Naar de kerk geweest?

nicname

Bericht door nicname »

Vanmiddag geweest (GG), mooie preek over Efeze 6:13 Neemt aan de gehele wapenrusting Gods...

Wij danken God terecht voor het afgelopen seizoen, voor al Zijn gaven. Maar hoe zit het met ons, hoe staan wij tegenover God? Willen wij die wapenrusting aan en strijden in dit leven? In een tijd die voor christenen steeds moeilijker zal worden.

Duidelijk en aansprekend voor iedereen. Waar in ook het niet-willen van onze kant naar voren kwam en het 'verschuilen' achter: Je kan jezelf toch niet bekeren?

Gr.Nic.
Lassie

Bericht door Lassie »

ik ga zo om half 8. (ik geef nog wel even verslag)
wesp

Bericht door wesp »

JA, vanmorgen en ik ga vanavond ook weer!!!
limosa

Bericht door limosa »

Vanochtend ging het over Psalm 116 vers 6-8: De HEERE bewaart de eenvoudigen; ik was uitgeteerd, doch Hij heeft mij verlost. Mijn ziel! keer weder tot uw rust, want de HEERE heeft aan u welgedaan. Want Gij, HEERE! hebt mijn ziel gered van den dood, mijn ogen van tranen, mijn voet van aanstoot.

Wij zijn vanmiddag geweest. Preek over Psalm 116:13 Ik zal den beker der verlossingen opnemen, en den Naam des HEEREN aanroepen.

Ochtend en middag monden uit in de avondpreek die DV. uit Psalm 116 vers 14 komt: Mijn geloften zal ik den HEERE betalen, nu, in de tegenwoordigheid van al Zijn volk. IK weet nog niet of we kunnen gaan vanavond.
visje

Bericht door visje »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ah, ik ben naar de HHK geweest. Ds. R. van Kooten over 2 Kron. 34:1-14a.

Een hele fijne preek, ook als het in het afgelopen jaar financieel wat minder gegaan is.

Ik verwacht dat hij vanavond in Soest dezelfde preek zal houden, die kun je live meeluisteren. http://www.ichtuskerksoest.nl
Moet zijn:

http://www.ichthuskerksoest.nl
dat ga ik nu doen.
bedankt voor de tip
myster

Bericht door myster »

Ben vanmiddag geweest. De dominee had een hele mooie preek uit ps. 138
Vanavond met mn vrouw getouwtrekt wie er mocht gaan en wie moest oppassen.
Heb verloren.
groter dan de Helper is de nood toch niet....
H.M.H.

Bericht door H.M.H. »

Vandaag twee keer naar de kerk geweest bij ds. G.J. van Aalst.

Ochtenddienst: Klaagliederen 3 : 21-23.
"Dit zal ik mij ter harte nemen, daarom zal ik hopen: Het zijn de goedertierenheden des HEEREN, dat wij niet vernield zijn, dat Zijn barmhartigheden geen einde hebben. Zij zijn alle morgen nieuw, Uw trouw is groot."
Het thema was "Dankdag in de duisternis". Jeremia sprak eerst over God, wat 'Hij' allemaal wel niet had gedaan. Maar in vers 17 verandert de toon, hij spreekt over 'Gij'. Op de puinhopen van de samenleving en van de Kerk, mag Jerimia toch zeggen dat de goedertierenheden en barmhartigheden van God groot zijn. Alle morgen nieuw, elke dag mag er opnieuw begonnen worden door Gods volk, ondanks hun zonden. Zij mogen zeggen "Uw trouw is groot."

Middagdienst: Mattheüs 13 : 18.
"Gij dan, hoort de gelijkenis van de zaaier."
Wat is de vrucht geweest van het afgelopen seizoen? Waar is het zaad gevallen? De gemeente heeft een zaaier ontvangen en er zál een deel van het zaad vallen in de goede aarde en vrucht dragen.
Mirja

Bericht door Mirja »

niet genoeg beziena in mijn auto voor naar de kerk te gaan vanavond...blijft lekker thuis

[Aangepast op 3/11/04 door Mirja]
visje

Bericht door visje »

Oorspronkelijk gepost door myster
Ben vanmiddag geweest. De dominee had een hele mooie preek uit ps. 138
Vanavond met mn vrouw getouwtrekt wie er mocht gaan en wie moest oppassen.
Heb verloren.
je had ook naar deze dienst kunnen luisteren, live via internet.

zie posting van unionist

zijn er nog meer kerken die live uitzenden ??
weten jullie dat ??
Lassie

Bericht door Lassie »

Vanochtend niet geweest,

Vanavond ben ik naar de pkn Kampen (bovenkerk) geweest. Waar ik een bijzonder mooi preek heb gehoord.

Nehemia 8: 1-14 teksten waren:

10 Deze dag is den HEERE, uw God, heilig; bedrijft dan geen rouw, en weent niet; want al het volk weende, als zij de woorden der wet hoorden.
11 want deze dag is onzen Heere heilig; zo bedroeft u niet, want de blijdschap des HEEREN, die is uw sterkte.
12 Zwijgt, want deze dag is heilig, daarom bedroeft u niet.
13Toen ging al het volk henen om te eten, en om te drinken, en om delen te zenden, en om grote blijdschap te maken; want zij hadden de woorden verstaan, die men hun had bekend gemaakt.

Van droefheid naar blijdschap.

De dominee begon met: wat hebben we veel te danken! Misschien wel je diploma gehaald tussen biddag en dankdag in. Geweldig, om God daarvoor te Danken. Voor het gewas! Maar ook zullen er mensen zijn in ons midden of thuis die zoveel tegenslagen hebben beleefd.

En dat vond ik zelf heel treffend. Het trof mij ook en werd ook echt aan het denken gezet. Kan ik de Heere wel danken? en wat heb ik de Heere te danken? Wat heeft God mij gegeven in deze periode, tussen biddag en dankdag?
visje

Bericht door visje »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
dat ga ik nu doen. bedankt voor de tip
en???
is het gelukt?
zeker is het gelukt.
fijne preek, lezen kan ook, maar dit is mooier
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Vanmorgen een indringende preek gehoord over de Dankdag van Kaïn en Abel: "En de Heere zag Habel en zijn offer aan. Maar Kaïn en zijn offer zag Hij niet aan".
En vanavond een prachtige preek over de tijd dat er geen Dankdag meer zal zijn (of over de eeuwigde Dankdag, 't is maar hoe je het wilt bekijken): "Zij zullen niet meer hongeren, en zullen niet meer dorsten [...]"
En tussen die twee preken heerlijk uitgewaaid aan zee.

Afbeelding

[Aangepast op 3/11/04 door Hendrikus]
~~Soli Deo Gloria~~
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door lo-ruchama
Vanmorgen ds Moens.
Vanmiddag naar DE dominee. Helaas HET zoontje van DE dominee helaas niet gezien, maar het was een mooie preek.

Buiten de deur gegeten? Ds. Moens was ook smiddags in Rkerk
En in Ambacht ;)

[Aangepast op 4/11/04 door nicname]
Plaats reactie