foute argumenten

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Mensen,

We kunnen weer stoppen. Adrianus ziet

A. geen problemen in de GG wat betreft toerusting van ambtsdragers. Alles is dik voor mekaar en in orde.

B. Mensen die kritisch tegen zaken aankijken hebben een problematisch geestelijk leven.

Het lijkt verdraaid het communisme wel! Maar laten we niet in een nieuwe Koude Oorlog verzanden.

Laten we de discussie waardig en inhoudelijk houden. Misschien zijn er andere OSW-ers die inhoudelijk hun licht op deze zaak willen laten schijnen?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
jacob

Bericht door jacob »

oef ik heb trouwens nog een vraag

wat moet ik met een ambtsdrager die van 2 ds in de GG het volgende zegt

ds 1 had nooit door het curatorium mogen worden aangenomen

ds is een valse profeet.

hoe moeten we dat in het licht van punt 2 zien
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door jacob

ds is een valse profeet.

Die dominee is door God geroepen, die ouderling niet. Die is maar gekozen.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door jacob

ds is een valse profeet.

Om met Adrianus te spreken, die ambtsdrager heeft een problematisch geestelijk leven; laten we het daar maar bij houden.
Hartelijke groet,

Pim.

kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Mensen,

We kunnen weer stoppen. Adrianus ziet

A. geen problemen in de GG wat betreft toerusting van ambtsdragers. Alles is dik voor mekaar en in orde.

B. Mensen die kritisch tegen zaken aankijken hebben een problematisch geestelijk leven.

Het lijkt verdraaid het communisme wel! Maar laten we niet in een nieuwe Koude Oorlog verzanden.
Heel apart! Bij ons wordt op sommige punten flink anders gedacht en het loopt goed! (wat is goed?) Er zijn bij ons kritische personen in de kerkenraad. Tenminste personen die het lang niet altijd met 'de top' eens zijn.

Daarnaast voelt men zich niet genoeg toegerust! Er is al een avond geweest waarbij veel kerkraadsleden in gesprek gingen met ouders waarvan de kinderen van de kerk dreigen af te dwalen. Men voelt zich dus zeker gebrekkig en ga op dit probleem in. Daarnaast hebben we al jaren een jeugdouderling of -diaken. Op dit moment zelfs 2.
Enne natuurlijk hebben we ook een soort soos! De Boeg

Ik ben het dus met Pim eens!

[Aangepast op 3/5/04 door kridje]
refo

Bericht door refo »

Er zijn best veel overeenkomsten met het communisme.

Benoemingen in vacatures in de leiding worden door de leiding zelf ingevuld. De ledenvergadering (eigenlijk: kerkeraadsvergadering waar manslidmaten mogen komen) kiezen voor de vorm uit dubbele getallen.

Rechtsspraak gaat achter gesloten deuren. Zogenaamd omdat het over mensen gaat. Niemand van de gewone leden hoort dus de gebezigde argumenten.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Even voor de duidelijkheid: ik heb weer proberen te geven dat ik parallelen zie tussen de visie van Adrianus en het communisme. Ik ga hier niet de praktijk van de GG gelijk stellen aan communisme, dat gaat me gelukkig veel te ver.
Hartelijke groet,

Pim.

Egbert

Bericht door Egbert »

WoW, even de baas z'n wil doen en de discussie loopt uit de hand, wil iedereen zich bij de briljante punten van Egbert houden? en evt. persoonlijke aantijgingen in een ander topic douwen!!

Beste Adrian, ik had de punten niet vermeld als ik er geen verhaal achter had.

punt 1 bij de mij bekende kerkenraden is er van toerusting geen of heel weinig sprake. Argument: geen tijd. In het winterseizoen als de [bv] CGO cursussen daar zijn [toch onbesproken neem ik aan?] is men druk met kerkenwerk zoals daar zijn de Catechesaties en huisbezoeken. Tegenargument: breidt de kerkenraad uit, wordt je verbaast aangekeken en vervolgens gevraagd wie of ik dan wel geschikt acht, hun zien er geen en die er wel evt. zijn moeten minimaal 3 maal bedanken en dat duurt dus minimaal een jaar. Naar punt 2

punt 2 In dezelfde kerkenraden worden bij voorkeur mensen van eigen gedachtegoed gekozen om maar in 'broederlijke liefde' bijeen te kunnen komen. Dat daarbij mensen worden gekozen die wbt. geestelijk leven nog wel eens een groter probleem hebben dan de [positief] kritische geesten is niet te zake doende, de rust heeft voorrang. punt 3 komt hierbij vanzelf naar voren.

Punt 3: Als de broederlijke liefde en rust voorrang wordt gegeven komt dit puntje wel eens in de verdrukking.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie