Ja, ik dacht ook al: zit ik hier per ongeluk in de Pinkstergemeente. Maar t was toch echt Ger. Gem.Gijs83 schreef:"Second blessing" lijkt me niet iets voor de GG of shop jefreek schreef:We hadden 's morgens een mooie preek over de laatste aankondiging van het lijden (Matteus 26 1-5).
's Avonds ging het over de second blessing
Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
- JolandaOudshoorn
freek schreef:Ja, ik dacht ook al: zit ik hier per ongeluk in de Pinkstergemeente. Maar t was toch echt Ger. Gem.Gijs83 schreef:"Second blessing" lijkt me niet iets voor de GG of shop jefreek schreef:We hadden 's morgens een mooie preek over de laatste aankondiging van het lijden (Matteus 26 1-5).

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Leg eens uit waar de preek dan over ging in je eigen woorden en hoe Ds.Karens(die zal het toch zijn geweest?) daartoe kwam.freek schreef:Ja, ik dacht ook al: zit ik hier per ongeluk in de Pinkstergemeente. Maar t was toch echt Ger. Gem.Gijs83 schreef:"Second blessing" lijkt me niet iets voor de GG of shop jefreek schreef:We hadden 's morgens een mooie preek over de laatste aankondiging van het lijden (Matteus 26 1-5).
Sommige dominees hebben toch wel meer dan 'two blessings'?freek schreef:Ja, ik dacht ook al: zit ik hier per ongeluk in de Pinkstergemeente. Maar t was toch echt Ger. Gem.Gijs83 schreef:"Second blessing" lijkt me niet iets voor de GG of shop jefreek schreef:We hadden 's morgens een mooie preek over de laatste aankondiging van het lijden (Matteus 26 1-5).
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
two blessings is toch echt iets anders dan second blessing.refo schreef:Sommige dominees hebben toch wel meer dan 'two blessings'?freek schreef:Ja, ik dacht ook al: zit ik hier per ongeluk in de Pinkstergemeente. Maar t was toch echt Ger. Gem.Gijs83 schreef:"Second blessing" lijkt me niet iets voor de GG of shop jefreek schreef:We hadden 's morgens een mooie preek over de laatste aankondiging van het lijden (Matteus 26 1-5).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Over Johannes 10:28
En Ik geef hun het eeuwige leven; en zij zullen niet verloren gaan in der eeuwigheid, en niemand zal dezelve uit Mijn hand rukken.
En Ik geef hun het eeuwige leven; en zij zullen niet verloren gaan in der eeuwigheid, en niemand zal dezelve uit Mijn hand rukken.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Joh!albion schreef:Two blessings is toch echt iets anders dan second blessing.refo schreef:Sommige dominees hebben toch wel meer dan 'two blessings'?freek schreef: Ja, ik dacht ook al: zit ik hier per ongeluk in de Pinkstergemeente. Maar t was toch echt Ger. Gem.
Sommige GG-predikanten hebben als laatste 'stand' in dit leven, als ultieme 'blessing', zegr maar, iets wat op second blessing lijkt.
--------------
We zullen het antwoord van Freek maar afwachten.
Bij ons is gisteren over het volgende gepreekt:
's-morgens: Markus 8:34: En tot Zich geroepen hebbende de schare met Zijn discipelen, zeide Hij tot hen: Zo wie achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op en volge Mij.
's-middags: Matth 11:29: Neemt mijn juk op u en leert van Mij, dat ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen.(leespreek van Ds.C.Vogelaar)
's-avonds: Zondag 13 vr.34 over de naam: HEERE.
Bij ons is gisteren over het volgende gepreekt:
's-morgens: Markus 8:34: En tot Zich geroepen hebbende de schare met Zijn discipelen, zeide Hij tot hen: Zo wie achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op en volge Mij.
's-middags: Matth 11:29: Neemt mijn juk op u en leert van Mij, dat ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen.(leespreek van Ds.C.Vogelaar)
's-avonds: Zondag 13 vr.34 over de naam: HEERE.
Joh!refo schreef:Joh!albion schreef:Two blessings is toch echt iets anders dan second blessing.refo schreef:Sommige dominees hebben toch wel meer dan 'two blessings'?freek schreef: Ja, ik dacht ook al: zit ik hier per ongeluk in de Pinkstergemeente. Maar t was toch echt Ger. Gem.
Sommige GG-predikanten hebben als laatste 'stand' in dit leven, als ultieme 'blessing', zegr maar, iets wat op second blessing lijkt.
Jammer.
Ik hoop dat ik niet begrijp wat je hier stelt, maar mss. kun je uitleggen wat die "sommige" predikanten als laatste stand bedoelen.
En vooral, wat ze verkeerd "zeggen".
- Johann Gottfried Walther
Het woord Gods voor vanmorgen was Spreuken 10 vers 22 (Als samenvatting van de Schriftlezingen)
Lezingen van de Heilige Schrift Deut 28 vers 1-12 en Psalm 127
Lezingen van de Heilige Schrift Deut 28 vers 1-12 en Psalm 127
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gisteren een mooie preek over Hab. 3 gehoord!
volgens mij ben ik vandaag in jouw kerk geweestAfgewezen schreef:Gisteren een mooie preek over Hab. 3 gehoord!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
- Wilma van den Berg
Hab.1 ('s avonds)Stel uw hart op uw wegen ('s morgens over Mozes, wiens handen ondersteund werden en de aanval van Amelek)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
moet dat niet HaG zijn, daar heb ik gisteravond namelijk een preek over gehad, met dezelfde tekst.Wilma van den Berg schreef:Hab.1 ('s avonds)Stel uw hart op uw wegen ('s morgens over Mozes, wiens handen ondersteund werden en de aanval van Amelek)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
- Wilma van den Berg
Sorry, je hebt helemaal gelijk!hmprff schreef:moet dat niet HaG zijn, daar heb ik gisteravond namelijk een preek over gehad, met dezelfde tekst.Wilma van den Berg schreef:Hab.1 ('s avonds)Stel uw hart op uw wegen ('s morgens over Mozes, wiens handen ondersteund werden en de aanval van Amelek)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!