Nieuw van de JBGG

freek

Re: Nieuw van de JBGG

Bericht door freek »

memento schreef:
freek schreef:
memento schreef:
Gian schreef:Het initiatief is uiteraard heel erg goed.
Het motief is waarschijnlijk de jeugd binnen eigen muren te houden.
Daar heb ik wat vraagtekens bij.
Misschien komt er in de toekomst een samenwerking met de HHJO en LCJ...
Ik hoop dat er ook samenwerking komt met de JBGG en de HGJB.
Ik niet. Ik vindt de HGJB ver van de gereformeerde gezindte afstaan, als je ziet wat voor muziek etc ze soms bij hun activiteiten betrekken. Zie bv een nummer van een band die de HGJB uitnodigd op hun nieuwe jongeren-tour: http://www.youtube.com/watch?v=XbN9ghgh ... re=related
Dat is voor mij geen reden om hen af te schrijven.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Tiberius schreef:
memento schreef:
Gian schreef:Het initiatief is uiteraard heel erg goed.
Het motief is waarschijnlijk de jeugd binnen eigen muren te houden.
Daar heb ik wat vraagtekens bij.
Misschien komt er in de toekomst een samenwerking met de HHJO en LCJ...
Die kans zit er in de nabije toekomst wel in, ja.

Samenwerking met de HGJB zal inderdaad niets worden, vanwege wat je zelf al zegt: te ver van de gereformeerde gezindte afstaan.

Zijn er vanuit de HHJO nog wel contacten met de JBGG ?
Ik meen dat die er wel geweest zijn, maar daar hoor je helaas niets meer over.
memento

Bericht door memento »

freek schreef:
memento schreef: Ik niet. Ik vindt de HGJB ver van de gereformeerde gezindte afstaan, als je ziet wat voor muziek etc ze soms bij hun activiteiten betrekken. Zie bv een nummer van een band die de HGJB uitnodigd op hun nieuwe jongeren-tour: http://www.youtube.com/watch?v=XbN9ghgh ... re=related
Aangeven dat samenwerking niet waarschijnlijk, en zelfs ongewenst is, is nog wat anders dan afschrijven...
freek

Bericht door freek »

memento schreef:
freek schreef:
memento schreef: Ik niet. Ik vindt de HGJB ver van de gereformeerde gezindte afstaan, als je ziet wat voor muziek etc ze soms bij hun activiteiten betrekken. Zie bv een nummer van een band die de HGJB uitnodigd op hun nieuwe jongeren-tour: http://www.youtube.com/watch?v=XbN9ghgh ... re=related
Aangeven dat samenwerking niet waarschijnlijk, en zelfs ongewenst is, is nog wat anders dan afschrijven...
In theorie niet. In de praktijk komt het op hetzelfde neer.
BJD

Bericht door BJD »

Hendrikus schreef:Ach, ik heb veel te veel meegemaakt als het erom gaat hoe er vanuit de GG werd gehandeld met jongeren die naar jongerenavonden gingen. Ouderlingen die stonden te spioneren wie van hun schaapjes bij zo'n verderfelijke gelegenheid naar binnen gingen (ja, een bijeenkomst rondom het Woord!), en die dan vervolgens huisbezoek kregen.
We lezen hier de pleidooien van Tiberius, het moet allemaal binnen de eigen gemeente.
En nou komt de jubuguggu met jongerenavonden!
't Zal wel voortschrijdend inzicht zijn. Maar wat is er in het voortraject al een schade aangericht.... :bobo
iets wat gefrustreerd? ;( Mocht je er niet orgelspelen ofzo :nananere
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

BJD schreef:
Hendrikus schreef:Ach, ik heb veel te veel meegemaakt als het erom gaat hoe er vanuit de GG werd gehandeld met jongeren die naar jongerenavonden gingen. Ouderlingen die stonden te spioneren wie van hun schaapjes bij zo'n verderfelijke gelegenheid naar binnen gingen (ja, een bijeenkomst rondom het Woord!), en die dan vervolgens huisbezoek kregen.
We lezen hier de pleidooien van Tiberius, het moet allemaal binnen de eigen gemeente.
't Zal wel voortschrijdend inzicht zijn. Maar wat is er in het voortraject al een schade aangericht.... :bobo
je kunt ook enige frustraties hebben die terecht zijn! :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

ik geloof niet zo dat het een concurrentie is van Jijdaar
dan hadden ze de leeftijd jonger moeten nemen

het is pas vanaf 21 jaar, dan zijn de jongeren toch wel gevormd...
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik niet. Ik vindt de HGJB ver van de gereformeerde gezindte afstaan, als je ziet wat voor muziek etc ze soms bij hun activiteiten betrekken. Zie bv een nummer van een band die de HGJB uitnodigd op hun nieuwe jongeren-tour: http://www.youtube.com/watch?v=XbN9ghgh ... re=related
Volgens mij is die band zelfs ontstaan vanuit de HGJB. De tekst is trouwens volgens mij wel refo-proof.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

helma schreef:ik geloof niet zo dat het een concurrentie is van Jijdaar

Daar had ik helemaal over heen gelezen. Jammer dat het niet voor jonger dan 21 is. Blijft er nog een grote uitdaging liggen... ;)
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Mister schreef:

Daar had ik helemaal over heen gelezen. Jammer dat het niet voor jonger dan 21 is. Blijft er nog een grote uitdaging liggen... ;)
volgens mij ben je met de leeftijdsgrens van minimaal 21 jaar helemaal mis.
je zou vooral de jongeren van een jaar of 16 17 moeten hebben. Die beginnen met uitgaan zal k maar zeggen.
jeugd die gewend is naar refocafé's ed. te gaan , krijg je niet op zo'n avond.....(jammergenoeg)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gabrielle schreef:
Mister schreef:

volgens mij ben je met de leeftijdsgrens van minimaal 21 jaar helemaal mis.
je zou vooral de jongeren van een jaar of 16 17 moeten hebben. Die beginnen met uitgaan zal k maar zeggen.
jeugd die gewend is naar refocafé's ed. te gaan , krijg je niet op zo'n avond.....(jammergenoeg)
Precies wat ik bedoel. Alleen moet je proberen positief te blijven denken. Fijn dat deze ontwikkeling er is. Op naar de volgende...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

MarthaMartha schreef:
BJD schreef:
Sowieso is het wel lekker makkelijk om, als iemand kritisch reageert en je hebt geen inhoudelijk antwoord, te roepen: je bent gewoon gefrustreerd.
En ik snap best dat mijn reactie daar enige aanleiding toe gaf.
En ik snap ook best dat het voor de JBGG een hele stap is die men nu zet.
Maar het blijft een beetje wrang dat men de put pas gaat dempen nadat er een hele kudde kalveren verdronken is. En dát heb ik van heel nabij zien gebeuren.
Maar - laten we hopen dat het inderdaad tot zegen zal zijn voor de huidige jongeren.
Laatst gewijzigd door Hendrikus op 14 mar 2009, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
~~Soli Deo Gloria~~
jvdg

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:Maar het blijft een beetje wrang dat men de put pas gaat delven nadat er een hele kudde kalveren verdronken is. En dát heb ik van heel nabij zien gebeuren.
Maar - laten we hopen dat het inderdaad tot zegen zal zijn voor de huidige jongeren.
Tuurlijk is het wrang als je dit ervaart.
Maar dat is geen reden om kritiek te hebben als men alsnog de put delgt.
Beter laat dan nooit.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:
MarthaMartha schreef:
BJD schreef:
Sowieso is het wel lekker makkelijk om, als iemand kritisch reageert en je hebt geen inhoudelijk antwoord, te roepen: je bent gewoon gefrustreerd.
En ik snap best dat mijn reactie daar enige aanleiding toe gaf.
En ik snap ook best dat het voor de JBGG een hele stap is die men nu zet.
Maar het blijft een beetje wrang dat men de put pas gaat dempen nadat er een hele kudde kalveren verdronken is. En dát heb ik van heel nabij zien gebeuren.
Dat laatste ben ik met je eens!

Het eerste (van die kudde kalveren en spionerende ouderlingen, etc) kan ik niet helemaal meemaken. Maar ik heb hier al vaker begrepen, dat er een significant verschil bestaat tussen de gemeenten in het westen en die in het oosten.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Hopelijk komen er meer van deze avonden op meerdere plaatsen in ons land.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Plaats reactie