Kan alleen niet verstaan wat ze zingen.Johann Gottfried Walther schreef:http://www.dewoesteweg.nl/bijbelse-lofd ... de-psalmen
Buiten de dingen die DJK schrijft staan er nog zeker wel lezenswaardige dingen op deze site.
Welke muziek beluister je nu? [6]
Re: Welke muziek beluister je nu? [6]
Inderdaad...Hendrikus schreef:Verklaar u naderJolandaOudshoorn schreef:Maar om het goed te kunnen is les toch wel een aanrader. Meer als piano, orgel, gitaar etc.
JolandaOudshoorn schreef:Geweldig!! Ik wil ook nog eens een viool aanschaffen om daarop te kunnen "zagen" Ik moet zeggen dat het makkelijker is, dan vaak wordt gezegd. Zonder les kan je best een melodietje eruit vogelen.
Maar om het goed te kunnen is les toch wel een aanrader. Meer als piano, orgel, gitaar etc.

Itzhak Perlman schreef:Compare how long it takes a beginner to make a decent sound on the piano with how long it takes a beginner to make a decent sound on the violin. It's no comparison!

wim schreef:Itzhak Perlman schreef:Compare how long it takes a beginner to make a decent sound on the piano with how long it takes a beginner to make a decent sound on the violin. It's no comparison!

- JolandaOudshoorn
1 toon= 1 toets.Hendrikus schreef:Verklaar u naderJolandaOudshoorn schreef:Maar om het goed te kunnen is les toch wel een aanrader. Meer als piano, orgel, gitaar etc.
bij een viool moet je kunnen "horen" of je de juiste toon heb.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
- JolandaOudshoorn
wim schreef:Itzhak Perlman schreef:Compare how long it takes a beginner to make a decent sound on the piano with how long it takes a beginner to make a decent sound on the violin. It's no comparison!

Hoe langer je speelt hoe moeilijker het wordt om een simpel melodietje te spelen.JolandaOudshoorn schreef:Ik wil ook nog eens een viool aanschaffen om daarop te kunnen "zagen" Ik moet zeggen dat het makkelijker is, dan vaak wordt gezegd. Zonder les kan je best een melodietje eruit vogelen.
Zonder les spelen is voor geen enkel instrument aan te bevelen. Afleren van verkeerd aangeleerde technieken is namelijk erg lastig en kost onevenredig veel tijd.
- JolandaOudshoorn
Tja, ach... les kost ook tijd en zolang je het voor de lol doet en niemand anders kwelt dan je huisgenotenwim schreef:Hoe langer je speelt hoe moeilijker het wordt om een simpel melodietje te spelen.JolandaOudshoorn schreef:Ik wil ook nog eens een viool aanschaffen om daarop te kunnen "zagen" Ik moet zeggen dat het makkelijker is, dan vaak wordt gezegd. Zonder les kan je best een melodietje eruit vogelen.
Zonder les spelen is voor geen enkel instrument aan te bevelen. Afleren van verkeerd aangeleerde technieken is namelijk erg lastig en kost onevenredig veel tijd.

Hoezo, superknap??
Luister maar eens naar dit 5 jarige meisje................
http://www.youtube.com/watch?v=s7ILP7bbd-g
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Dat is ook mijn bezwaar tegen al die beunhazerij.wim schreef:Hoe langer je speelt hoe moeilijker het wordt om een simpel melodietje te spelen.JolandaOudshoorn schreef:Ik wil ook nog eens een viool aanschaffen om daarop te kunnen "zagen" Ik moet zeggen dat het makkelijker is, dan vaak wordt gezegd. Zonder les kan je best een melodietje eruit vogelen.
Uiteindelijk kom je toch bij een echte docent terecht, en dan is het frustrerend voor de docent (puin ruimen is niet leuk) en nog veel frustrerender voor de leerling (die meende al aardig te kunnen spelen, maar die nu van alles moet afleren en 't gevoel heeft dat 'ie zowat niks kan...)
~~Soli Deo Gloria~~
Zijn trouw.
De radio staat hier aan..