Debat "De intolerante Calvijn" live op refdag

Plaats reactie
hans123

Debat "De intolerante Calvijn" live op refdag

Bericht door hans123 »

De tweede Calvijndebatavond over de intolerante Calvijn is dinsdag vanaf 20 uur live te volgen op deze site. Sprekers zijn dr. B.J. Spruyt, mr. C.G. van der Staaij, drs. E.E. Wiegman-van Meppelen Scheppink en dr. P.G.C. van Schie.

Woensdag is er een samenvatting van de avond te bekijken.

De volgende twee avonden gaan over de stoere Calvijn (23 maart, Groningen) en de twijfelende Calvijn (31 maart, Enschede). Kaarten zijn hier gratis te bestellen.

De debatten worden georganiseerd door het Instituut voor Reformatieonderzoek in samenwerking met het Reformatorisch Dagblad en het Nederlands Dagblad.

Bron: refdag.nl
henriët

Re: Debat "De intolerante Calvijn" live op refdag

Bericht door henriët »

en wat wil je hier nu verder mee op rf?? dat is nog even niet duidelijk..
zoek je vervoer?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:en wat wil je hier nu verder mee op rf?? dat is nog even niet duidelijk..
zoek je vervoer?
:haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

henriët schreef:en wat wil je hier nu verder mee op rf?? dat is nog even niet duidelijk..
zoek je vervoer?
op die tandemmotor, denk ik
~~Soli Deo Gloria~~
zusterelly

Bericht door zusterelly »

:haha Ja ik moest er wel even om lachen maar toch...... :blush
Ik weet ook niet wat hans met dit topic wil. Mogelijk alleen informatievoorziening. Net zoals het topic beroepingswerk. Ook dat heeft geen enkel doel dan alleen informatievoorziening.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

zusterelly schreef::haha Ja ik moest er wel even om lachen maar toch...... :blush
Ik weet ook niet wat hans met dit topic wil. Mogelijk alleen informatievoorziening. Net zoals het topic beroepingswerk. Ook dat heeft geen enkel doel dan alleen informatievoorziening.
Je hoeft toch niet altijd te discussieren :quoi
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Gijs83 schreef:
zusterelly schreef::haha Ja ik moest er wel even om lachen maar toch...... :blush
Je hoeft toch niet altijd te discussieren :quoi
mm ik was niet duidelijk... (ik reageerde met mijn :haha op de postings van henriët, MM, Hendrikus)
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
jvdg

Bericht door jvdg »

3e Calvijndebat via Kerknieuws te volgen

MA 23 mrt 2009 | 12.17
Vanavond zullen vanaf 20.00 uur vier sprekers in de Martinikerk in Groningen met elkaar in debat gaan over de 'stoere Calvijn'. Het derde nationale Calvijndebat zal live te volgen zijn via kerknieuws.nl.

De aanwezige sprekers zijn: mr. J.P.H. Donner, prof. dr. G. Harinck, ir. B.J. van der Vlies en mw. A. Amelink. Prof. dr. H.J. Selderhuis zal het debat leiden.

Deze debatavond is de derde van de vier nationale Calvijndebatten die in het kader van het Calvijnjaar 2009 verspreid over Nederland gehouden worden. De eerste debatavond vond in de Radboud Universiteit in Nijmegen plaats (3 maart) en ging over de 'katholieke Calvijn'. Op 17 maart werd er in de Erasmus Universiteit in Rotterdam gedebatteerd over de 'intolerante Calvijn'. Ook deze debatten waren live te volgen via kerknieuws.nl en werden elk door zo’n 5000 mensen bekeken.

Bron: IKON-E.J Tillema
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Even een reactie over de avonden: ik vind de avonden buitengewoon interessant, gisteravond vond ik de minste. De vorige keren waren er ook echt niet calvinisten aan het woord en dat maakt de zaak levendig.
Ik hoop volgende week weer te gaan, in de zaal is toch mooier dan via een schermpje.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Toeschouwer schreef:Even een reactie over de avonden: ik vind de avonden buitengewoon interessant, gisteravond vond ik de minste. De vorige keren waren er ook echt niet calvinisten aan het woord en dat maakt de zaak levendig.
Ik hoop volgende week weer te gaan, in de zaal is toch mooier dan via een schermpje.
Volgende week in Enschede toch? Met o.a.Prof.v/d Meiden en Ds.Meeuse. Lijkt me best interessant wat die te zeggen hebben(en vooral tegenover elkaar!), maar het is volgens mij op dinsdagavond en dan kan ik niet. Prof.v/d Meiden woont in Nijverdal en in de tijd dat ik in Nijverdal bij de post werkte(een paar jaar terug) mocht ik de post bij hem bezorgen in het 'eerwaarde' Capittelgoed, waar nog 3 riante villa's meer stonden!
freek

Bericht door freek »

Gijs83 schreef:
Toeschouwer schreef:Even een reactie over de avonden: ik vind de avonden buitengewoon interessant, gisteravond vond ik de minste. De vorige keren waren er ook echt niet calvinisten aan het woord en dat maakt de zaak levendig.
Volgende week in Enschede toch? Met o.a.Prof.v/d Meiden en Ds.Meeuse. Lijkt me best interessant wat die te zeggen hebben(en vooral tegenover elkaar!), maar het is volgens mij op dinsdagavond en dan kan ik niet. Prof.v/d Meiden woont in Nijverdal en in de tijd dat ik in Nijverdal bij de post werkte(een paar jaar terug) mocht ik de post bij hem bezorgen in het 'eerwaarde' Capittelgoed, waar nog 3 riante villa's meer stonden!
Jammer dat het zo ver weg is, maar ik zou graag naar deze lezing gaan.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:
Volgende week in Enschede toch? Met o.a.Prof.v/d Meiden en Ds.Meeuse. Lijkt me best interessant wat die te zeggen hebben(en vooral tegenover elkaar!), !
http://www.nd.nl/artikelen/2009/april/0 ... de-calvijn

hier te bekijken
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie