (lees)preken van Ds. Chr. van der Poel (één in Zuid en één in Noord)
Wat was de tekst?freek schreef:'s Avonds een mooie preek van dominee Van Aalst. Beide diensten waren leesdiensten.
Kun je er iets meer over vertellen?freek schreef:Vorige week hebben wij op kamp ook nog een interessante lezing gehad van dominee W. Visscher over de eindtijd, de tekenen der tijden en de wederkomst. Ik denk dat hij een van de predikanten is binnen de GerGem die er grondig over nagedacht heeft. Hij heeft in ieder geval heel opvallende en verrassende opvattingen..
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
's-Avonds was de preek overigens in Zuid van Ds.G.M.de Leeuw. Het was een duidelijk preek over Rachab, de hoer in Jozua 6. De dominee probeerde het, naar mijn idee, zou eenvoudig mogelijk te zeggen. Het was ook geen lange preek. We stonden om 19.45 uur weer buiten na 10(!) verzen gezongen te hebben.-DIA- schreef:Dominee HOOGLAND?freek schreef:Wij hadden 's morgens een vermoeiende preek van dominee Hoogland. Het ging over de wezenkerk, voor Pinksteren, die uitziet naar een openbaring van de Middelaar.
Wij hadden gisteren een (lees)preek van ds. A. Hoogerland!
En 2 (lees)preken van Ds. Chr. van der Poel (één in Zuid en één in Noord)
Deze zondag viel vooral op dat je liefde nodig moet hebben. 's-Avonds las ik iets dat Christus ook liefde geeft. Toen dacht ik het komt, als het goed is, van beide kanten. Dat noemen ze toch: wederliefde? Het was dus weer goede zondag. Zo zie maar weer, dat kan ook met 3 leesdiensten(dat was overigens niet de 1e keer!)
Twee keer een preek n.a.v. 'weeszondag'.
's Morgens hoorde ik dat de discipelen weenden na de hemelvaart van Christus.
's Middags hoorde ik dat de discipelen blij waren na de hemelvaart.
Ow...door dezelfde dominee?Afgewezen schreef:Twee keer een preek n.a.v. 'weeszondag'.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Nee hoor.Avi schreef:Ow...door dezelfde dominee?Afgewezen schreef:Twee keer een preek n.a.v. 'weeszondag'.