Gen.Synode Ger.Gem.
Ik ook. Als dat net zo positief is als de commissie was op de avond die ze georganiseerd hadden voor IT'ers, dan vind ik wel dat ze een applausje verdiend hebben...Oorspronkelijk gepost door PimRapportage Commissie Moderne Media. Daar kijk ik reikhalzend naar uit. En dan vooral het standpunt mbt internet......Oorspronkelijk gepost door limosa
Staan er nog bijzondere dingen op de agenda?
-
- Contacteer:
Gelieve niet te aplaudiseren.Oorspronkelijk gepost door mementoIk ook. Als dat net zo positief is als de commissie was op de avond die ze georganiseerd hadden voor IT'ers, dan vind ik wel dat ze een applausje verdiend hebben...Oorspronkelijk gepost door PimRapportage Commissie Moderne Media. Daar kijk ik reikhalzend naar uit. En dan vooral het standpunt mbt internet......Oorspronkelijk gepost door limosa
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
De enige synode met applaus was die van 1950. Steenblok wilde niet dat de Saambinder melkkoe werd voor de emerituskas en bepleitte verhoging van de vergoeding van de Hoofdredacteur. Toen hij zijn zin niet kreeg trok hij zich terug als HR. Toen zei ds L. Rijksen: dan doe ik het wel, desnoods met opoffering van nachtrust, waarna een applaus volgde. (Ik neem aan van de toehoorders). Ernstig vermaan van ds Aangeenbrug volgde.
Overigens: op de synode worden WEL vrouwen toegelaten. In de pauzes, om koffie te schenken. Dus er is wel degelijk een emancipatie waar te nemen.
Overigens: op de synode worden WEL vrouwen toegelaten. In de pauzes, om koffie te schenken. Dus er is wel degelijk een emancipatie waar te nemen.
Ik iig niet. Maar ik vermoed, nalv eerdere uitspraken van de commissie, dat het een niet-afkeurende uitspraak zal zijn. Oftwel, ipv internet, net als de tv, in het taboe-hokje duwen, en het zomaar als slecht verklaren, het nut van internet erkennen. Oftwel, ipv dom waarschuwen tegen internet-gebruik het aansporen tot verantwoord internetgebruik.Oorspronkelijk gepost door LecramZal jij jouw standpunt daarop aanpassen dan?Oorspronkelijk gepost door PimRapportage Commissie Moderne Media. Daar kijk ik reikhalzend naar uit. En dan vooral het standpunt mbt internet......Oorspronkelijk gepost door limosa
Daarbij vind ik het zoiezo al heel positief dat er een commissie is die onderzoek doet naar de impact van moderne media op de achterban. Eindelijk een teken dat de GG moeite wil doen om adviserend mee te leven met haar kerkgangers, zonder irreeël voorzichtig te zijn. Kortom, ik zie het als een poging van de GG om mee te gaan met haar tijd. Dat de GG haar leden niet alleen oproept om niet VAN deze wereld te zijn, maar ook omroept om op een verantwoorde wijze IN de wereld te staan.
Een bekende gouwenaar wiens naam met een kleur begint met een extra a en wiens naam eindigt op 'draad' heeft het eens bestaan te voorspellen dat over tien jaar ieder refogezin een beeldscherm in huis zou hebben. (Dat was halverwege de jaren 90). Hij beweerde dat dat niet was te stuiten. We moesten niert weren, maar bekeren, dat was het beste filter.Oorspronkelijk gepost door mementoIk iig niet. Maar ik vermoed, nalv eerdere uitspraken van de commissie, dat het een niet-afkeurende uitspraak zal zijn. Oftwel, ipv internet, net als de tv, in het taboe-hokje duwen, en het zomaar als slecht verklaren, het nut van internet erkennen. Oftwel, ipv dom waarschuwen tegen internet-gebruik het aansporen tot verantwoord internetgebruik.Oorspronkelijk gepost door LecramZal jij jouw standpunt daarop aanpassen dan?Oorspronkelijk gepost door PimRapportage Commissie Moderne Media. Daar kijk ik reikhalzend naar uit. En dan vooral het standpunt mbt internet......Oorspronkelijk gepost door limosa
Daarbij vind ik het zoiezo al heel positief dat er een commissie is die onderzoek doet naar de impact van moderne media op de achterban. Eindelijk een teken dat de GG moeite wil doen om adviserend mee te leven met haar kerkgangers, zonder irreeël voorzichtig te zijn. Kortom, ik zie het als een poging van de GG om mee te gaan met haar tijd. Dat de GG haar leden niet alleen oproept om niet VAN deze wereld te zijn, maar ook omroept om op een verantwoorde wijze IN de wereld te staan.
Als we die man er eens bijroepen? Die had toen visie. Misschien heeft hij het nog. En misschien kunnen we dan meteen z'n boekjes eens wat beter lezen...