Smaadheid om Christus' wil...?

raka

Re: Smaadheid om Christus' wil...?

Bericht door raka »

Zijn er eigenlijk ook nog onbekeerden hier op refoforum?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

raka schreef:Zijn er eigenlijk ook nog onbekeerden hier op refoforum?
Een rake opmerking...

Ik vrees dat er veel bekeerden zijn...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jongere

Bericht door Jongere »

Dat zou erg zijn. Toch?
Of is het tegenwoordig: Dat zou echt zijn!?

De goddeloze verlate zijn weg, en de ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere zich tot den HEERE, zo zal Hij Zich Zijner ontfermen, en tot onzen God, want Hij vergeeft menigvuldiglijk.

Verder wil ik Luther bedanken voor zijn mooie post.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Jongere schreef:
Dat zou erg zijn. Toch?
Of is het tegenwoordig: Dat zou echt zijn!?

De goddeloze verlate zijn weg, en de ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere zich tot den HEERE, zo zal Hij Zich Zijner ontfermen, en tot onzen God, want Hij vergeeft menigvuldiglijk.

Verder wil ik Luther bedanken voor zijn mooie post.
Ja dat is ook erg, alleen we zien daar de ernst niet van in,
tenzij God ons de ogen opent en wakker schudt...
Of velen denken ook bekeerd te zijn door een vreemde weg...
Democritus

Bericht door Democritus »

-DIA- schreef:
Een rake opmerking...

Om met Dr ir. Blauwendraad te zeggen: We zijn vuurbang geworden voor zelfbedrog.

Dan wil ik een andere vraag stellen: Durf jij nog onbekeerd voort te leven? Als God zich openbaart in Zijn Woord dat Hij jou en mij wil zaligmaken. Durf je dan nog een seconde onbekeerd voort te leven!

Het klinkt vaak zo rechtzinning om te zeggen: Ja het zal wel.... pas maar op dat het geen gestolen Jezus is. Vervolgens ons zelf op die manier bij Christus vandaan houden. Want we moeten ons immers eerst maar eens wat geschikter maken. Een beetje meer droefheid of ellendekennis of weet ik wat. Maar dat is ongeloof.... God voor een leugenaar houden en denken dat Zijn aanbod van genade niet welmenend is. Als JHWH (de Ik zal zijn) zegt: Komt allen tot mij die vermoeid en belast zijt want Ik zal u rust geven. Zal Hij, de Onveranderlijke en Waarmaker van Zijn Woord, dit dan niet menen?

Maar op deze wijze trachten we nog steeds iets mee te nemen en weigeren als schuld verslagen zondaar aan Christus voeten te vallen en te pleiten op Gods beloften. Het klinkt allemaal zo menselijk en zo actief... of niet! Maar ik geloof dat dit de weg is waardoor God het geloof schenkt. Ja en dan mag je het uitroepen.... Mijn Jezus Mijn Redder. En kan je God alleen maar danken dat Hij zijn genade wilde schenken en dat het werkelijk genade is. Niets van de mens erbij.

Waarom nemen we maat vooraf en zijn we vuurbang voor zelfbedrog? Laten we liever beoordelen of er vruchten van geloof en bekering zijn. Niet om elkaar de maat te nemen maar om elkaar dan in liefde te wijzen op dingen die niet kloppen. Waarom nemen we het gebod der liefde niet in acht? Waarom kunnen we niet meer zeggen: Iemand die zijn geloof belijd en er zijn geen openbare zonde bekend die mogen wij houden voor Gods kind.

Als we dan tegelijk het prediking goed laten functioneren en gehoor geven aan de oproep tot zelfonderzoek dan geloof ik dat een mens niet vuurbang hoeft te zijn voor zelfbedrog.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

En toch, vanmorgen vroeg weer scherp gesteld wat betreft deze vraag. Hoe staan wij voor God?? Als de dood dichtbij komt, hebben we dan die onvergankelijke hoop?? Of zijn we dan nog aan het redeneren en praten. Onszelf aan het rechtvaardigen dat we in ieder geval oprecht onbekeerd zijn.
We weten niet of we deze dag doorkomen, de HEERE zegt: heden... nu... Niet: morgen. Als we geen zekerheid hebben, worstel dan als een Jacob en zeg: Ik laat U niet gaan, tenzij Gij mij zegent!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Jongere schreef:Want wie begrijpt de dingen des Geestes Gods als Hij de Geest niet heeft? 'Tegenwoordig' schijnt dat haarscherp te kunnen, maar dat is een onbijbelse dwaling.
Toch merkte onze predikant wel eens op: mensen die onbekeerd kunnen ook zien wat echt is en wat niet. De voorbeelden zijn ervan bekend. Ouderling Potappel werd door iedereen geacht in het dorp (ook degenen die niet naar de kerk gingen).
freek

Bericht door freek »

Je zou het niet verwachten op een forum waarvan alle leden dit belijden:

Wat gelooft gij van de heilige algemene Christelijk Kerk?
Antw. Dat de Zone Gods uit het ganse menselijk geslacht Zich een gemeente, tot het eeuwige leven uitverkoren, door Zijn Geest en Woord, in enigheid des waren geloofs, van den beginne der wereld tot aan het einde vergadert, beschermt en onderhoudt; en dat ik daarvan een levend lidmaat ben en eeuwig zal blijven.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Erasmiaan schreef:
Jongere schreef:Want wie begrijpt de dingen des Geestes Gods als Hij de Geest niet heeft? 'Tegenwoordig' schijnt dat haarscherp te kunnen, maar dat is een onbijbelse dwaling.
Toch merkte onze predikant wel eens op: mensen die onbekeerd kunnen ook zien wat echt is en wat niet. De voorbeelden zijn ervan bekend. Ouderling Potappel werd door iedereen geacht in het dorp (ook degenen die niet naar de kerk gingen).
Dat is helemaaal waar.
Als Gods werk in een mens openbaaar komt
geeft dat vaak in- en afdruk.
Daardoor zal zelfs de wereld vaak moeten
erkennen dat zo iemand een "goed mens" is,
of ze zeggen het anders...
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
Erasmiaan schreef:
Dat is helemaaal waar.
Ik vind dat persoonlijk een bijzonder dubieus kenmerk.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
helma

Bericht door helma »

-DIA- schreef:
Erasmiaan schreef:
Dat is helemaaal waar.
De rijke jongeling was ook zo'n "goed mens"
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

-DIA schreef: Als ik het eens zeggen mag: ergens denk ik
dat een kind van God zich niet op internet zal willen begeven. Dat zegt wel iets...
Ook over mij... Ook over jou...
:oO :oO :oO
Als jij denkt dat een kind van God niet op internet hoort,
dan hoor jij er ook niet!
Laatst gewijzigd door MarthaMartha op 17 apr 2009, 09:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

-DIA- schreef:
Een rake opmerking...

Vraag mag niet zijn: zijn hier onbekeerden.. maar.. mag je onbekeerd zijn.

Ik denk dat een bekeerde in zichzelf altijd onbekeerd zal blijven, niet uit zichzelf, maar alleen door Christus.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
freek

Bericht door freek »

MarthaMartha schreef:
-DIA schreef: Als ik het eens zeggen mag: ergens denk ik
dat een kind van God zich niet op internet zal willen begeven. Dat zegt wel iets...
Ook over mij... Ook over jou...
:oO :oO :oO
Als jij denkt dat een kind van God niet op internet hoort,
dan hoor jij er ook niet!
Of het is gelijk een antwoord op de vraag van Luther.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik denk dat het beter is om dit topic te sluiten.

Wat mij betreft is alles gezegd, of beter: Is er al teveel gezegd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie