Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
We hadden afgelopen zondag een gastpredikante uit de PKN. Was erg fijn. Het ging over het camoufleren van een begravenis.
Lassie schreef:We hadden afgelopen zondag een gastpredikante uit de PKN. Was erg fijn. Het ging over het camoufleren van een begravenis.

Hm, ik snap totaal niet wat je bedoelt met "het camoufleren van een begrafenis". Zou je dat eens kunnen toelichten? Ik ben wel benieuwd.Lassie schreef:We hadden afgelopen zondag een gastpredikante uit de PKN. Was erg fijn. Het ging over het camoufleren van een begravenis.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Johann Gottfried Walther
Wat dacht je van de "predikante"?Marnix schreef:Hm, ik snap totaal niet wat je bedoelt met "het camoufleren van een begrafenis". Zou je dat eens kunnen toelichten? Ik ben wel benieuwd.Lassie schreef:We hadden afgelopen zondag een gastpredikante uit de PKN. Was erg fijn. Het ging over het camoufleren van een begravenis.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
zodra de preek online komt te staan dan laat ik jullie de link weten.
Wat heeft dat er nou mee te maken? Ik vroeg naar de inhoud van de prediking.Johann Gottfried Walther schreef:Wat dacht je van de "predikante"?Marnix schreef:Hm, ik snap totaal niet wat je bedoelt met "het camoufleren van een begrafenis". Zou je dat eens kunnen toelichten? Ik ben wel benieuwd.Lassie schreef:We hadden afgelopen zondag een gastpredikante uit de PKN. Was erg fijn. Het ging over het camoufleren van een begravenis.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Johann Gottfried Walther
Foutje, had even wat te snel gelezen, en niet goed gekeken, dacht dat je ergens anders op reageerde.Marnix schreef:Wat heeft dat er nou mee te maken? Ik vroeg naar de inhoud van de prediking.Johann Gottfried Walther schreef:Wat dacht je van de "predikante"?Marnix schreef:Hm, ik snap totaal niet wat je bedoelt met "het camoufleren van een begrafenis". Zou je dat eens kunnen toelichten? Ik ben wel benieuwd.Lassie schreef:We hadden afgelopen zondag een gastpredikante uit de PKN. Was erg fijn. Het ging over het camoufleren van een begravenis.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik snap het. Maakt niet uit!
afgelopen zondagavond hadden wij een preek over Mij dorst.
erg mooi/ bemoedigend enz..
als ik wat tijd heb, zal ik er nog eea van posten.
erg mooi/ bemoedigend enz..
als ik wat tijd heb, zal ik er nog eea van posten.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Wilma van den Berg
Vanavond een preek over de begrafenis van de Heere Jezus door Jozef en Nicodemus wat sprak van geloof, hoop en liefde.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Vanavond ging het over de rijkelijke genade die in Jezus bloed over de aarde stroomde. Dat de zonden ons willen doen laten verzinken er in maar de Heilige Geest ons daarvoor behoed, Dat Jezus aan de deur klopt en wij de deur open moeten doen.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
-
Erg arminiaans, ik was er uit gelopen, ik wil niet lastig gevallen worden met een "ander evangelie".Lapressa schreef:Vanavond ging het over de rijkelijke genade die in Jezus bloed over de aarde stroomde. Dat de zonden ons willen doen laten verzinken er in maar de Heilige Geest ons daarvoor behoed, Dat Jezus aan de deur klopt en wij de deur open moeten doen.
Alexander CD schreef:Erg arminiaans, ik was er uit gelopen, ik wil niet lastig gevallen worden met een "ander evangelie".Lapressa schreef:Vanavond ging het over de rijkelijke genade die in Jezus bloed over de aarde stroomde. Dat de zonden ons willen doen laten verzinken er in maar de Heilige Geest ons daarvoor behoed, Dat Jezus aan de deur klopt en wij de deur open moeten doen.

Laat jij de deur maar lekker dicht, hoor.Alexander CD schreef:Erg arminiaans, ik was er uit gelopen, ik wil niet lastig gevallen worden met een "ander evangelie".Lapressa schreef:Vanavond ging het over de rijkelijke genade die in Jezus bloed over de aarde stroomde. Dat de zonden ons willen doen laten verzinken er in maar de Heilige Geest ons daarvoor behoed, Dat Jezus aan de deur klopt en wij de deur open moeten doen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gooi de Dordtse Leerregels ook maar weg, hoor.refo schreef:Laat jij de deur maar lekker dicht, hoor.Alexander CD schreef:Erg arminiaans, ik was er uit gelopen, ik wil niet lastig gevallen worden met een "ander evangelie".Lapressa schreef:Vanavond ging het over de rijkelijke genade die in Jezus bloed over de aarde stroomde. Dat de zonden ons willen doen laten verzinken er in maar de Heilige Geest ons daarvoor behoed, Dat Jezus aan de deur klopt en wij de deur open moeten doen.