Nieuw van de JBGG

Tiberius
Administrator

Re: Nieuw van de JBGG

Bericht door Tiberius »

Wilma van den Berg schreef:Kijk voor meer info op ww.jbgg.nl
Meer info van de site gekopieerd:
www.jbgg.nl schreef:WIE ZIJN WIJ?

Zin-in is een initiatief van de Jeugdbond voor +21 jongeren. Achter Zin-in staat een enthousiaste commissie die activiteiten en thema-avonden gaat organiseren. Dit sluit aan bij de behoefte van veel 21+ jongeren om elkaar te ontmoeten en samen aan bezinning te doen.

Zin-in bevindt zich nog in de startfase. Binnenkort verschijnt er een eigen website.

ACTIVITEITEN

Als thuisbasis voor Zin-in is gekozen voor Gouda.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Wat een onzin allemaal, die kritiek en opmerkingen alsof het allemaal nieuw is.
De JBGG heeft al jaren veel georganiseerd voor jongeren.
Als je denkt aan allerlei bijeenkomsten als districtsavonden, bondsdagen , thema-avonden, ondersteuning van het jeugdwerk .
Veel kerkenraden zijn benaderd en gestimuleerd en geholpen om jeugdwerk gestalte te geven in de plaatselijke gemeenten.
Door de JBGG worden lezingen gegeven op gemeenteavonden over verschillende ook actuele onderwerpen op een aansprekende en pakkende wijze.
Op verschillende synodes is heel positief over al dit werk gesproken.

En nu doen we allemaal of er iets nieuws uit de lucht komt vallen.

Het past precies in alle activiteiten die de JB al biedt voor jongeren , niets meer en ook niets minder.
Als iemand die zich niet meer thuis voelt binnen de GG op een neerbuigende wijze spreekt over dit soort initiatieven, kan ik reacties als van BJD helemaal begrijpen.
Kritiek mag, zeker als het opbouwend is, maar soms lijkt het spreken over de GG, waar het dan ook over gaat, wel te werken als een rode lap op een stier.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wilhelm schreef:Wat een onzin allemaal, die kritiek en opmerkingen alsof het allemaal nieuw is.
De JBGG heeft al jaren veel georganiseerd voor jongeren.
Als je denkt aan allerlei bijeenkomsten als districtsavonden, bondsdagen , thema-avonden, ondersteuning van het jeugdwerk .
Veel kerkenraden zijn benaderd en gestimuleerd en geholpen om jeugdwerk gestalte te geven in de plaatselijke gemeenten.
Door de JBGG worden lezingen gegeven op gemeenteavonden over verschillende ook actuele onderwerpen op een aansprekende en pakkende wijze.
Op verschillende synodes is heel positief over al dit werk gesproken.

En nu doen we allemaal of er iets nieuws uit de lucht komt vallen.

Het past precies in alle activiteiten die de JB al biedt voor jongeren , niets meer en ook niets minder.
Als iemand die zich niet meer thuis voelt binnen de GG op een neerbuigende wijze spreekt over dit soort initiatieven, kan ik reacties als van BJD helemaal begrijpen.
Kritiek mag, zeker als het opbouwend is, maar soms lijkt het spreken over de GG, waar het dan ook over gaat, wel te werken als een rode lap op een stier.
Ik ben als kind opgeroeit in de GG. Leuk, allerlei activiteiten voor de jeugd, kinderclub, jeugdclub, bondsdagen, strandwandelingen. Ik kon bijna niet wachten totdat ik oud genoeg was om mee te doen.
Totdat we hervormd werden. Saai!! Er was helemaal niets georganiseerd voor de jeugd. Uiteindelijk toch nog een duffe knapen en meisjesvereniging, een jeugdvereniging die eigenlijk alleen geschikt was voor mensen die studeerden, meer een studievereniging... poeh... geef mij de GG maar, daar was nog eens wat te beleven!!
Nu zit ik in een hervormde gemeente die qua jeugdwerk ongeveer hetzelfde doet als de GG van mijn kinderjaren.

Ik bedoel dit te zeggen: het ligt er maar aan in welke plaatselijke gemeente je zit!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:Het eerste (van die kudde kalveren en spionerende ouderlingen, etc) kan ik niet helemaal meemaken. Maar ik heb hier al vaker begrepen, dat er een significant verschil bestaat tussen de gemeenten in het westen en die in het oosten.
Klopt ja. Maak van oosten maar "Veluwe en oosten".
Wilhelm schreef:Veel kerkenraden zijn benaderd en gestimuleerd en geholpen om jeugdwerk gestalte te geven in de plaatselijke gemeenten.
Klopt ook. Maar niet alle kerkenraden willen. Helaas zijn er gemeenten waar zo goed als niets te beleven valt.
Wilhelm schreef:Kritiek mag, zeker als het opbouwend is, maar soms lijkt het spreken over de GG, waar het dan ook over gaat, wel te werken als een rode lap op een stier.
Is ook waar. Wel schiet de GG erg vaak in een verdedigende houding, al dan niet slachtofferig.
memento

Bericht door memento »

Mister schreef:
Tiberius schreef:Het eerste (van die kudde kalveren en spionerende ouderlingen, etc) kan ik niet helemaal meemaken. Maar ik heb hier al vaker begrepen, dat er een significant verschil bestaat tussen de gemeenten in het westen en die in het oosten.
Klopt ja. Maak van oosten maar "Veluwe en oosten".
Wilhelm schreef:Veel kerkenraden zijn benaderd en gestimuleerd en geholpen om jeugdwerk gestalte te geven in de plaatselijke gemeenten.
Klopt ook. Maar niet alle kerkenraden willen. Helaas zijn er gemeenten waar zo goed als niets te beleven valt.
Zonder alle kritiek goed te keuren, moeten we wel nuchter zijn, en constateren dat dingen als HeartCry begonnen zijn op plaatsen waar niets was, en nu vaak nog steeds niets/weinig is. Vaak de plaatsen waar de JBGG weinig tot geen invloed heeft, ja soms zelfs verdacht gemaakt wordt...

Zoals Mister terecht stelt: Er is soms een grote kloof tussen Veluwe en Oosten, en het Westen. Een kloof waarvan ik vrees dat veel mensen zich niet half bewust zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:Maak van oosten maar "Veluwe en oosten".
Alles voorbij Gorinchem is voor ons "het oosten": het nabije oosten, midden oosten of verre oosten. :)
freek

Bericht door freek »

Zo is dat; alles ten westen van Gorinchem valt onder de beschaafde wereld. Alles ten oosten niet meer :yahoo
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

memento schreef:Zoals Mister terecht stelt: Er is soms een grote kloof tussen Veluwe en Oosten, en het Westen. Een kloof waarvan ik vrees dat veel mensen zich niet half bewust zijn.
Gelukkig laat Hendrikus ons nooit lang in het ongewisse over de misstanden aan gene zijde van de kloof.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Tiberius schreef:
Alles voorbij Gorinchem is voor ons "het oosten": het nabije oosten, midden oosten of verre oosten. :)
Hier Rijssen hebben sommige mensen het al over "het westen" als ze over de andere kant van de IJssel praten. Dus dan ligt Apeldoorn bv. in het "het westen". Dat vind ik altijd maar een rare redenering. Ik vind in ieder geval Gelderland nog wel "het oosten". Maar ben een beetje off-topic.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:
Tiberius schreef:
Hier Rijssen hebben sommige mensen het al over "het westen" als ze over de andere kant van de IJssel praten. Dus dan ligt Apeldoorn bv. in het "het westen". Dat vind ik altijd maar een rare redenering. Ik vind in ieder geval Gelderland nog wel "het oosten". Maar ben een beetje off-topic.
Rijssen ligt in ieder geval in het oosten :haha
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef: Rijssen ligt in ieder geval in het oosten :haha
Ook wel eens de "Wijzen uit het Oosten" genoemd!!! M'n moeder zat voor haar trouwen op een koor en toen ze eens te laat waren op een Bondsdag vd zangverenigingen van de Ger.Gem. noemde de toenmalige voorzitter Ds.N.W.Schreuder(Goes) hen zo!!!
jvdg

Bericht door jvdg »

Gijs83 schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Rijssen ligt in ieder geval in het oosten :haha
Ook wel eens de "Wijzen uit het Oosten" genoemd!!! M'n moeder zat voor haar trouwen op een koor en toen ze eens te laat waren op een Bondsdag vd zangverenigingen van de Ger.Gem. noemde de toenmalige voorzitter Ds.N.W.Schreuder(Goes) hen zo!!!
Dus deze predikant zei in feite: Vele laatsten zullen de eerste zijn......
In deze situatie vind ik dit inlegkunde. :)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
memento schreef:Zoals Mister terecht stelt: Er is soms een grote kloof tussen Veluwe en Oosten, en het Westen. Een kloof waarvan ik vrees dat veel mensen zich niet half bewust zijn.
Gelukkig laat Hendrikus ons nooit lang in het ongewisse over de misstanden aan gene zijde van de kloof.
:nonnon je moest eens weten wat ik allemaal maar wijselijk vóór me houd :jongle
~~Soli Deo Gloria~~
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
:yahoo :super :super (Pred. 9)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
Was er pas niet een forummer met een mooie uitspraak hierover?? :haha :haha
Plaats reactie