MarthaMartha schreef:helaas is abortus wettig.... maar de voorbedachte rade een ander van het leven beroven klopt helemaal met wat gebeurd bij abortus
Klopt.
MarthaMartha schreef:inderdaad, klopt dus op het wettige na. Maar dan geldt voor mij Gods wet boven de Nederlandse wet.
Natuurlijk, maar door het af te schilderen als moord wordt er meer een karikatuur van gemaakt en doe je met harde woorden weinig goeds.
MarthaMartha schreef:
nee, bij abortus is lang niet altijd een medische noodzaak, meer niet dan wel zelfs... elke vrouw die niet gewenst zwanger is kan het leven dat ze bij zich draagt laten doden, om welke reden ook, en ongeacht de medische toestand van dat leven.
Nu ja, een psychische noodzaak is ook medisch.

Maar ik ben het met je eens dat abortus is verzand in een tafereel wat voorkomen had moeten worden.
En wat jij perverse lusten noemt in WO-2 noemden zij niet zo... een enkeling probeerde de aarde te zuiveren van het mindere soort, de rest voerde domweg bevelen uit omdat ze de leiders volgden.
Dat was de filosofie achter deze daden inderdaad. Maar ik sluit niet uit (en mijn voorstellingsvermogen is daarin deels gebaseerd op boeken die een en ander beschreven) dat dit streven zich uitte in een triomferende staat van bewustzijn. Hoe dan ook: daar kunnen we gelukkig alleen maar over speculeren.
MarthaMartha schreef:Dit heeft alles te maken met vrijheid van meningsuiting. De pastoor heeft de mening verwoord van talloze christenen en ik vind het dapper van hem dat hij dit heeft gedaan.
De kern van zijn boodschap: abortus is fout, daar zullen ongetwijfeld veel mensen het mee eens zijn. Maar de vergelijking is absurd en dat dan ook nog eens op zo'n avond doen nog veel absurder, over de ruggen heen van mensen die hun leven gaven voor de vrijheid van Nederland.
Euthanasie en abortus zijn gevoelige onderwerpen waar je m.i. niet lichtzinnig, en al helemaal niet zo choquerend over kunt praten. Hoe moreel verwerpelijk abortus dan ook mag zijn. Ik kan me dus niet vinden in de vorm van zijn boodschap en de inhoud.
Dat het de mensen niet aanstaat is logisch... het gros wil zich ook niet leiden door Gods Woord en geboden.
Daar ben ik het niet mee eens. Het staat hen meer niet aan om de vorm waarin hij zijn boodschap goot. Inhoudelijk kunnen ook veel niet-gelovigen het met hem eens zijn, het zijn puur de weerzinwekkende vergelijkingen die zoveel aversie oproepen.