Het zou helemaal toppie zijn als zulke afbakeningetjes niet meer hoeven. Gewoon allemaal godvruchtige predikanten die met vuur Gods Woord verkondigen. Ongeacht ras, kleur, land, plaats, kerk, enz. enz.Oorspronkelijk gepost door PimIk denk nu ff mee, voor de duidelijkheid: dit zijn geen PrekenWeb standpuntenOorspronkelijk gepost door Zeeuw
Misschien 1 tip: het zou mooi zijn als je het interkerkelijk maakt. Zeg maar een beetje de lijn van de Haamstede conferentie.
Of willen jullie dat bewust niet ?
Weet jij of de Haamstede conferentie een soort van regelement/belijdenis heeft? Zo niet, hoe trek je dan duidelijke grenzen.
PrekenWeb
Hoe zou je dat willen realiseren?Oorspronkelijk gepost door LecramHet zou helemaal toppie zijn als zulke afbakeningetjes niet meer hoeven. Gewoon allemaal godvruchtige predikanten die met vuur Gods Woord verkondigen. Ongeacht ras, kleur, land, plaats, kerk, enz. enz.Oorspronkelijk gepost door PimIk denk nu ff mee, voor de duidelijkheid: dit zijn geen PrekenWeb standpuntenOorspronkelijk gepost door Zeeuw
Misschien 1 tip: het zou mooi zijn als je het interkerkelijk maakt. Zeg maar een beetje de lijn van de Haamstede conferentie.
Weet jij of de Haamstede conferentie een soort van regelement/belijdenis heeft? Zo niet, hoe trek je dan duidelijke grenzen.
Je moet je idealen hebben, toch? Als ik naar de realiteit kijk, heb ik er een hard hoofd in. Laten we het iedere dag vurig van de hemel bidden.Oorspronkelijk gepost door PimHoe zou je dat willen realiseren?Oorspronkelijk gepost door LecramHet zou helemaal toppie zijn als zulke afbakeningetjes niet meer hoeven. Gewoon allemaal godvruchtige predikanten die met vuur Gods Woord verkondigen. Ongeacht ras, kleur, land, plaats, kerk, enz. enz.Oorspronkelijk gepost door PimIk denk nu ff mee, voor de duidelijkheid: dit zijn geen PrekenWeb standpuntenOorspronkelijk gepost door Zeeuw
-
Citaat van PrekenWeb:Oorspronkelijk gepost door Erik de Noorman
Zijn dit de enige predikanten die op Prekenweb willen staan, of is nog niet iedereen benaderd?
P.S. Zoals gezegd: er staan weer preken van 3 nieuwe predikanten op de planning om toe te voegen komende weken.Betekent dit dat al de predikanten, die niet op PrekenWeb staan, hebben aangegeven niet mee te willen werken aan PrekenWeb?
Nee. Wij hebben tot op heden slechts een deel van de predikanten kunnen benaderen. Hiervan hebben enkelen niet gereageerd op onze brief en/of e-mails, anderen hebben aangegeven (nog) niet mee te willen werken en zoals te zien is zijn er ook die wel hun medewerking toegezegd hebben. Alleen van deze laatste groep predikanten hebben we (in overleg) preken op de site geplaatst.
Die visie deelt niet iedereen. Anders zouden we ook allemaal wel in de PKN zitten.....Oorspronkelijk gepost door Robert
Waarom zou een predikant zijn preek niet willen zetten op een site waar ook andere preken staan?
Ik zou mijn preek nog tussen de moslim-preken laten staan.
Het Woord moet verkondigd worden waar het maar kan.

Bedankt Roeland voor de tip.Oorspronkelijk gepost door Roeland
Dit is wel een goede:.......
Blijkbaar is 128 Mb voldoende.
Kunnen meer dan 10 preken op.
Lecram,
Ik heb de volumeinstellingen allemaal op maximaal gezet. Toch kan ik de preek alleen maar horen als ik bovenop de PC zit.
Ik probeer nog weleens een andere preek.
De preken van meetingpoint zijn duidelijker. Er zijn daar ook goede preken te horen, b.v. van Ds. Hovius. Maar ze wisselen; elke 2 weken komt er een nieuwe preek.
Gerrie,Oorspronkelijk gepost door GerrieBedankt Roeland voor de tip.Oorspronkelijk gepost door Roeland
Dit is wel een goede:.......
Blijkbaar is 128 Mb voldoende.
Kunnen meer dan 10 preken op.
Lecram,
Ik heb de volumeinstellingen allemaal op maximaal gezet. Toch kan ik de preek alleen maar horen als ik bovenop de PC zit.
Ik probeer nog weleens een andere preek.
De preken van meetingpoint zijn duidelijker. Er zijn daar ook goede preken te horen, b.v. van Ds. Hovius. Maar ze wisselen; elke 2 weken komt er een nieuwe preek.
De geluidskwaliteit is wisselend. Je zou idd even wat andere preken moeten proberen om te zien of het aan je PC ligt of aan die eerste preek.
Als je een draagbare mp3-speler wilt kopen of eentje voor in de auto, is het wellicht raadzaam om een cd met preken mee naar de winkel te nemen. Het wil nog wel eens voorkomen dat bepaalde spelers bepaalde cd's met heel veel ruis afspelen, terwijl ze op de pc zuiver zijn.
Op http://www.kerkomroep.nl staan ook veel preken, alleen zitten daar de Ger Gems achter een decoder. Jammer. Nadeel is ook dat sommige kerken hun kerktelefoon uren aan laten staan. Zit je de hele tijd voor Jan Doedel te downloaden.
Op http://www.kerkomroep.nl staan ook veel preken, alleen zitten daar de Ger Gems achter een decoder. Jammer. Nadeel is ook dat sommige kerken hun kerktelefoon uren aan laten staan. Zit je de hele tijd voor Jan Doedel te downloaden.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ter info: gisterenavond weer een 'nieuwe' predikant toegevoegd op PrekenWeb.