Het gaat niet om uiterlijke dingen... Niet het iets sneller zingen, dat zijn geen hoofdzaken. Zaken zijn wel die dingen die je nog hoort van dat volk, en echt niet alleen in Staphorst en Urk...Hendrikus schreef:-DIA- schreef:Velen groeien op in deze tijd en hebben nog nooit een levend kind van God gekend... Dat kan je pessimitisch noemen, maar het is wel de realiteit...
-DIA SPORA-
Blijkbaar is jouw beeld van levende kinderen van God sepia gekleurd.
Je doet de HEERE tekort met je klaagzangen dat Zijn werk niet meer gezien wordt.
En als woordenstrijd je niet lust, houd dan alsjeblieft ook je oordelen vóór je. Want door te stellen dat levende kinderen van God amper meer gevonden worden, behalve dan die enkeling in Staphorst en Urk, spreek je wel een oordeel uit over velen die van harte de Heere liefhebben, maar die toevallig ietsje sneller zingen dan jij, een andere bijbelvertaling gebruiken, die geen bevindelijk jargon spreken maar gewoon Nederlands - en ondertussen levende getuigen zijn van de goedheid des Heeren.
Sepia gekleurd, dat is een beeld van velen in deze tijd. En ik zou bijna zeggen geen wonder! Waar de stem van de vromen nauwelijks meer wordt gehoord; en waar ze nog gehoord wordt ontvangen wordt veelal met hoon en spot. Is het dan anders als in de dagan van de rondwandeling van de Grote Profeet en Leraar ter Gerechtigheid, Jezus? Nee, en dat is ook naar Zijn Eigen getuigenis...
De oordelen hangen laag, maar wie merkt er op... Ik zelf denk zelf wel eens: Vliedt! Vliedt! Ook van dit forum, waar zo ontzettend veel godsdienst is, wat me soms echt benauwd.
Nogmaals: Blijf bij de voorgangers die ons het Woord Gods verkondigd hebben, en laten we die toch niet vergeten. En doordat we die vergeten, verstaan we hun taal niet meer, en wat erger is, we verstaan de ZAKEN van die taal niet meer...
-DIA-