Idd., maar dus taai en volhardend in......freek schreef: Oude bomen buigen niet gemakkelijk idd..
Toch worden ook oude bomen met goed gevolg verplaatst......
Idd., maar dus taai en volhardend in......freek schreef: Oude bomen buigen niet gemakkelijk idd..
albion schreef:als ze God niet vrezen hoe kan dan de bijbel angstaanjagend gevaarlijk voor ze zijn?Herman schreef:Lukas 12: Ik ben gekomen, om vuur op de aarde te werpen.
De kanttekeningen benoemen het woord vuur als het evangelie.
De bijbel is zo een angstaanjagend gevaarlijk boek voor diegenen die God niet vrezen.
Het zijn toch maar 'sprookjes' voor zulke mensen?
Jonge ook niet, het is altijd nog een Godswonder, of we nu oud zijn of jong.freek schreef:Oude bomen buigen niet gemakkelijk idd..
Ja!Wilhelm schreef:Jonge ook niet, het is altijd nog een Godswonder, of we nu oud zijn of jong.freek schreef:Oude bomen buigen niet gemakkelijk idd..
Ja het zal verschrikkelijk zijn, (niet in woorden uit te drukken, en de helft is ons niet aangezegd), en ook deze woorden zullen tegen ons getuigen als we God niet tot ons deel hebben, maar dat komt niet omdat de Bijbel zo'n gevaarlijk boek is of een gevaarlijk boek kan zijn.Wilhelm schreef:albion schreef:als ze God niet vrezen hoe kan dan de bijbel angstaanjagend gevaarlijk voor ze zijn?Herman schreef:Lukas 12: Ik ben gekomen, om vuur op de aarde te werpen.
De kanttekeningen benoemen het woord vuur als het evangelie.
De bijbel is zo een angstaanjagend gevaarlijk boek voor diegenen die God niet vrezen.
Het zijn toch maar 'sprookjes' voor zulke mensen?
Toch, Albion, moeten we altijd maar eerst bij onszelf beginnen.
Want voor een ieder die niet gelooft, ook al verslijt hij of zij een kerkbank, en die niets kent van het leven der genade, maar soms vol is van historieel geloof en rechtzinnigheid, geldt hetzelfde.
Als we de Weg geweten hebben en niet bewandeld, dan zullen we met dubbele slagen geslagen worden.
jvdg schreef: Misschien is dit beter: "De bijbel kan een gevaarlijk boek zijn"
Niet uit z'n verband rukken hè?albion schreef:Ja het zal verschrikkelijk zijn, (niet in woorden uit te drukken, en de helft is ons niet aangezegd), en ook deze woorden zullen tegen ons getuigen als we God niet tot ons deel hebben, maar dat komt niet omdat de Bijbel zo'n gevaarlijk boek is of een gevaarlijk boek kan zijn.
jvdg schreef: Misschien is dit beter: "De bijbel kan een gevaarlijk boek zijn"
Ga nou niet een beeld helemaal uit zitten ziften. Mijn opa zei het altijd toen ik catechisatie van hem kreeg. En mijn opa is bepaald niet van het doe-het-zelf-geloof.Wilhelm schreef:Jonge ook niet, het is altijd nog een Godswonder, of we nu oud zijn of jong.freek schreef:Oude bomen buigen niet gemakkelijk idd..
Het gevaar zit in onszelf en niet in het Woord van God. God vormt geen gevaar, we vormen een gevaar voor onszelf.jvdg schreef:Ik denk dat de topictitel de inhoud niet goed weergeeft.
Misschien is dit beter: "De bijbel kan een gevaarlijk boek zijn"
(...)
De bijbel kan wel terdege een gevaarlijk boek zijn.
Hoe vaak is in de geschiedenis de bijbel al niet misbruikt om eigen meningen, gedachten te onderbouwen en verdedigen.
Alleen verlichting door de Heilige Geest geeft dit boek ons onschatbare rijkdommen.
Dan is de bijbel idd. volstrekt ongevaarlijk, integendeel....