Wist je dat . . . [11]

judith

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door judith »

...ik nu naar bed ga. :)
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Helaas, dit gebeurt regelmatig. Vooral in de afgescheiden kerken zie je de reactie dat mensen die van kerk veranderen worden gezien als verraders, afvalligen, dwalenden. En daar wordt dan soms heel lelijk op gereageerd.

Er zijn nog steeds mensen die ons niet meer groeten omdat wij hun kerk hebben verlaten, ook al is dat inmiddels al weer enkele jaren geleden.

Het leidt soms tot zeer ongezonde uitwassen. Echtparen die op zondag gescheiden optrekken, de een naar die kerk, de ander naar een andere kerk, omdat een van beiden op het sterfbed van vader of moeder heeft moeten beloven dat ze nóóit van de kerk af zullen gaan. Ik ken er verschillende. Bij één stel is het zelfs zo dat ze behoren tot twee verschillende denominaties die van hetzelfde kerkgebouw gebruik maken. Als de ene dienst wat uitloopt, staan de kerkgangers van de volgende dienst (van de andere club) al buiten te wachten. Dan kan de man z'n vrouw op het kerkplein groeten....
~~Soli Deo Gloria~~
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Ik vind het vreselijk. Wat ik ook erg vind is dat ik naast verdriet ook zoveel woede voel. En dat wil ik niet, want woede lijkt me in dit geval een 'duivelse' emotie (begrijp aub goed hoe ik dit bedoel: uit mijn woede over dit soort taferelen zou een afkeer kunnen ontstaan tegen de 'refo-kerken' waardoor je dan blind wordt voor het goede wat er ook is). En dat maakt me nu ook zo onrustig, ik weet me met mijn emoties niet zo goed raad....
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Kippetje schreef:....ik ontzettend verdrietig, verbaasd en weet-ik-veel-wat ben, er niet van kan slapen
....dit te maken heeft met mensen waar ik veel om geef
....zij willen trouwen en dit problemen geeft bij de ouders van één van hen
....omdat hij nu GG is(of GGinN, dat weet ik niet zeker) en na het huwelijk de bedoeling is dat hij overgaat naar een zéér behoudende en bezwaarde PKN
....er letterlijk woorden worden gebruikt als 'God verloochenen'...
....ik niet in de discussie kan/mag deelnemen omdat ik niet verbonden ben aan een reformatorische kerk en er uit mijn mond dus 'niets goeds' kan komen (letterlijk gezegd)
....ik me afvraag of er iemand is die me dit kan uitleggen????
....ik er nu over ophou, omdat ik naast mijn verdriet nu ook een enorme boosheid voel opkomen
....ik de hond uit ga laten om frisse lucht te pakken
....ik het ff niet meer weet allemaal........

:bobo
... dit veel RF'ers bekend zal voorkomen. :) 8|
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

... onze nieuwe moderator inmiddels z'n eerste topic gesloten heeft?
... hij dus al door heeft hoe dat moet?
Helma schreef:nee hoor ik heb erg veel respect voor Auto
hij doet altijd erg goed zijn best 's zondags
... De tijden wel veranderen
... vroeger liet men op zondag de auto staan, tegenwoordig doen ze op zondag hun best....
~~Soli Deo Gloria~~
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Kippetje schreef:Ik vind het vreselijk. Wat ik ook erg vind is dat ik naast verdriet ook zoveel woede voel. En dat wil ik niet, want woede lijkt me in dit geval een 'duivelse' emotie (begrijp aub goed hoe ik dit bedoel: uit mijn woede over dit soort taferelen zou een afkeer kunnen ontstaan tegen de 'refo-kerken' waardoor je dan blind wordt voor het goede wat er ook is). En dat maakt me nu ook zo onrustig, ik weet me met mijn emoties niet zo goed raad....
Het staat er zo mooi:
Fil. 3 schreef:vergetend wat achter is, mij uitstrekkend naar wat voor is, jaag ik naar het doel: de prijs van de roeping van God, die van boven is, in Christus Jezus
...maar dat is nog niet zo simpel....
~~Soli Deo Gloria~~
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Hendrikus schreef: ...maar dat is nog niet zo simpel....
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Afgewezen schreef: ... dit veel RF'ers bekend zal voorkomen. :) 8|
triest.......... :nonnon
henriët

Bericht door henriët »

Kippetje schreef:....ik ontzettend verdrietig, verbaasd en weet-ik-veel-wat ben, er niet van kan slapen
....omdat hij nu GG is(of GGinN, dat weet ik niet zeker) en na het huwelijk de bedoeling is dat hij overgaat naar een zéér behoudende en bezwaarde PKN
....ik niet in de discussie kan/mag deelnemen omdat ik niet verbonden ben aan een reformatorische kerk en er uit mijn mond dus 'niets goeds' kan komen (letterlijk gezegd)
....ik er nu over ophou, omdat ik naast mijn verdriet nu ook een enorme boosheid voel opkomen
ik denk dat ik dit wel begrijpen kan,
ik kan je maar een ding zeggen..
stel op de Heere in alles je vertrouwen.
sterkte

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

we vanavond een goede, fijne en gezellige avond gehad hebben, het nu al ver over middernacht is en we de visite net uitgezwaaid hebben:)
we jullie allen een goede nachtrust wensen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

En ik dacht dat het hier anders was , maar sinds 2 jaar beter weet...
Wat zeg je tegen vrienden die hun kind niet meer willen zien , louter om dat hij nu baptist is ???
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Kippetje schreef:
Afgewezen schreef: ... dit veel RF'ers bekend zal voorkomen. :) 8|
triest.......... :nonnon
Indeed
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

heel menselijk. Moeilijk om daar weer mee geconfronteerd te worden.
Geef het maar over in Zijn handen en laat je boosheid maar varen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kippetje

Bericht door Kippetje »

JolandaOudshoorn schreef: heel menselijk. Moeilijk om daar weer mee geconfronteerd te worden.
Geef het maar over in Zijn handen en laat je boosheid maar varen.
Maar is dat niet een beetje de makkelijkste weg kiezen?
Ik heb een enorme drang om deze mensen te wijzen op gedrag en handelen t.o.v. zoon en as schoondochter. Dit wordt alleen onmogelijk gemaakt door het feit dat zij sowieso niet naar mij willen luisteren (ik ben in hun ogen een semi-heiden ofzo...).
Maar iemand moet ze toch wakker schudden??? Waarom denkt iedereen er het zijne van en doet verder niks? Verwacht men dat het wel weer overwaait na het huwelijk?

Sorry voor mijn emotionele reactie, is ook écht niet persoonlijk tegen jou gericht hoor Jolanda, maar ik hoop dat je dat wel snapt. Mijn probleem is echter dat ik zoveel onrecht voor mijn ogen zie gebeuren. Onrecht tegenover 2 mensen die mij dierbaar zijn, maar ook onrecht tegen God! Soms denk ik dat ik maar een (anonieme) brief moet schrijven aan de ouders van die jongen. Het probleem is echter dat ik de gedachtegang en de geloofsbeleving totaal niet begrijp en daardoor misschien juist nog meer kwaad bloed zet. Ik weet het niet hoor, maar het houd me erg bezig.........
Auto

Bericht door Auto »

Mensen gaarne weer ON TOPIC

Open anders een nieuw topic waar het desbetreffende issue besproken kan worden.
Gesloten