Wat zal het voor jullie een wonderlijke ervaring zijn, eenmaal te merken dat onze Heere veel méér kinderen had dan jullie ooit hadden durven denken!Gijs83 schreef:Maar je kunt toch niet zomaar alles goed vinden? Ik verwacht niet dat er bij de Vrije Evangelische Gemeente in Nijverdal geestelijk voedsel voor een Kind van God te vinden is. Daarom is de kans ook heel klein dat die er te vinden zijn. Ik vind het echt raar om daar vanuit te gaan, als je wel beter weet.Hendrikus schreef:DIA, DIA, het is niet aan ons om te oordelen, wanneer ga je dat nu eens snappen....-DIA- schreef:Het is te hopen - maar ik er daar niet één helaas... Misschien zit er
hier en daar nog eentje in het struikgewas verstrikt. Het zou kunnen.
Maar het is daar geen vette weide voor Gods volk, dat is zeker.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
~~Soli Deo Gloria~~
Ik hoop het echt.Hendrikus schreef:Wat zal het voor jullie een wonderlijke ervaring zijn, eenmaal te merken dat onze Heere veel méér kinderen had dan jullie ooit hadden durven denken!Gijs83 schreef:Maar je kunt toch niet zomaar alles goed vinden? Ik verwacht niet dat er bij de Vrije Evangelische Gemeente in Nijverdal geestelijk voedsel voor een Kind van God te vinden is. Daarom is de kans ook heel klein dat die er te vinden zijn. Ik vind het echt raar om daar vanuit te gaan, als je wel beter weet.Hendrikus schreef:DIA, DIA, het is niet aan ons om te oordelen, wanneer ga je dat nu eens snappen....-DIA- schreef:Het is te hopen - maar ik er daar niet één helaas... Misschien zit er
Er zullen er zijn die we er niet verwacht haddenErasmiaan schreef:Ik hoop het echt.Hendrikus schreef:Wat zal het voor jullie een wonderlijke ervaring zijn, eenmaal te merken dat onze Heere veel méér kinderen had dan jullie ooit hadden durven denken!Gijs83 schreef:Maar je kunt toch niet zomaar alles goed vinden? Ik verwacht niet dat er bij de Vrije Evangelische Gemeente in Nijverdal geestelijk voedsel voor een Kind van God te vinden is. Daarom is de kans ook heel klein dat die er te vinden zijn. Ik vind het echt raar om daar vanuit te gaan, als je wel beter weet.Hendrikus schreef: DIA, DIA, het is niet aan ons om te oordelen, wanneer ga je dat nu eens snappen....
Er zullen er zijn die we er zeker verwacht hadden
Maar het is en blijft persoonlijk - je kan je maar één
maal bedriegen...
En -als je er iets ontdekt hebt-
arglistig is het hart, meer dan enig ding...
wie zal het kennen...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
On-topic graag.
Je vergeet één optie: er zullen er NIET zijn die we zeker verwacht hadden.-DIA- schreef:Er zullen er zijn die we er niet verwacht hadden
Maar ik ben ervan overtuigd dat er zullen zijn die dachten alléén te zijn, maar die daar allerlei mensen zullen aantreffen waar zij hun schouders over ophaalden omdat ze verkeerde bijbelvertalingen gebruikten, niet langzaam genoeg zongen, omdat ze zich anders kleedden, geen tale Kanaäns spraken maar gewoon Nederlands, enzovoort.
~~Soli Deo Gloria~~
- JolandaOudshoorn
Jongere schreef:On-topic graag.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
" Hard Truth " van Neveda Barr.
Speelt in de Rocky Mountans, het State Park!
Speelt in de Rocky Mountans, het State Park!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
wat een kleindenken over de Heere zeg..Gijs83 schreef:Maar je kunt toch niet zomaar alles goed vinden? Ik verwacht niet dat er bij de Vrije Evangelische Gemeente in Nijverdal geestelijk voedsel voor een Kind van God te vinden is. Daarom is de kans ook heel klein dat die er te vinden zijn. Ik vind het echt raar om daar vanuit te gaan, als je wel beter weet.Hendrikus schreef:DIA, DIA, het is niet aan ons om te oordelen, wanneer ga je dat nu eens snappen....-DIA- schreef:Het is te hopen - maar ik er daar niet één helaas... Misschien zit er
misschien kan iemand weleens een keer naar de E G te Nijverdal gaan, voor een bepaalde dienst, iemand doet belijdenis, of voor een doopdienst, en
dat zo n persoon, ook al is eea anders dan eigen kerkelijke gemeente.. voedsel ontvangt..
het Woord gaat daar ook open
echt, ik vind het bedroevend..
dat er zo gedacht kan worden.
zucht zucht zucht
en nee, ik zeg nu niet dat ik naar die gemeente wil of iets dergerlijks, maar laten we please waken voor heiligheid en werking van de Geest binnen alleen de ultra rechtse flank.
Maar goed ontopic:
ik heb al 4 dagen het boek Vadersliefde liggen, waarin ik wil beginnen, maar t komt r steeds niet van, en ik heb nu een poosje voor mezelf, en de boel is oke hier in huis, dus wellicht gun ik mezelf een uurtje..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Overigens wel een interessant vraagstuk: wat moet je verstaan onder 'geestelijk voedsel'? Bestaat dat wel? En als het bestaat: wat is dat dan? En staat die term in de Bijbel? Of valt het (weliswaar ter rechterzijde) onder het feit dat in de laatste dagen de mensen kittelachtig van gehoor zijn?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Het staat op meerdere plaatsen in de Bijbel. Eigenlijk overal waar Gods volk met schapen vergeleken wordt, die in een al dan niet grazige weide geleid worden.
Achtendertig nachten; Janne IJmker

mijn dochter moet het lezen voor school en ik lees mee...

mijn dochter moet het lezen voor school en ik lees mee...
-DIA-
Ik wil je graag een boek aanraden, n.a.v. de woorden die je ergens hieronder weer schreef:
En vergelijk hun spreken nu eens met je veroordelingen hierboven.
Ik wil je graag een boek aanraden, n.a.v. de woorden die je ergens hieronder weer schreef:
Ga eens lezen: De Heilige Oorlog van John Bunyan en vervolgens 'Het zien op Jezus' dor Isaac Ambrosius.-DIA- schreef:Er zullen er zijn die we er niet verwacht hadden
maal bedriegen...
wie zal het kennen...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
De eerste heb ik gelezen... De tweede heb ik goede recensies van gelden: Goede boeken!Luther schreef:-DIA-
Ik wil je graag een boek aanraden, n.a.v. de woorden die je ergens hieronder weer schreef:Ga eens lezen: De Heilige Oorlog van John Bunyan en vervolgens 'Het zien op Jezus' dor Isaac Ambrosius.-DIA- schreef:Er zullen er zijn die we er niet verwacht hadden
maal bedriegen...
wie zal het kennen...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Niet alleen lezen, maar herkauwen! Dan worden je uitsprakne misschien wat milder.-DIA- schreef:De eerste heb ik gelezen... De tweede heb ik goede recensies van gelden: Goede boeken!Luther schreef:-DIA-
Ik wil je graag een boek aanraden, n.a.v. de woorden die je ergens hieronder weer schreef:Ga eens lezen: De Heilige Oorlog van John Bunyan en vervolgens 'Het zien op Jezus' dor Isaac Ambrosius.-DIA- schreef:Er zullen er zijn die we er niet verwacht hadden
maal bedriegen...
wie zal het kennen...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Op basis van het gequote berichtje van DIA snap ik je niet zo goed Luther. Hij roept daar toch op tot zelfonderzoek? Is dat niet nodig in deze tijd? Wordt daarover niet gesproken in die boeken?Luther schreef:Niet alleen lezen, maar herkauwen! Dan worden je uitsprakne misschien wat milder.-DIA- schreef:De eerste heb ik gelezen... De tweede heb ik goede recensies van gelden: Goede boeken!Luther schreef:-DIA-
maal bedriegen...
wie zal het kennen...