Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [5]

Wilma van den Berg

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [5]

Bericht door Wilma van den Berg »

Een onverwachte geweldige verrassing (ik weet het, het is dubbelop, maar ik heb het echt als iets heel bijzonders ervaren!) :love
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Lassie

Bericht door Lassie »

5 euro, lag zomaar op straat. :yahoo
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lassie schreef:5 euro, lag zomaar op straat. :yahoo
leuk!! Dat is nig eens een meevaller. Maar moet je zoiets niet aangeven bij de politie??
Ik weet, mijn Verlosser leeft
helma

Bericht door helma »

t geld ligt voor t oprapen, je moet het maar zien :)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Echt te gek zo duur! Maar dan gratis, ja dan zo ik er een keer van genieten! Komt mijn collega 's-morgens bij jullie? Ik heb begrepen dat ze vanmorgen op tijd alles gesorteerd hadden! Helaas voor deze postbode stonden zijn tassen niet op de juiste plaats dan scheelde hem een kwartier :cry
Echt te gek zo duur?
Gijs, weet je hoeveel mensen daar aan het werk zijn? Allemaal HBO'ers. Reken maar eens uit wat dat kost.
Nou, Gabriëlle, geniet ervan!
Ja, dat zal best, maar moet de concertbezoeker daar allemaal voor opdraaien. Laten ze daar flinke subsidie instoppen i.p.v. van alles richting sport te smijten of laten de hoge heren met de hoge bonussen een duit in het zakje doen!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Echt te gek zo duur! Maar dan gratis, ja dan zo ik er een keer van genieten! Komt mijn collega 's-morgens bij jullie? Ik heb begrepen dat ze vanmorgen op tijd alles gesorteerd hadden! Helaas voor deze postbode stonden zijn tassen niet op de juiste plaats dan scheelde hem een kwartier :cry
Echt te gek zo duur?
Gijs, weet je hoeveel mensen daar aan het werk zijn? Allemaal HBO'ers. Reken maar eens uit wat dat kost.
Nou, Gabriëlle, geniet ervan!
Ja, dat zal best, maar moet de concertbezoeker daar allemaal voor opdraaien. Laten ze daar flinke subsidie instoppen i.p.v. van alles richting sport te smijten of laten de hoge heren met de hoge bonussen een duit in het zakje doen!
Reactie van Ton Koopman t.a.v. het annuleren van de Matthäus Passion-tournee

Bussum, 26 januari 2009

Amsterdam Baroque Orchestra & Choir met Ton Koopman schrapt, gedwongen door subsidiestop, Mattheus Passie
Een Europese tournee van het Amsterdam Baroque Orchestra & Choir (ABO&C) met de Mattheus Passie van J.S.Bach is definitief afgelast. Op 1 april zou deze productie onder leiding van zijn oprichter en dirigent Ton Koopman van start gaan met een uitvoering in het uitverkochte Concertgebouw in Amsterdam. Hierna stonden uitvoeringen in Duitsland, Spanje en Italië gepland.

Ton Koopman:
"Dit is natuurlijk het ergste wat alle betrokken musici als ook vele, zeer vele muziekliefhebbers kan overkomen. Het is een ramp.
Tengevolge van de internationale kredietcrisis haakte eerst een Nederlandse sponsor, goed voor twee concerten, af.
De grote, acute problemen om de finaniering van de Mattheus Passie in Spanje rond te krijgen, dat dreef de problemen echt over de rand.
Toen de meeste zalen in Italië accepteerden dat wij in plaats van de Mattheus Passie de Johannes Passie wilden doen, toen stapte een Duitse barokorkest, met subsidie, in dat gat en de nam de Mattheus concerten over.

Normaal gesproken had het ABO&C in zo'n noodsituatie een verleende overheidssubsidie kunnen aanwenden om zo'n acuut ontstaan financieel gat, zelfs op deze korte termijn, te dichten. Maar dit kan niet gebeuren omdat ons vorig jaar een meerjarige overheidssubsidie is ontzegd.
Ik wijt het gedwongen afzeggen van de Mattheustournee dan ook regelrecht aan het besluit van het nieuwe overheidsfonds voor de podiumkunsten om ons deze subsidie te weigeren. Dit gebeurde niet om artistiek-inhoudelijke redenen, maar om zuiver bureaucratische.

Particuliere steun
Ik roep vermogende klassieke muziekliefhebbers op om ons, die door de Nederlandse staat in de steek zijn gelaten, te helpen. Het gaat niet om een groot financieel gat in onze jaarbegroting. Het overgrote deel daarvan weten wij namelijk zelf in te verdienen. Het ABO&C bedreef cultureel ondernemerschap al ver voordat dit in Den Haag ontdekt werd.
Maar zonder een zekere financiële basissteun is o.a. het draaiende houden van de noodzakelijk organisatie van het ensemble ondoenlijk.
Nu draait dit nog op de inzet van het stichtingsbestuur van het ABO&C zelf en op de inzet van enkele ongelofelijk gemotiveerde medewerkers van mijzelf.

Dit kan echter niet oneindig voortduren. We hebben hulp nodig"
~~Soli Deo Gloria~~
henriët

Bericht door henriët »

gigantische knallende hoofdpijn, ik kan gewoon niet meer nadenken, lezen en typen,
dus wens ik jullie allen een goede nacht en tot DV
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

henriët schreef:gigantische knallende hoofdpijn, ik kan gewoon niet meer nadenken, lezen en typen,
Dat zijn dashbordlampjes, henriët!
Neem ze serieus en wees daarin radicaal: Een week de PC uit bijvoorbeeld ... :oO
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lassie

Bericht door Lassie »

JolandaOudshoorn schreef:
leuk!! Dat is nig eens een meevaller. Maar moet je zoiets niet aangeven bij de politie??
5 euro?

kijk als het nou 50 euro was dan had ik het zeker aan gegeven bij de politie. Maar 5 euro.
henriët

Bericht door henriët »

Luther schreef:
henriët schreef:gigantische knallende hoofdpijn, ik kan gewoon niet meer nadenken, lezen en typen,
Dat zijn dashbordlampjes, henriët!
Neem ze serieus en wees daarin radicaal: Een week de PC uit bijvoorbeeld ... :oO
IEKS.
:bobo
:oO :oO :oO
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lapressa

Bericht door Lapressa »

mijn laatste aanwinst is een goede dienst waar we met 25 mensen uit verschillende kerkgenootschappen naar toe zijn gegaan gisteren. De eenheid die ervaren is, het wegvallen van kerkmuren is echt super!!
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lapressa schreef:mijn laatste aanwinst is een goede dienst waar we met 25 mensen uit verschillende kerkgenootschappen naar toe zijn gegaan gisteren. De eenheid die ervaren is, het wegvallen van kerkmuren is echt super!!
Fijn!! Dan weet je wat ook al weer bedoelt wordt met de gemeenschap der heiligen :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Inderdaad. Als je dat ook een keer werkelijk hebt mogen proeven, dan smaakt dat absoluut naar meer.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Lassie

Bericht door Lassie »

Lapressa schreef:mijn laatste aanwinst is een goede dienst waar we met 25 mensen uit verschillende kerkgenootschappen naar toe zijn gegaan gisteren. De eenheid die ervaren is, het wegvallen van kerkmuren is echt super!!
zelfs ook nog mensen die helemaal niet gelovig zijn. ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lassie schreef:
zelfs ook nog mensen die helemaal niet gelovig zijn. ;)
:oO
Gesloten