PrekenWeb

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Zeeuw
Misschien 1 tip: het zou mooi zijn als je het interkerkelijk maakt. Zeg maar een beetje de lijn van de Haamstede conferentie.

Of willen jullie dat bewust niet ?
Ik denk nu ff mee, voor de duidelijkheid: dit zijn geen PrekenWeb standpunten

Weet jij of de Haamstede conferentie een soort van regelement/belijdenis heeft? Zo niet, hoe trek je dan duidelijke grenzen.
Het zou helemaal toppie zijn als zulke afbakeningetjes niet meer hoeven. Gewoon allemaal godvruchtige predikanten die met vuur Gods Woord verkondigen. Ongeacht ras, kleur, land, plaats, kerk, enz. enz.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Misschien 1 tip: het zou mooi zijn als je het interkerkelijk maakt. Zeg maar een beetje de lijn van de Haamstede conferentie.

Weet jij of de Haamstede conferentie een soort van regelement/belijdenis heeft? Zo niet, hoe trek je dan duidelijke grenzen.
Het zou helemaal toppie zijn als zulke afbakeningetjes niet meer hoeven. Gewoon allemaal godvruchtige predikanten die met vuur Gods Woord verkondigen. Ongeacht ras, kleur, land, plaats, kerk, enz. enz.
Hoe zou je dat willen realiseren?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

Hoe zou je dat willen realiseren?
Je moet je idealen hebben, toch? Als ik naar de realiteit kijk, heb ik er een hard hoofd in. Laten we het iedere dag vurig van de hemel bidden.
Erik de Noorman

Bericht door Erik de Noorman »

Zijn dit de enige predikanten die op Prekenweb willen staan, of is nog niet iedereen benaderd?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Erik de Noorman
Zijn dit de enige predikanten die op Prekenweb willen staan, of is nog niet iedereen benaderd?
Citaat van PrekenWeb:
Betekent dit dat al de predikanten, die niet op PrekenWeb staan, hebben aangegeven niet mee te willen werken aan PrekenWeb?

Nee. Wij hebben tot op heden slechts een deel van de predikanten kunnen benaderen. Hiervan hebben enkelen niet gereageerd op onze brief en/of e-mails, anderen hebben aangegeven (nog) niet mee te willen werken en zoals te zien is zijn er ook die wel hun medewerking toegezegd hebben. Alleen van deze laatste groep predikanten hebben we (in overleg) preken op de site geplaatst.
P.S. Zoals gezegd: er staan weer preken van 3 nieuwe predikanten op de planning om toe te voegen komende weken.
Hartelijke groet,

Pim.

Robert

Bericht door Robert »

Waarom zou een predikant zijn preek niet willen zetten op een site waar ook andere preken staan?
Ik zou mijn preek nog tussen de moslim-preken laten staan.

Het Woord moet verkondigd worden waar het maar kan.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Waarom zou een predikant zijn preek niet willen zetten op een site waar ook andere preken staan?
Ik zou mijn preek nog tussen de moslim-preken laten staan.

Het Woord moet verkondigd worden waar het maar kan.
Die visie deelt niet iedereen. Anders zouden we ook allemaal wel in de PKN zitten..... ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Zaïde

Bericht door Zaïde »

Welke predikanten komen er dan bij??
Of mogen we dat nog niet weten?
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door Roeland
Dit is wel een goede:.......
Bedankt Roeland voor de tip.
Blijkbaar is 128 Mb voldoende.
Kunnen meer dan 10 preken op.

Lecram,
Ik heb de volumeinstellingen allemaal op maximaal gezet. Toch kan ik de preek alleen maar horen als ik bovenop de PC zit.
Ik probeer nog weleens een andere preek.

De preken van meetingpoint zijn duidelijker. Er zijn daar ook goede preken te horen, b.v. van Ds. Hovius. Maar ze wisselen; elke 2 weken komt er een nieuwe preek.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Oorspronkelijk gepost door Roeland
Dit is wel een goede:.......
Bedankt Roeland voor de tip.
Blijkbaar is 128 Mb voldoende.
Kunnen meer dan 10 preken op.

Lecram,
Ik heb de volumeinstellingen allemaal op maximaal gezet. Toch kan ik de preek alleen maar horen als ik bovenop de PC zit.
Ik probeer nog weleens een andere preek.

De preken van meetingpoint zijn duidelijker. Er zijn daar ook goede preken te horen, b.v. van Ds. Hovius. Maar ze wisselen; elke 2 weken komt er een nieuwe preek.
Gerrie,

De geluidskwaliteit is wisselend. Je zou idd even wat andere preken moeten proberen om te zien of het aan je PC ligt of aan die eerste preek.
Hartelijke groet,

Pim.

Unionist

Bericht door Unionist »

Als je een draagbare mp3-speler wilt kopen of eentje voor in de auto, is het wellicht raadzaam om een cd met preken mee naar de winkel te nemen. Het wil nog wel eens voorkomen dat bepaalde spelers bepaalde cd's met heel veel ruis afspelen, terwijl ze op de pc zuiver zijn.

Op http://www.kerkomroep.nl staan ook veel preken, alleen zitten daar de Ger Gems achter een decoder. Jammer. Nadeel is ook dat sommige kerken hun kerktelefoon uren aan laten staan. Zit je de hele tijd voor Jan Doedel te downloaden.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ter info: gisterenavond weer een 'nieuwe' predikant toegevoegd op PrekenWeb.
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

Ik zi enu ook een link voor luisteren en een link voor downloaden apart, handig. En de vermelding van het thema van de preek vind ik ook wel mooi!
Plaats reactie