Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten..
- MarthaMartha
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten..
spagetti en sla
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
bloemkool met een sausje, aardappelen, rundervink, komkommersalade

Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
iets van kippevleugeltjes, gekookte aardappelen, rode kool.
hier hetzelfde, maar geen komkommersalade (niet aan gedacht)Kippetje schreef:bloemkool met een sausje, aardappelen, rundervink, komkommersalade

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- JolandaOudshoorn
macaroni, bloemkool hebben wij gisteren gegeten 

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik had het mezelf vanavond lekker gemaakt: gebakken aardappels met roomschnitzel(s) (5 schnitzels te verdelen over 3 personen!) en appelmoes erbij. Daarna sla met aardappelen en zoals gewoonlijk vanille vla als toetje.
Jaja, de postbode weet wel wat lekker isGijs83 schreef:Ik had het mezelf vanavond lekker gemaakt: gebakken aardappels met roomschnitzel(s) (5 schnitzels te verdelen over 3 personen!) en appelmoes erbij. Daarna sla met aardappelen en zoals gewoonlijk vanille vla als toetje.

~~Soli Deo Gloria~~
Dus na de gebakken aardappels kwamen er weer aardappelsGijs83 schreef:Ik had het mezelf vanavond lekker gemaakt: gebakken aardappels met roomschnitzel(s) (5 schnitzels te verdelen over 3 personen!) en appelmoes erbij. Daarna sla met aardappelen en zoals gewoonlijk vanille vla als toetje.

Ja, klopt, maar dat gebeurt niet zelden bij ons! Ik weet niet hoe gezond dat is. Ik ben van plan om dit gids over gezond eten die vandaag bij de Gezinsgids zat maar eens door te nemen(als ik tijd heb).Kippetje schreef:Dus na de gebakken aardappels kwamen er weer aardappelsGijs83 schreef:Ik had het mezelf vanavond lekker gemaakt: gebakken aardappels met roomschnitzel(s) (5 schnitzels te verdelen over 3 personen!) en appelmoes erbij. Daarna sla met aardappelen en zoals gewoonlijk vanille vla als toetje.
Het maakt denk ik niet uit hoeveel verschillende 'gangen' je met aardappelen vult, het gaat er, lijkt mij,om dat je per maaltijd niet de maximum benodigde hoeveelheid overschrijdt. Volgens het voedingscentrum mag een man tussen 17-50 jr ongeveer 200 gr aardappelen consumeren (al denk ik dat dit voor gebakken piepers iets lager zal zijn vanwege het vet).Gijs83 schreef:Ja, klopt, maar dat gebeurt niet zelden bij ons! Ik weet niet hoe gezond dat is. Ik ben van plan om dit gids over gezond eten die vandaag bij de Gezinsgids zat maar eens door te nemen(als ik tijd heb).Kippetje schreef:Dus na de gebakken aardappels kwamen er weer aardappelsGijs83 schreef:Ik had het mezelf vanavond lekker gemaakt: gebakken aardappels met roomschnitzel(s) (5 schnitzels te verdelen over 3 personen!) en appelmoes erbij. Daarna sla met aardappelen en zoals gewoonlijk vanille vla als toetje.
Dus dat wordt wegen !

- JolandaOudshoorn
Het hele menu lijkt mij niet zo gezond. 5 schnitzels voor 3 personenGijs83 schreef:Ja, klopt, maar dat gebeurt niet zelden bij ons! Ik weet niet hoe gezond dat is. Ik ben van plan om dit gids over gezond eten die vandaag bij de Gezinsgids zat maar eens door te nemen(als ik tijd heb).Kippetje schreef:Dus na de gebakken aardappels kwamen er weer aardappelsGijs83 schreef:Ik had het mezelf vanavond lekker gemaakt: gebakken aardappels met roomschnitzel(s) (5 schnitzels te verdelen over 3 personen!) en appelmoes erbij. Daarna sla met aardappelen en zoals gewoonlijk vanille vla als toetje.

- Wilma van den Berg
Gisteren, omdat we vreselijk haast hadden een keertje brood met soep (en voor de liefhebbers bruine bonen) gegeten met pap toe.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Lijkt me wel erg weinig 100 gr.pppd aan vlees. Ik vind best lekker, maar dat van gisteravond was een beetje veel, maar m'n zusje at niet mee. Wat is dan gezonder i.p.v. vleesJolandaOudshoorn schreef:Het hele menu lijkt mij niet zo gezond. 5 schnitzels voor 3 personenGijs83 schreef:Ja, klopt, maar dat gebeurt niet zelden bij ons! Ik weet niet hoe gezond dat is. Ik ben van plan om dit gids over gezond eten die vandaag bij de Gezinsgids zat maar eens door te nemen(als ik tijd heb).Kippetje schreef:Dus na de gebakken aardappels kwamen er weer aardappelsGijs83 schreef:Ik had het mezelf vanavond lekker gemaakt: gebakken aardappels met roomschnitzel(s) (5 schnitzels te verdelen over 3 personen!) en appelmoes erbij. Daarna sla met aardappelen en zoals gewoonlijk vanille vla als toetje.Terwijl het advies is 100gr pppd of als je het nog beter wil doen 2x80gr per week.

stoomgroenten met gewone gekookte aardappels en een stamboompje, met een mona-pudding toe
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- JolandaOudshoorn
geen vlees of vleesvervangers. overigens is het goed om meer kip (of ander gevogelte) en vis te eten dan rund of varkens. Varkensvlees moet je eigenlijk heel beperkt eten. En als je vlees eet, kanje beter kiezen voor een goed stuk vlees dan goedkoop, wat minder en vaak wat vetter vlees.Gijs83 schreef:Lijkt me wel erg weinig 100 gr.pppd aan vlees. Ik vind best lekker, maar dat van gisteravond was een beetje veel, maar m'n zusje at niet mee. Wat is dan gezonder i.p.v. vleesJolandaOudshoorn schreef:Het hele menu lijkt mij niet zo gezond. 5 schnitzels voor 3 personenGijs83 schreef:
Ja, klopt, maar dat gebeurt niet zelden bij ons! Ik weet niet hoe gezond dat is. Ik ben van plan om dit gids over gezond eten die vandaag bij de Gezinsgids zat maar eens door te nemen(als ik tijd heb).Terwijl het advies is 100gr pppd of als je het nog beter wil doen 2x80gr per week.