Wat doen we vandaag? [4]

Lassie

Re: Wat doen we vandaag? [4]

Bericht door Lassie »

JolandaOudshoorn schreef:
Lassie schreef:Zo net ff boodschappen gedaan (bij de c1000, wat een heerlijke winkel is dat zeg) en straks weer manlief helpen met de bovenverdieping. En vanavond lekker releaxen.
en, hoe klinkt dat om te zeggen "manlief" :super
de ene keer is het manlief, de andere keer timo en dan weer vriend etc.... :D :yahoo
hmprff

Bericht door hmprff »

JolandaOudshoorn schreef:trost zijn op mijn zoon. Hij heeft vandaag zijn zwemdiploma A gehaald :super
goed zeg! :sorc :yahoo
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:vanavond naar de jeugdvereniging. Kreeg net mailtje dat het over zingen en Calvijn zal gaan(kan nog interessant worden). Zou Calvijn ritmisch of niet-ritmisch heb gezongen en zou hij veel gezangen hebben gezongen? We zullen het wel horen!
Nou Gijs: met ingang van aanstaande zondag ritmisch zingen in Noord?
Niet teveel gezangen hoor! :langue
Nee hoor, we wilden het wel doen op de vereniging, maar omdat de psalmboekjes niet-ritmisch zijn in de verenigingszaal leek ons dat geen goed goed idee. Wie hebben trouwens wel verschillende berijmingen gezongen: Datheen, Marnix van St.Aldegonde en 1773. Wat vooral opviel was dat door de psalmen en gezangen stof hebt om te bidden! De gedeelte over dat Calvijn geen orgel in de kerk wilde had de inleider maar uit zijn inleiding weggelaten. Verder geleerd dat men in de Middeleeuwen eigenlijk weinig tot niet zong in de kerk en dat dat mede dankzij Calvijn weer is ingevoerd. Hoewel hij zelf geen muzikale opleiding had genoten heeft hij toch gedicht. Hij wilde wel zo dicht mogelijk bij de Schrift blijven. Inderdaad was Calvijn ook voor ritmisch zingen. Was leuke avond overigens.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Tas inpakken, voorbereiden voor morgen, een gigantisch stuk schrijven (is tenminste de bedoeling), alles even aan de kant werken, (digitale) post beantwoorden, iets verzinnen voor in de voorjaarsvakantie, aan het einde van de middag het eten klaarmaken, mezelf een beetje extra verzorgen :slurp , de preek verder uitwerken, krant lezen etc.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
henriët

Bericht door henriët »

Wilma van den Berg schreef:Tas inpakken, voorbereiden voor morgen, een gigantisch stuk schrijven (is tenminste de bedoeling), alles even aan de kant werken, (digitale) post beantwoorden, iets verzinnen voor in de voorjaarsvakantie, aan het einde van de middag het eten klaarmaken, mezelf een beetje extra verzorgen :slurp , de preek verder uitwerken, krant lezen etc.
we zouden nog een keertje...
zullen we het dan doen..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helemaal niets. Gisterenavond naar de kerk geweest, had ik nooooit moeten doen :banghead :banghead :cry :cry :cry
Nu zit ik weer helemaal vast en aan de pijnstillers :ouin

nou ja, hier weer even zielig gedaan... ik ga gebruik maken van de situatie!! Er liggen nog wel wat studies op mij te wachten :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
henriët

Bericht door henriët »

JolandaOudshoorn schreef:helemaal niets. Gisterenavond naar de kerk geweest, had ik nooooit moeten doen :banghead :banghead :cry :cry :cry

nou ja, hier weer even zielig gedaan... ik ga gebruik maken van de situatie!! Er liggen nog wel wat studies op mij te wachten :super
joh wat enorm vervelend zeg,
enne, zielig doen is het niet hoor, wanneer t niet gaat, mag je dat zeggen toch.. en de een schrijft een brief, de ander typt een mail, weer een ander belt even iemand, en dan zijn er ook nog mensen die het posten op een forum ;)

heel erg veel sterkte!
hopelijk verlichten de pijnstillers zodat je lekker even aan de slag kunt voor je studie
succes :fleur
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lassie

Bericht door Lassie »

De badkamer al gesopt, de 1e was zit in de machine. Wat opgeruimd. En dan ga ik de woonkamer ff stoffen, opruimen en stofzuigen. En dan de logeerkamer onder handen nemen. En wat boodschappen (vanmiddag).
Lourens

Bericht door Lourens »

Vandaag een vrije dag.
Eerst mijn dochter weggebracht die proefdraait op een kinderopvang.
Nu even bankhangen. Mijn vrouw mag uitslapen.
Daarna wat zooi opruimen waar mijn dag wel mee gevuld is.

Vanavond gemeentevergadering i.v.m. enige liturgische wijzigingen in de eredienst.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

fluitje schreef:Vanavond gemeentevergadering i.v.m. enige liturgische wijzigingen in de eredienst.
Wat voor wijzigingen zitten eraan te komen?
~~Soli Deo Gloria~~
Wilma van den Berg

JolandaOudshoorn schreef:helemaal niets. Gisterenavond naar de kerk geweest, had ik nooooit moeten doen :banghead :banghead :cry :cry :cry

Van harte STERKTE!
Wilma van den Berg

henriët schreef:
Wilma van den Berg schreef:Tas inpakken, voorbereiden voor morgen, een gigantisch stuk schrijven (is tenminste de bedoeling), alles even aan de kant werken, (digitale) post beantwoorden, iets verzinnen voor in de voorjaarsvakantie, aan het einde van de middag het eten klaarmaken, mezelf een beetje extra verzorgen :slurp , de preek verder uitwerken, krant lezen etc.
we zouden nog een keertje...
zullen we het dan doen..
zie PB
Lourens

Bericht door Lourens »

Hendrikus schreef:
fluitje schreef:Vanavond gemeentevergadering i.v.m. enige liturgische wijzigingen in de eredienst.
Wat voor wijzigingen zitten eraan te komen?
o.a.
- Staande stil gebed en ontvangen van votum en groet. (Staande zingen bij slotzang is keuze van predikant)
- Meer betrokkenheid van de jeugd bij de jeugddiensten (2x per jaar)
- Overgaan op HSV in 2010
- Gebruik van andere liederen in bijzondere diensten (jeugddiensten, GSK-diensten (gezin-school-kerk), feestdagen, met daarbij gebruik van snaar- en blaasinstrumenten)
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag werken voor het re-integratiebureau in Barneveld(met vrij uitzicht op de Veluwe!)
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Werken en vanavond repeteren
The Groom's still waiting at the altar
Gesloten