De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
/
Laatst gewijzigd door barjan op 19 mei 2009, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit de mond der kinderen...judith schreef:Hoe weet je wanneer Hij je trekt?
Ik denk, als hij je trekt- als je tot Hem wilt komen met je schuld, al je zonden. En je dat ook doet.
Ik denk dat Hij je dan trekt.
Want hij zegt:
Die tot Mij komt zal ik geenzinds uitwerpen.
Ze heeft nog gelijk ook. Als je Hem volgt, kan het niet anders of Hij trekt je.
Dan is de tekst 'Niemand kan tot mij komen, tenzij' toch juist geen obstakel?Tiberius schreef:Uit de mond der kinderen...judith schreef:Hoe weet je wanneer Hij je trekt?
Ik denk, als hij je trekt- als je tot Hem wilt komen met je schuld, al je zonden. En je dat ook doet.
Want hij zegt:
/
Laatst gewijzigd door barjan op 19 mei 2009, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat niet, nee. Maar het is wel het antwoord op de vraag van Afgewezen ("Hoe weet je wanneer Hij trekt?")freek schreef:Dan is de tekst 'Niemand kan tot mij komen, tenzij' toch juist geen obstakel?Tiberius schreef:Uit de mond der kinderen...judith schreef:Hoe weet je wanneer Hij je trekt?
Want hij zegt:
We gaan pas tot Hem als Hij ons aan het eind brengt van onze werken. Als we als de verloren zoon er alles hebben doorgebracht. Als we met diezelfde zoon zeggen: ik ben niet meer waardig uw zoon genaamd te worden; maak mij als een van uw huurlingenAfgewezen schreef:Dat is geen antwoord. Hiermee herhaal je alleen maar wat je al zei.artistiek schreef:En Ik zal de blinden leiden door den weg, dien zij niet geweten hebben, Ik zal ze doen treden door de paden, die zij niet geweten hebbenAfgewezen schreef:En hoe weet je dat Hij je trekt??artistiek schreef:We kunnen daarom alleen nog tot Hem komen als Hij ons trekt, al het andere komen tot Hem is uit de mens en verdoemelijk voor Zijn aangezicht.
Laatst gewijzigd door artistiek op 15 mei 2009, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
/
Laatst gewijzigd door barjan op 19 mei 2009, 12:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat doen heel veel mensen ook; daarom komen ze pas op hun sterfbed tot ruimte, of gaan verloren.barjan schreef:nou dan moet je tot je dood wachten want ook als je gelooft moet je nog leren dat je nog zoveel op je eigen werken vastzit hoor! En dan is het wel telaat en dan zeg je ook nog dat je je geloof eerst wilt opbouwen door een werk van einde brengen van je werken. Dat is ook een werk hoor!artistiek schreef:We gaan pas tot Hem als Hij ons aan het eind brengt van onze werken. Als we als de verloren zoon alles er hebben doorgebracht. Als we met diezelfde zoon zeggen: ik ben niet meer waardig uw zoon genaamd te worden; maak mij als een van uw huurlingen
Maar dan is het wel God van gegeven! Zonder dat zou ik het niet kunnen geloven.freek schreef:Dat doen heel veel mensen ook; daarom komen ze pas op hun sterfbed tot ruimte, of gaan verloren.barjan schreef:nou dan moet je tot je dood wachten want ook als je gelooft moet je nog leren dat je nog zoveel op je eigen werken vastzit hoor! En dan is het wel telaat en dan zeg je ook nog dat je je geloof eerst wilt opbouwen door een werk van einde brengen van je werken. Dat is ook een werk hoor!artistiek schreef:We gaan pas tot Hem als Hij ons aan het eind brengt van onze werken. Als we als de verloren zoon alles er hebben doorgebracht. Als we met diezelfde zoon zeggen: ik ben niet meer waardig uw zoon genaamd te worden; maak mij als een van uw huurlingen
Ik zou daar maar niet op rusten.Gijs83 schreef:Maar dan is het wel God van gegeven! Zonder dat zou ik het niet kunnen geloven.freek schreef:Dat doen heel veel mensen ook; daarom komen ze pas op hun sterfbed tot ruimte, of gaan verloren.barjan schreef:nou dan moet je tot je dood wachten want ook als je gelooft moet je nog leren dat je nog zoveel op je eigen werken vastzit hoor! En dan is het wel telaat en dan zeg je ook nog dat je je geloof eerst wilt opbouwen door een werk van einde brengen van je werken. Dat is ook een werk hoor!artistiek schreef:We gaan pas tot Hem als Hij ons aan het eind brengt van onze werken. Als we als de verloren zoon alles er hebben doorgebracht. Als we met diezelfde zoon zeggen: ik ben niet meer waardig uw zoon genaamd te worden; maak mij als een van uw huurlingen
Dat weet ik niet. Ze kunnen ook verloren gaan, zoals Freek zei.Gijs83 schreef:Maar dan is het wel God van gegeven! Zonder dat zou ik het niet kunnen geloven.freek schreef:Dat doen heel veel mensen ook; daarom komen ze pas op hun sterfbed tot ruimte, of gaan verloren.barjan schreef:nou dan moet je tot je dood wachten want ook als je gelooft moet je nog leren dat je nog zoveel op je eigen werken vastzit hoor! En dan is het wel telaat en dan zeg je ook nog dat je je geloof eerst wilt opbouwen door een werk van einde brengen van je werken. Dat is ook een werk hoor!artistiek schreef:We gaan pas tot Hem als Hij ons aan het eind brengt van onze werken. Als we als de verloren zoon alles er hebben doorgebracht. Als we met diezelfde zoon zeggen: ik ben niet meer waardig uw zoon genaamd te worden; maak mij als een van uw huurlingen
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Da's waar, maar je kunt dat allemaal zelf niet overzien als je tot geloof komt. Als je niet gelooft, zit er maar één ding op: bekeer je en geloof. En ga niet wachten tot je weet 'nu werkt God het in mij' of zoiets, want dan kon dat wel eens een wachten zijn tot het te laat is.Gijs83 schreef:Maar dan is het wel God van gegeven! Zonder dat zou ik het niet kunnen geloven.
Ik denk dat dít de staat van ontbinding is van de reformatorische gezindte: duizenden mensen die 'weten hoe een mens bekeerd wordt' (en wee degene die er anders over denkt!), maar die zelf maar wachten, wachten, jarenlang: wachten op zondekennis, wachten op een tekst, wachten op... terwijl ze niet beseffen dat God op hén wacht om hen genadig te zijn!
barjan schreef:nou dan moet je tot je dood wachten want ook als je gelooft moet je nog leren dat je nog zoveel op je eigen werken vastzit hoor! En dan is het wel telaat en dan zeg je ook nog dat je je geloof eerst wilt opbouwen door een werk van einde brengen van je werken. Dat is ook een werk hoor! ik bedoel maar hoe kan je nou aan het einde van je werken komen zonder geloof en zonder Jezus? wil soms eerst wachten totdat je in jeeigen zonden gelooft? dan geloof je de wet dus nog niet en dan geef je God eigenlijk de schuld dat je nu nog niet kunt zalig worden omdat je nu nog geen schuld voelt ofzo? En dan wil je dus geen zondaar voor God zijn en dan redeneer je jezelf nu overal buiten en dat is heel erg als je wel met je verstand weet dat je zondaar bent en dat Jezus zondaars zalig wil maken. jij moet wel een erg verdrietig iemand zijn als je moeten werken om tot Jezus te komen want daar kom je nooit zonder geloof want alles wat geen geloof is is zonde en met zonde werkt God de Vader echt niet hoor want Hij is heilig!artistiek schreef:We gaan pas tot Hem als Hij ons aan het eind brengt van onze werken. Als we als de verloren zoon alles er hebben doorgebracht. Als we met diezelfde zoon zeggen: ik ben niet meer waardig uw zoon genaamd te worden; maak mij als een van uw huurlingen

Eén ding weet ik wel: Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen
/
Laatst gewijzigd door barjan op 19 mei 2009, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
/
Laatst gewijzigd door barjan op 19 mei 2009, 12:48, 3 keer totaal gewijzigd.