Mister schreef:Mooie heldere lucht.
Wat zie jij als je uit het raam kijkt?
- Wilma van den Berg
Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt?
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
een zeer discutabele kwalificatie, die slechts wordt ingegeven door eigen smaak én de irritatie van het moment...............Kippetje schreef:de ontzettend lelijke auto van mijn buurman
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
de gordijnen zitten dicht dus ik zie niet wat er buiten gebeurd.
de geweldige kleuren van Gods schepping in de viooltjes.. ranonkels.. primula s
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
oordeel zelf (ik kan me niet voorstellen dat iemand dít mooi kan vinden!!!! zelfs niet nu hij weer keurig in een parkeervak staat)Rens schreef:een zeer discutabele kwalificatie, die slechts wordt ingegeven door eigen smaak én de irritatie van het moment...............Kippetje schreef:de ontzettend lelijke auto van mijn buurman

Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
een auto is toch een vervoersmiddel? Als die maar rijdt.
ja en een jurk is maar een kledingstuk, slechts bedoeld om je warm te houden en je naaktheid te bedekken. Maakt dus niks uit hoe die er uit zietLassie schreef:een auto is toch een vervoersmiddel? Als die maar rijdt.

En een auto is een materialistisch iets.
Een stuk kleding is om je te bedekken ja.
al was het een jutezak met gaten er in..........Kippetje schreef:ja en een jurk is maar een kledingstuk, slechts bedoeld om je warm te houden en je naaktheid te bedekken. Maakt dus niks uit hoe die er uit zietLassie schreef:een auto is toch een vervoersmiddel? Als die maar rijdt.

Moderatorbericht:
Ik begrijp je gedachtengang maar ben het toch niet helemaal met je eens.Lassie schreef:En een auto is een materialistisch iets.
Ook ik zie mijn auto in de eerste plaats als vervoersmiddel. Maar daarbij vind ik het toch wel érg leuk als die er ook nog een beetje mooi uitziet etc. En als ik het kan betalen, waarom zou het dan niet mogen?
Je kunt mij niet verkopen dat een rok van € 189,- of een hoed van € 200,- (zie topic 'Schaamteloosheid in Reformatorische kring') niets met materialisme te maken heeft.
Ik heb het over gewoon sobere kleding, die ik gewoon te koop bij de goedkoopste keten in NEderland. Mij zul je dan ook nooit in een rok van meer dan 70 euro zien (puur omdat ik dit echt heel duur vindt).
Een auto kun je ook zonder. Maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening.
Mijn ouders hebben het vroeger jaren zonder auto kunnen doen. Wij deden alles met de fiets en het openbaar vervoer. En huurden heel soms een auto. Dus ik zie een auto toch wel als iets materialistisch.
Mijn ouders hebben het vroeger jaren zonder auto kunnen doen. Wij deden alles met de fiets en het openbaar vervoer. En huurden heel soms een auto. Dus ik zie een auto toch wel als iets materialistisch.
Weet je Lassie, natuurlijk heb je helemaal gelijk. Ik moet toegeven dat ik veel dingen bezit waar ik best zonder zou kunnen (een senseo apparaat, een electrische sinaasappelpers, een dubbeldeurs amerikaanse koelkast en zo kan ik nog wel even doorgaan in alleen mijn keuken ). Zonder auto zou ik theoretisch uiteindelijk ook kunnen, maar ik moet wel zeggen dat ik er ook zó aan gewend ben dat hij altijd voor de deur staat, dat ik er niet aan moet dénken hem niet te hebben.Lassie schreef:Ik heb het over gewoon sobere kleding, die ik gewoon te koop bij de goedkoopste keten in NEderland. Mij zul je dan ook nooit in een rok van meer dan 70 euro zien (puur omdat ik dit echt heel duur vindt).
(en ik gebruik hem echt alleen bij grote afstanden, hier in het dorp doe ik alles met de fiets of lopend).
Maar, ik vind dat mensen niet teveel moeten focussen op een auto als iets materialistisch terwijl die discussie voor duizenden andere dingen geldt (in andere prijsklassen weliswaar, maar het principe is hetzelfde).
Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Ik heb altijd het idee dat wat ik wil zeggen er uiteindelijk maar gebrekkig uitkomt

Jij begon over een auto. Stel dat je iets over iets anders was begonnen was dat misschien wel geworden.
Oké.....ik geloof jeLassie schreef:Jij begon over een auto. Stel dat je iets over iets anders was begonnen was dat misschien wel geworden.

er zijn zaken waar "we" feitelijk niet buiten kunnen in het dagelijkse leven: wasmachine, koelkast, telefoon, koffiezet machine.
Maar om het binnen de perken te houden, wat is er mis met een gewone kofifiezetter t.o.v. een Senseo, waarom moet er nou persé een afwasmachine zijn, waarom een dubbeldeurs amerikaanse koelvrieskast?
in sommige gebieden in NL is het OV van dien aard, dat je feitelijk niet zonder eigen vervoer kunt, dus auto. maar om in dat geval meteen dóór te slaan in superdure bakbeesten is nou ook weer niet nodig etc etc etc etc etc......
matigen in de leefstijl heeft nog nooit iemand kwaad gedaan: afwassen kan heel goed één van die specifieke gezinsmomenten zijn waarbij ieder zijn/haar steentje aan bijdraagt (en dan doel ik op de grote(re) gezinnen. gewoon met de afwaskwast/-borstel en droogdoeken..........
Maar om het binnen de perken te houden, wat is er mis met een gewone kofifiezetter t.o.v. een Senseo, waarom moet er nou persé een afwasmachine zijn, waarom een dubbeldeurs amerikaanse koelvrieskast?
in sommige gebieden in NL is het OV van dien aard, dat je feitelijk niet zonder eigen vervoer kunt, dus auto. maar om in dat geval meteen dóór te slaan in superdure bakbeesten is nou ook weer niet nodig etc etc etc etc etc......
matigen in de leefstijl heeft nog nooit iemand kwaad gedaan: afwassen kan heel goed één van die specifieke gezinsmomenten zijn waarbij ieder zijn/haar steentje aan bijdraagt (en dan doel ik op de grote(re) gezinnen. gewoon met de afwaskwast/-borstel en droogdoeken..........
Moderatorbericht: